روز خوش کشورهای کوچک و سرانجام شکوهمند فلپس

به گزارش مجله سرگرمی، روزهشتم المپیک با قهرمانی دوباره مایکل فلپس و افتخارآفرینی ورزشکاران کم و نام نشان پایان یافت.

روز خوش کشورهای کوچک و سرانجام شکوهمند فلپس

به گزارش خبرنگاران، روز هشتم المپیک ریودوژانیرو با اتفاقات عجیب و جالبی به پایان رسید. آمریکا همچون روزهای گذشته مدال طلا کسب کرد. روئینگ هشت نفره زنان آمریکا با پشت سر گذاشتن انگلیس به عنوان قهرمانی دست یافت.

ورزشکاران این کشور در دو و میدانی نیز درخشیدند. در مسابقات پرش، جف هندرسون با پرشی به طول 8.38 متر مدال طلا را بر گردن آویخت. لوو مانیوگا در جایگاه دوم ایستاد.

مایکل فلپس ستاره آمریکایی بار دیگر طلایی شد. شناگر 31 ساله توانست بیست و سومین مدال طلا المپیک را برگردن بیاویزد. در شنا ترکیبی 4 در 100 متر فلپس به همراه دیگر هم تیمی هایش با ثبت زمان 3:53.13 قهرمان شد. بدین ترتیب پرافتخارترین ورزشکار جهان در المپیک وداع باشکوهی داشت.

در این رشته در بخش بانوان نیز آمریکا به مدال طلا رسید. کاتلین بیکر، لیلی کینگ، دانا ولمر و سیمون مانوئل در این تیم حضور داشتند.

کاروان انگلیس نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت. محمد فرح با کسب دومین مدال طلا پیاپی المپیک در رشته 10 هزار متر به یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کشورش تبدیل شد. دونده انگلیسی در جریان رقابت های امروز یک بار زمین خورد و از دیگر ورزشکاران عقب ماند اما در نهایت با ثبت زمان 27.05.17 زودتر از خط پایان عبور کرد. مدال نقره به تانوی کنیایی و برنز به تامیرات تولا اتیوپیایی رسید.

رکوردشکنی در رشته دوچرخه سواری توسط ورزشکاران این کشور به ثبت رسید. چهار بانوی انگلیسی با ثبت زمان 4:10.236 در جایگاه نخست قرار گرفتند و رکورد جهان را دو ثانیه بهبود بخشیدند.

در رویئنگ نیز انگلیسی ها مدال طلا کسب کردند. در بخش هشت نفره، بانوان این کشور قهرمان شدند. دیگر مدال های این رشته به ماه دریسدال نیوزلندی در انفرادی مردان و کیمبرلی برنان استرالیایی در انفرادی زنان رسید.

کریستف هارتینگ در رقابتی دیدنی در پرتاب دیسک با ثبت رکورد 68.37 نخستین مدال طلا را برای آلمان در روز هفتم به ارمغان آورد. او پیوتر ماچوفسکی را پشت سر گذاشت.

کریستین رتیز در تفنگ توانست ساعاتی بعد دومین مدال زرین آلمانی ها را در این روز کسب کند.

تیم فوتبال آلمان با شکست چهار بر صفر پرتغال به نیمه نهایی صعود کرد.

دیگر تیم صعود کننده نیجریه بود که با نتیجه دو بر صفر دانمارک را شکست داد.

برزیل نیز با شکست دو برصفر کلمبیا در نیمه نهایی حضور خواهد داشت.

اما پیروزی تاریخی هندوراس برابر کره جنوبی و صعود این کشور برای نخستین بار به نیمه نهایی مهم ترین اتفاق این رشته بود. تک گل هندوراس در دقیقه 60 به ثمر رسید.

رقابت های تنیس با شگفتی ادامه یافت. خوان مارتین دل پوترو آرژانتینی با شکست رافائل نادال به فینال صعود کرد. این دیدار در ست نخست پنج بر هفت، 6 بر چهار و هفت بر 6 به پایان رسید. دل پوترو پیش از این نواک جوکوویچ را شکست داده بود.

اندی ماری با شکست کی نیشیکوری به فینال رقابت های انفرادی مردان صعود کرد. تنیسور انگلیسی در دو ست پیاپی و با نتایج 6 بر یک و 6 بر جهار پیروز شد.

اما شیرین ترین اتفاق دیروز در این رشته رخ داد. مونیکا پویگ پورتوریکویی با شکست دو بر یک آنجلیک کربر آلمانی در تنیس تک نفره زنان قهرمان شد و نخستین مدال طلا تاریخ کشورش در المپیک را به دست آورد.

یکی از جذابترین بازی های روز هفتم، داربی قاره آمریکا بود. دو تیم بسکتبال برزیل و آرژانتین به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی آلبی سلسته به پایان رسید. در حالی که برزیل چند ثانیه با پیروزی فاصله داشت، آرژانتینی ها با پرتاب سه امتیازی بازی را به تساوی 85 بر 85 رساندند. در وقت اضافه اول نیز بازی با تساوی 95 بر 95 به پایان رسید. در نهایت آرژانتین توانست 111 به 107 پیروز شود. آرژانتین در یک چهارم نهایی باید به مصاف اسپانیا برود. تیم ملی بسکتبال اسپانیا با پیروزی قاطع 109 بر 59 لیتوانی را در هم کوبید.

ایتالیا همچون روز گذشته در تیراندازی در جایگاه نخست ایستاد. گابریله روزتی مدال طلا را بر گردن آویخت.

اما در شنا 1.500 متر آزاد ایتالیا به مدال طلا به دست یافت. گئورگو پالترینیری، کونور جاگر آمریکایی را پشت سر گذاشت و قهرمان شد. مدال برنز هم به گابریله دتی ایتالیایی رسید.

پرنیل بلوم دانمارکی توانست پس از سال 1948 نخستین مدال طلا در رشته شنا را برای کشورش به ارمغان بیاورد. او در 50 متر آزاد با ثبت زمان 24.07 قهرمان شد.

ایران دومین مدال طلا خود را در این روز کسب کرد. سهراب مرادی در وزنه برداری با رکورد 403 کیلوگرم در مجموع مدال طلا را بر گردن آویخت.

در ترامپولین مردان، اولادزیسلاو هانچارو بلاروسی با کسب امتیاز 61.745 مدال طلا کسب کرد. مدال های نقره و برنز به ورزشکاران چینی رسید.

یکی از اتفاقات جالب روز هشتم در دو 3000 متر رخ داد. اتنش دیرو اتیوپیایی بیشتر راستا را درمیان تشویق تماشاگران با یک کفش دوید. با این شرایط به عنوان نفر هفتم از خط پایان عبور کرد اما نتواست به مرحله نهایی راه یابد.

رقابت های مقدماتی 100 متر مردان بدون شگفتی به پایان رسید. سه دونده جامیکایی و آمریکایی به نیمه نهایی صعود کردند. یوسین بولت و جاستین گاتلین شاخص ترین آن ها بودند.

در بخش بانوان مدال طلا به الاینه تامپسونس رسید. دونده جامائیکایی رکورد 10.71 را به ثبت رساند. توری بووی دوم شد و مدال برنز با دیگر هموطن تامپسونس یعنی شلی آنا پرایس رسید.

دیگر مدال طلا رقابت های دو و میدانی را نفیساتو تیام بلژیکی در هفتگانه کسب کرد.

در دوچرخه سواری بانوان الیس لایتلی هلندی و در شمشیربازی بانوان تیم روسیه به مدال طلا دست یافتند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53709

به "روز خوش کشورهای کوچک و سرانجام شکوهمند فلپس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز خوش کشورهای کوچک و سرانجام شکوهمند فلپس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید