راهکارهای پرتغال برای کاهش محدودیت های قرنطینه

به گزارش مجله سرگرمی، پرتغال اعلام نموده که ممکن است برای اجرای برنامه کاهش سطح قرنطینه در طول تابستان، ضمن اجباری کردن زدن ماسک صورت در حمل ونقل همگانی، محدودیت هایی در سواحل این کشور برای گردشگران مشخص کند.

راهکارهای پرتغال برای کاهش محدودیت های قرنطینه

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از لیسبون؛ دولت پرتغال در جنوب اروپا از 18 مارس (28 اسفند ماه) برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، وضع اضطراری اعلام و روز پنجشنبه (27 فروردین ماه) این مقررات را تا 13 اردیبهشت ماه تمدید کرد، که براساس آن کسب و کارهای غیرضروری تعطیل و محدودیت های رفت و آمد و گردهمایی، همچنان باقی خواهد ماند.

به گفته کاستا؛ براساس این طرح که جزئیات آن احتمالا در 30 آوریل (11 اردیبهشت ماه) اعلام خواهد شد، شاید شمار افرادی را که در سواحل این کشور حضور می یابند، محدود کند که معمولا در دوره تابستان شلوغ و پرازدحام هستند.

وی اضافه نمود: این ویروس در طول تابستان به خواب نمی رود، بنابراین گردهمایی های انبوه نباید برگزار گردد و شهرداری ها موظف به اجرایی کردن بعضی اقدامات خواهند شد تا بتوانیم بدون ازدحام جمعیت به سواحل برویم.

تا به امروز شمار مبتلایان تائید شد این کشور بیش از 19 هزار تن و شمار جان باختگان آن 687 تن اعلام شده که بسیار پائین تر از کشور همسایه اش اسپانیاست.

کاستا همچنین به احتمال اجباری شدن کاربرد ماسک در مدرسه ها اشاره نمود که از میانه مارس (اواخر اسفند ماه) بسته شده اند. اما هنوز زمان از سرگیری برگزاری رخدادها و برنامه های فرهنگی مانند جشنواره های موسیقی تعیین نیست، هر چند ممکن است به سینماها اجازه بازگشایی زودتر به شرط رعایت مقررات تازه برای کاهش خطر همه گیری، داده گردد.

همچنین بازی های لیگ فوتبال پرتغال ممکن است پشت درهای بسته یا با تماشاگران محدود، امکان برگزاری داشته باشد.

کاستا روز پنجشنبه گفته بود: فروشگاه های کوچک محله ها، آرایشگاه ها، مراکز نگهداری بچه ها (مهدکودک ها)، شاید نخستین مراکزی باشند که در مه (میانه اردیبهشت) بازگشایی می شوند.

به نظر می رسد گسترش این ویروس اقتصاد گردشگری محور پرتغال را دچار رکود قطعی و حتمی نموده باشد، به گونه ای که بر اساس ارزیابی و برآورد صندوق بین المللی پول، فراوری ناخالص داخلی این کشور در امسال (2020) تا هشت درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لیسبون؛ رهبران مشاغل، اتحادیه های کارگری و پزشکان پرتغال روز دوشنبه گذشته از دولت خواسته بودند تمهیدات بهداشتی را افزایش دهد تا امکان کاهش تدریجی قرنطینه سراسری اعمال شده در این کشور به دلیل شیوع کرونا مهیا گردد.

این گروه در نامه ای به امضای 167 نفر، از کاستا و مارسلو ربلو دِ سوسا رئیس جمهوری این کشور خواسته اند استفاده از ماسک در فضاهای شهری اجباری و دستگاه های مخصوص ضدعفونی کننده دست در اماکن عمومی نصب گردد.

رئیس جمهوری پرتغال گفت که میخواهد قرنطینه سراسری را تا اول ماه می (دوازدهم اردیبهشت ماه) تمدید کند.

یکی از مواردی که به مقام های بخش بهداشت و درمان پرتغال پیشنهاد شد این بود که از اپراتورهای مخابراتی خواسته گردد جزئیات تماس های کاربران مبتلا به کرونا ظرف 14 روز گذشته را در اختیار مسئولان قرار دهند.

براساس اطلاعات مکان یابی، مقام های مربوطه می توانند به کاربرانی که در مجاورت افراد مبتلا هستند، به وسیله پیامک یا تماس تلفنی در زمینه خطر سرایت هشدار دهند.

مارتا تمیدو وزیر بهداشت پرتغال با اعلام این مطلب که اولویت این بخش، آزمایش افراد بیشتری است، گفت در مجموع 179 هزار آزمایش کرونا از ابتدای ماه مارس (11 اسفند 98) در این کشور 10 میلیون نفری اجرا شده است.

در همین حال، مقام های پرتغال هشدار دادند که آمار پایین ابتلا به کرونا در این کشور به منزله برداشتن فوری محدودیت های اعمال شده نیست.

یورگ روگ دِ کانا رئیس اتحادیه مستقل پزشکان پرتغال موثق بودن آمار رسمی مبتلایان به کرونا را زیر سوال برد و گفت: اشکالاتی در نحوه گزارش موارد ابتلا وجود دارد. ممکن نیست در یک هفته، تنها 15 مورد جدید ابتلا در سراسر منطقه لیسبون و واله دِ تژو ثبت گردد.،ایرنا

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87122

به "راهکارهای پرتغال برای کاهش محدودیت های قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای پرتغال برای کاهش محدودیت های قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید