راهکار وزیر برای کسانی که دسترسی به شاد ندارند

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسائل شبکه شاد و عدم دسترسی بعضی مردم به گوشی های هوشمند گفت: طبیعی است که افرادی از بستر شبکه شاد دور می مانند. ما برای یاری آمدیم، نه برای اذیت کردن مردم و اجبار به کسانی که امکان تهیه گوشی هوشمند را ندارند.

راهکار وزیر برای کسانی که دسترسی به شاد ندارند

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه آموزش فرا رسیدن روز معلم را به همکارانش تبریک گفت و اظهار کرد: حضور دانش آموزان در مدرسه به علت بیماری کرونا متوقف شد اما ماموریت آموزش و پرورش تعطیل شدنی نیست.

وی اضافه کرد: یک غافلگیری به وجود آمد و بیش از یک و نیم میلیارد دانش آموز و دانشجو در دنیا از حضور در مدرسه و فضای آموزشی محروم شدند و بزرگترین وقفه آموزشی ایجاد شد و حتی بعضی کشورها انتها سال تحصیلی را اعلام کردند. ما معتقدیم زمان دانش آموزان بسیار مهم است و باید مراقبت کنیم و محتوای آموزشی را به آنها منتقل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شبکه آموزش اولین جایی بود که به یاری ما آمد، گفت: طی کمتر از یک هفته از تعطیلی عمومی مدارس، برنامه های ما از شبکه آموزش شروع شد. طبق ارزیابی ها و پیمایش های صورت گرفته این برنامه ها با اقبال خوبی روبرو شد. معلمان به سرعت پای کار آمدند و در برنامه های زنده شرکت کردند.

وی با بیان اینکه همه این کارها به خوبی پیش رفته است گفت: مدرسه تلویزیونی راستا خوبی بود و همچنان به ادامه آن نیازمند هستیم. یک مشکل ما درباره مدرسه تلویزیونی این بود که امکان تعامل دو طرفه معلم و دانش آموزان وجود نداشت.

حاجی میرزایی ادامه داد: از سوی دیگر معلمان با احساس مسئولیت به میدان آمدند. ما منظم ترین شبکه ارتباطی را در میان دستگاه های اجرایی داریم و یک هرم از ستاد تا مدرسه وجود دارد و موضوعات به سرعت قابل انتشار و پایش است. معلمان فداکار و توانمند شناسایی و دیده شدند. به عنوان مثال معلمی داشتیم که روی تخت بیمارستان تدریس می کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حادثه کرونا که پدیده ای عالمگیر است امکان مقایسه کشورها از ابعاد مختلف با یکدیگر وجود دارد، گفت: در حوزه آموزش نیز شاخصی به وجود آمد و معلمان در محک آزمون بزرگی قرار گرفتند و سرافراز بودند. آنان خلاقانه و مسئولانه در این میدان حرکت کردند و باید به همه معلمان ادای احترام کرد.

حاجی میرزایی درباره مسائل شبکه شاد گفت: با احترام به همه کسانی که با صدق نیت نقدهایی به شبکه شاد وارد می نمایند باید چندنکته را عرض کنم. اول اینکه چه باید می کردیم؟ آیا باید تعطیل می کردیم؟ نمی توانستیم این دوماه را از دست بدهیم زیرا سال تحصیلی آینده هم آسیب می دید. ما امکان بازخورد از آموزش تلویزیونی و تدریس مجازی نداشتیم و نیازمند ابزاری بودیم. به همین جهت یک برنامه اختصاصی برای آموزش و پرورش ایجاد کردیم که فضای مدرسه را بازسازی کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که در این میان افرادی از بستر شبکه شاد دور می مانند. ما برای یاری آمدیم نه برای اذیت کردن مردم و اجبار به کسانی که امکان تهیه گوشی هوشمند ندارند. گفتیم هرکسی می تواند به شبکه متصل گردد. بیش از 60 درصد دانش آموزان، 96 درصد معلمان و 70 درصد کلاس درس ها شکل گرفته اند. عده ای این امکان را ندارند. به عنوان نمونه اینترنت یا گوشی هوشمند ندارند و یا به علل دیگر نتوانستند از شبکه شاد بهره مند شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: از مدیران مناطق خواستیم آموزش این افراد را به وسیله راستاهای جایگزین در دستورکار قرار دهند. این راستاها می تواند شامل تهیه درسنامه ها، استفاده از ظرفیت مدرسه تلویریونی و شبکه های استانی باشد. راضی نیستیم خانواده ای خودش را به مشقت بیندازد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بیش از 11 استان در مناطق دوردست و عشایری معلمان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری تدریس می نمایند، گفت: کرونا در کنار تهدیدها، ظرفیت هایی را تعیین کرد که یکی از آن ها فعال شدن ظرفیت صداوسیما و بسترهای آموزش الکترونیک بود. اگر خدایی ناکرده دوباره با اوج این پدیده در پاییز آینده روبرو شویم باید بتوانیم به سرعت تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. آن زمان دیگر نمی توانیم بگوییم که غافلگیر شده ایم.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88493

به "راهکار وزیر برای کسانی که دسترسی به شاد ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار وزیر برای کسانی که دسترسی به شاد ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید