رویترز: نفتکش های حامل سوخت ایران به سمت ونزوئلا در حرکت هستند

به گزارش مجله سرگرمی، رویترز بیان کرد بر اساس اطلاعات یک موسسه ردیابی کشتی، دو نفتکش حامل سوخت ایران در حال دور زدن شبه جزیره دماغه امید نیک در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا و حرکت به سمت اقیانوس اطلس با پرچم ایران هستند.

رویترز: نفتکش های حامل سوخت ایران به سمت ونزوئلا در حرکت هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعات موسسه ردیابی کشتی رفینیتیو آیکون، دو نفت کش حامل سوخت ایران در حال دور زدن شبه جزیره دماغه امید نیک در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا و حرکت به سمت اقیانوس اطلس با پرچم ایران هستند.

با توجه به منابع مطلع، این شناورهای نسبتاً عظیم به نام های فارست و فورچن، که هر کدام حدود 300 هزار بشکه سوخت را در بندرعباس بارگیری نموده اند، به ونزوئلا می فرایند.

بر اساس این گزارش، کمبود بنزین در ونزوئلا به دلیل فراوری ناکافی داخلی طی روزهای اخیر بدتر شده و موجب تشکیل صف های طولانی و احتیاج به سوخت وارداتی شده است.

ایران برای یاری به ونزوئلا که تحت تحریم های آمریکا واقع شده است، نخستین ناوگان متشکل از 5 تانکر سوخت را بین ماه های مه و ژوئن به ونزوئلا فرستاد. این شناورها بدون مزاحمت وارد بندرهای این کشور شدند.

اما دومین ناوگان متشکل از چهار نفتکش با پرچم لیبریا که متعلق به یک گروه حمل و نقل یونانی بود در ماه ژوئیه به ونزوئلا نرسید چرا که توسط دولت آمریکا توقیف شد. پیش بینی می گردد که این سوخت توقیف شده به عنوان بخشی از اقدام دادگاه آمریکا به حراج گذاشته گردد.

بر اساس داده های موسسه آیکون، فارست و فورچن به طور رسمی مقصد خود تغییر نداده اند. تخمین زده می گردد که این دو شناور در ماه جاری وارد ونزوئلا شوند.

رویترز همچنین مدعی شد که یک نفتکش ایرانی دیگر به عظیمی این دو نفتکش به نام فاکسون که ماه پیش از بندر عباس بارگیری نموده است، تجهیزات ناوبری خود را خاموش نموده و همین امر باعث شده تا رهگیری و پیدا کردن موقعیت آن سخت گردد.

به گفته منابع مطلع، با آنکه هنوز تعیین نیست راستا حرکت این نقتکش از کجا خواهد بود، گفته می گردد که محموله آن در حال انتقال به ونزوئلاست.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110058

به "رویترز: نفتکش های حامل سوخت ایران به سمت ونزوئلا در حرکت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: نفتکش های حامل سوخت ایران به سمت ونزوئلا در حرکت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید