رزمایش مشترک ایران و عمان برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در آب های خلیج فارس برگزار گردید.

رزمایش مشترک ایران و عمان برگزار گردید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه دفاعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در این رزمایش 11 فروند انواع شناور و 1200 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش و سپاه ، بنادر و دریانوردی و مرکز جستجو و امداد و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان حضور دارند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دو فروند شناور عمانی هم در این رزمایش، امداد و نجات دریایی را تمرین می نمایند.

امیر دریادار دوم حسین آزاد اضافه نمود: فرض این رزمایش حادثه دیدن یک فروند کشتی تجاری در آب های خلیج فارس است.

وی گفت: این شناور به صورت فرضی بر اثر آتش سوزی در حال غرق شدن است که نیروهای عملیاتی رزمایش متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان کشتی تجاری را از غرق شدن نجات می دهند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه نمود: این رزمایش با هدف توسعه همکاری بین دو کشور و ارتقای همکاری ها در مواقع ضروری برگزار می گردد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش توضیح داد: تجربه یک دهه گذشته نشان داده تعامل کشورهای همسایه امنیت تردد و ایمنی دریانوردی وسلامت دریانوردان را تضمین می نماید.

امیر دریادار دوم آزاد تاکید نمود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بهره گیری از تجربه هشت سال دفاع مقدس، به برقراری امنیت دریایی یاری قابل توجهی نموده و تنها نیروی دریایی ارتش دنیا است که پیروز شده در رویارویی با دزدان دریایی، بدون تلفات طرفین ،کشتی ها را از دست دزدان دریایی آزاد نموده و گروگان ها را نجات دهد.

در رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی، ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوشکن جمهوری اسلامی دماوند و بالگردهای نداجا به همراه شناورهای عمانی، توان امداد و نجات خود را در عملیات نجات دریایی در شرق تنگه هرمز در خلیج فارس به نمایش گذاشتند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48927

به "رزمایش مشترک ایران و عمان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مشترک ایران و عمان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید