رشد قابل توجه فراوری فولاد ایران در سال 2018

به گزارش مجله سرگرمی، توجه جدی به توسعه زیرساخت های صنعت فولاد ایران در طول سال های گذشته باعث شده که این محصول مهم مالی در سال 2018، پیشرفتی قابل توجهی را به ثبت برساند و در میان کشورهای تولیدکننده فولاد در دنیا، ایران را صاحب بالاترین درصد رشد کند.

رشد قابل توجه فراوری فولاد ایران در سال 2018

به گزارش خبرنگاران، بر اساس گزارشی که اتاق بازرگانی منتشر نموده، ایران در سال گذشته میلادی توانسته در قیاس با سال 2017، رشدی بیش از 17 درصدی را در فراوری فولاد به ثبت برساند و همین عدد صندلی ایران در میان 10 کشور اصلی فراوریکننده فولاد در دنیا را تثبیت نموده است.

آمارهای دنیای به ثبت رسیده از سال 2018 نشان می دهد که کشورها مجموعاً در این سال بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تن فولاد فراوری نموده اند که این آمار در مقایسه با سال 2017، افزایشی 4.6 درصدی را نشان می دهد.

در طول این مدت، هم چنان چین خود را به عنوان قطب اصلی فراوری فولاد دنیا مطرح نموده و از کل آمار به ثبت رسیده، بیش 50 درصد از فراوری دنیای را این غول شرق آسیا به نام خود ثبت نموده است. کل فولاد فراوریشده از سوی چین در سال 2018، بیش از 920 میلیون تن بوده که این عدد در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی 6.6 درصدی را نشان می دهد.

پس از چین نیز هند توانسته نام خود را میان کشورهای اصلی فراوریکننده فولاد به ثبت برساند. این همسایه شرقی ایران در طول این مدت بیش از 100 میلیون تن فولاد فراوری نموده و با رشدی قابل قبول صندلی ژاپن در رده دوم بیش ترین فراوریکنندگان فولاد را از آن خود نموده است.

آمارهای دنیای نشان می دهد که آسیا با فراوری بیش از یک میلیارد و 270 میلیون تن فولاد هم چنان قاره محوری در عرضه این کالای مهم و حیاتی به شمار می رود. در میان کشورهای اصلی فراوریکننده فولاد، رشد فراوری اصلی ترین شاخصه سال 2018 بوده و این آمار در حالی به ثبت رسیده که میزان فراوری فولاد در اتحادیه اروپا در قیاس با سال 2017 کاهشی 0.3 درصدی را نشان می دهد.

اما در میان کشورهای آسیایی هرچند ایران فاصله ای قابل توجهی با کشوری مانند چین دارد ولی توانسته بخشی از فاصله خود با هند را جبران کند.

ایران در سال میلادی گذشته، بیش از 25 میلیون تن فولاد فراوری نموده که در قیاس با سال قبل، رشدی حدوداً 4 میلیون تنی را نشان می دهد. هم چنین در قیاس با سال قبل ایران در عرصه فولاد افزایش فراوری 17.7 درصدی را به ثبت رسانده که در قیاس با تمامی کشورهای بزرگ فراوریکننده فولاد افزایشی قابل توجه به شمار می رود.

در شرایطی که رشد کل فولاد فراوریی در سال 2018، کمتر از پنج درصد بوده و چین هند نیز در مرز شش و پنج درصد افزایش فراوری داشته اند، رشد 17 درصدی ایران نشان دهنده جهش قابل توجه فراوری این محصول مهم مالی کشور در سطح دنیا است؛ کالایی که چه در فراوریات داخلی و چه در بازارهای دنیای می تواند برای اقتصاد ایران یک نقطه اتکای جدید بسازد.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11304

به "رشد قابل توجه فراوری فولاد ایران در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد قابل توجه فراوری فولاد ایران در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید