زیان 40 درصدی تولیدکنندگان در فروش جوجه یک روزه

به گزارش مجله سرگرمی، فارغی گفت: با توجه به بالا بودن آمار فراوری و بی توجهی مسئولان، فراورینمایندگان در فروش هر قطعه جوجه یک روزه 30 تا 40 درصد زیان می نمایند.

زیان 40 درصدی تولیدکنندگان در فروش جوجه یک روزه

غلامعلی فارغی دبیر انجمن فراوری کنندگان جوجه یک روزه در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه فراوری کنندگان جوجه یک روزه با زیان 30 تا 40 درصدی در فروش هر قطعه جوجه رو به رو هستند اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک با نرخ روزه یک هزار و 700 تومان از فراوری کنندگان خریداری می گردد در حالی که قیمت تمام شده جوجه 2 هزار و 950 تا 3 هزار تومان است.

او بالا بودن میزان فراوری و بی توجهی مسئولان به این امر را دلیل اصلی زیان 800 تا یک هزار تومانی فراوری کنندگان در فروش هر قطعه جوجه یک روزه اعلام نمود.

فارغی با اشاره به اینکه بازار جوجه یک روزه تعریفی ندارد، اعلام کرد: طی 5 ماه اخیر فراوری کنندگان بیش از 500 میلیارد تومان متضرر شدند این در حالی است که مسئولان امر همچنان به فکر سرکوب بازار و قیمت هستند و جای تعجب است که در سال رونق فراوری شاهد چنین موضوعاتی هستیم.

قیمت جوجه یکروزه 50 درصدکاهش یافت/ زیان ماهانه 80 میلیارد تومانی فراوریکنندگاندبیر انجمن فراوری کنندگان جوجه یک روزه فراوری ماهانه را 120 میلیون قطعه اعلام نمود و گفت: با توجه به آنکه ماهانه 110 میلیون قطعه مورد احتیاج واحد های مرغداری است از این ر و مازاد 10 میلیون قطعه ای باید به بازار های هدف صادر گردد که متاسفانه اتخاذ تصمیمات یک شبه و نبود برنامه منسجم صادراتی منجر به از دست دادن بازار های هدف شده است.

او ادامه داد: اگر چه در هفته های اخیر مسئولان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی برطرف ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه را اعلام نمودند، اما در عمل مجوز این امر را به تمامی صادرکنندگان ندادند و تنها سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد و وزارت صمت برای صادرات امضا های طلایی ایجاد کردند که دیگر این صادرات نیست چرا که صادرات قاعده خود را داد که باید رعایت گردد.

به گفته فارغی اتخاذ تصمیمات یک شبه مبنی بر ممنوعیت و برطرف آن بی اعتمادی تجار خارجی نسبت به صادرکنندگان ما را در بر داشته است و برای صادرات پایدار باید برنامه منسجمی وجود داشته باشد و در غیر این صورت روند زیان فراوری کنندگان استمرار خواهد داشت.

دبیر انجمن فراوری کنندگان جوجه یک روزه در سرانجام احیای وزارت بازرگانی را عامل اصلی واردات مرغ و نابودی فراوری داخل دانست و گفت: با توجه به آنکه مسئولان وزارت صمت آمار فراوری وزارت جهاد را قبول ندارند از این رو دود دعوای میان وزارتخانه های مذکور به چشم فراوری کنندگان می رود.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43821

به "زیان 40 درصدی تولیدکنندگان در فروش جوجه یک روزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان 40 درصدی تولیدکنندگان در فروش جوجه یک روزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید