راهنمای آشنایی با آب و هوای ژنو و بهترین زمان برای سفر به این شهر

به گزارش مجله سرگرمی، ژنو یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای سوئیس است. سوئیس کشوری بسیار زیبا و کوهستانی و دارای مناظر طبیعی بسیار زیاد و سرسبز و چشم انداز های دیدنی است. کشوری خاطره انگیز که هرساله هزاران توریست را به خود جذب می نماید.

راهنمای آشنایی با آب و هوای ژنو و بهترین زمان برای سفر به این شهر

ژنو شهری کوهستانی که در دره ای لبه غربی سوییس واقع شده است، قرار گرفته است، این شهر مکانی مناسب برای تعطیلاتی پر از آرامش است. خیابان های سنگفرش شده آن حس دلپذیر و دل انگیزی به شما می دهد، با وجود کافه های در فضای آزاد و فروشگاه های مجزا و مستقل، یکی از جاذبه های ژنو به شمار می آیند که در تور سوئیس حتما باید از آن ها دیدن کنید. علاقمندان کافه و پیاده روی در خیابان های سنگفرش شده، اینجا شهر شماست! دیگر بخش های بین المللی شهر پر از رستوران های باشکوه و برندهای طراحان مشهور، هستند.

صندلی های مجلل و باشکوه در حین اجراهای جهانی ارکستر ملی، در سالن ویکتوریا (Victoria Hall)، در انتظار شما هستند. حتی رستوران و غذاخوری های شهر ژنو، نیز، یک فضای هنری به شمار می آیند.

شهر ژنو می تواند شما را با فعالیت های محبوب و ساده ای چون قایق سواری بر روی دریاچه، پیاده روی یا دویدن در پارک ها و اسکی کردن در دامنه های نزدیک کوه بلانک (Mont Blanc)، کوهی در آلپ در مرز فرانسه و ایتالیا با ارتفاع 4807 متر، شگفت زده کند.

اگر قصد سفر به ژنو را دارید این مقاله را کامل بخوانید تا بدانید در چه ماه و فصلی از نظر آب و هوایی مناسب است به این شهر سفر کنید.

آب و هوای ژنو

ژنو، آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد، این شهر به دلیل کوهستانی بودن زمستان های بسیار سرد و سوزناک و تابستان های معتدل و خنک دارد. بارش باران در ژنو تقریبا زیاد است و این بارش ها در فصل پاییز از دیگر فصل ها بیشتر می شود. اگر توانایی سرمای بسیار زیاد در زمستان را دارید که هرتایمی برای شما مناسب است؛ اما اگر دوست دارید در بهترین هوا به این شهر سفر کنید و هوا معتدل باشد و از آب و هوا لذت ببرید، فصل تابستان بسیار مناسب است.

در این فصل هم هوا گرم و مطلوب است و هم بارش باران کمتر است؛ اما به این نکته مهم توجه کنید که فصل تابستان شلوغ ترین زمان برای سفر به این کشور است و اگر برنامه تان برای سفر به این شهر قطعی است باید از قبل بلیط بگیرید و لحظه آخری نباشید! ممکن است بلیطی که می خواهید گیرتان نیاید پس اقدام سریع خیلی مهم است. شلوغی تابستان این شهر به این دلیل است که: هوا در تابستان بسیار خوب است و این که جشنواره های لیک پرید در ماه تیر و جشن ژنو در ماه مرداد برگزار می شود.

با رزرو آنلاین تور سوئیس خبرنگاران ، سفری بی نظیر را به این کشور تجربه کنید.

بهترین زمان برای سفر به ژنو

فصل پاییز کم کم هوا خنک می شود و به سردی می رود اما در عوض خبری از شلوغی شهر نیست و با آرامش می توانید از طبیعت زیبای شهر و دریاچه دیدن کنید. اگر می خواهید در پاییز، سفری به ژنو داشته باشید، حتما در اوایل پاییز بروید که سرمای هوا کمتر است. فصل زمستان هوا در این شهر بسیار سرد و برفی است. تابستان بهترین زمان سفر به ژنو برای دوست داران اسکی و ورزش های زمستانی است. البته از قلم نیاندازید تعطیلات کریسمس، قیمت ها افزایش می یابد و باید زودتر هتل و بلیط خود را رزرو کنید. ماه های دسامبر تا آوریل (10 آذر تا 10 اردیبهشت)، بهترین زمان سفر برای اسکی در کوه های آلپ سوئیس در نزدیکی ژنو هستند؛ اما در این زمان با آب و هوایی سرد و جمعیت گردشگران، روبه رو خواهید شد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا آوریل (10 آذر تا 10 اردیبهشت)

فصل زمستان در ژنو، هوا بسیار سرد است و بادهای بسیار سرد و سوزناک می وزند. جمعیت گردشگران به این شهر در این فصل بسیار کمتر از بقیه فصل هاست! اگر علاقمند به ورزش های زمستانی هستید و دوست دارید اسکی در کوه های آلپ سوئیس را تجربه کنید، این فصل برای شماست!

بیشتر هتل ها در این زمان از سال، بخصوص در کریسمس و تعطیلات عید پاک، پر هستند، پس حتما از چند ماه زودتر، زمان نهایی سفر خود را معین و هتل خود را رزرو کنید.

لباس های گرم بسیاری به همراه داشته باشید، دمای میانگین روزانه در این فصل ژنو، در محدوده 1.1- تا 10 درجه سانتی گراد است.

فصل بهار: ماه های می تا ژوئن (11 اردیبهشت تا 9 تیر)

آب و هوا در فصل کوتاه بهاری، بسیار دلپذیر است، اگرچه گاهی اوقات دما با محدوده 4.4 تا 21.1 درجه سانتی گراد، می تواند کمی سرد باشد. هوا در فصل بهار و تابستان در ژنو بسیار خوب و معتدل است. آخرای فصل بهار را می توان مناسب ترین زمان سفر دانست. هزینه هتل ها و پرواز ها در ماه های می و ژوئن، مقرون به صرفه تر از دیگر مواقع سال هستند، اما برخی مکان های اقامتی در این فصل، بسته هستند، پس کمی زودتر در دسترس بودن مکان اقامتی خود را آنالیز کنید. بارش باران در طی این ماه ها بسیار معمول است، پس حتما چتر به همراه داشته باشید. هوای فصل بهار در این شهر، هوایی بین زمستان و تابستان است هم باران می بارد، هم برخی اوقات سرد و برخی اوقات گرم است.

فصل تابستان: ماه های جولای تا آگوست (10 تیر تا 9 شهریور)

بعد از دو فصل خلوت در ژنو، فصل تابستان بسیار شلوغ است. این فصل شلوغ ترین فصل برای جاذبه های دیدنی و کنار دریاچه به شمار می رود.

در این فصل آب و هوا معتدل، دلپذیر و خنک با دمای میانگین روزانه 21.1 درجه سانتی گراداست، این آب و هوا سفری بی نظیر را برای شما رقم خواهد زد. اگرچه باید بدانید که بارش باران به خصوص در ماه آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور)، بسیار شایع است. اگر تصمیم قطعی سفر به این شهر را دارید، در تابستان بهترین زمان برای اقدام است.

برخی از محبوب ترین فستیوال های ژنو، مانند فستیوال موسیقی رژه دریاچه و جشن تابستانی ژنو (Fêtes de Genève) در این فصل، برگزار می شوند.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

سفر در فصل پاییز به ژنو بسیار خوب و مقرون مصرفه است؛ اما بارش باران ممکن است شما را در بازدید از مکان ها و جاذبه های گردشگری، آزرده خاطر کند. در فصل پاییز در ماه های سپتامبر تا نوامبر، جمعیت گردشگران پراکنده می شوند، دما به محدوده 1.1- تا 15.6 درجه سانتی گراد افت می کند و قیمت ها کم کم رو به کاهش می فرایند و همین فاکتورها این فصل را تبدیل به زمانی ایده آل برای سفری مقرون به صرفه می کند.

البته بارش باران در ماه نوامبر، شایع تر است و همین موضوع ممکن است گشت و گذار در جاذبه های در فضای آزاد مانند پارک گرنج (Grange Park) و باغ گیاهشناسی و گلخانه ژنو (Conservatory and Botanical Garden Geneva) در بخش های پایانی این فصل، را برای شما، ناخوشایند کند.

فستیوال ها و رویدادهای ژنو سوئیس

فستیوال ها و جشن ها و مراسمات و رویدادهای مهم و بزرگی در ژنو برگزار می شود که شاید دوست داشته باشید با داشتن اطلاعاتی درمورد این ویزا، زمان سفر خود را برای رسیدن و تماشای این ویزا هماهنگ کنید. ما در اینجا ویزا مهم کشور سوئیس و شهر ژنو را برای شما جمع آوری نموده ایم.

مسابقات سوپرکراس ژنو (Supercross Geneva)

مسابقات هیجان انگیز و دلهره آور موتورسواری در این شهر هرساله برگزار می شود، مسابقات که دیدن آن به طور زنده و در سالن و نزدیک به مسابقه دهنده آرزوی هر فرد علاقمند به جهانی ورزش و موتور و موتورسواری است.

این مسابقه از 33 سال گذشته به صورت سالیانه در ماه دسامبر در این شهر برگزار می شود. برخی از بهترین رانندگان جهان در این مسابقات ورزشی، در نمایش نور و صدا و مسابقه پرش افسانه ای شرکت می نمایند.

در زمان این مسابقات همچنین یک نمایشگاه وسایل مرتبط به موتورسیکلت و دوچرخه برگزار می شود که در آن بیشتر فراوری نمایندگان و تامین نمایندگان موتورسیکلت از صنایع موتورسیکلت، حضور دارند.

جشن لیسکلاد (Fête de l Escalade)

جشن لیسکلاد (صعود از دیوارهای دفاعی)، یک فستیوال سالیانه در ماه دسامبر در شهر ژنو است که به صورت سالیانه برای جشن دریافت شکست دادن هجوم ناگهانی نیروهای چارلز امانوئل اول (دوک ساوی، بخشی از جنوب شرقی کشور فرانسه)، در سال 1602، برگزار می شود. فعالیت های مرتبط به جشن یادبود حدودا در 12ام دسامبر و یا نزدیک ترین آخر هفته در ژنو، برگزار می شود.

فستیوال ورنیر آن راک (Vernier sur Rock)

برنامه های موسیقی یک فستیوال خلاصه نمی شود، بلاکه هزاران رویداد و مسابقه و نمایش و جشنواره برگزار می شود که یکی از آن ها فستیوال ورنیر آن راک است. فستیوال ورنیر آن راک، یک فستیوال سالیانه موسیقی در ماه اکتبر در شهر ژنو است. این رویداد همچنین میزبان یک انجمن برای یاری به نوجوانان و جوانانی است که به ناچار از مدرسه بیرون آمده اند و یا در حال انتقال از مدرسه ای به مدرسه دیگر هستند. این انجمن فرصتی را برای تعامل و ارتقاء به وسیله کارآموزی در حوزه فرهنگی برای آن ها فراهم می نماید. فستیوال ورنیر آن راک از سال 1983، در حال برگزاری است.

نمایشگاه بین المللی ماشین ژنو

نمایشگاه بین المللی ماشین ژنو، یک نمایشگاه سالیانه در ماه مارس است. این نمایشگاه از 88 سال پیش در شهر ژنو برقرار است و علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

جشن کریسمس در ژنو

جشن سال نو یا کریسمس، یکی از برترین رویدادهای شهر ژنو در ماه دسامبر به شمار می آید. در این زمان از سال تمام شهر با چراغ های رنگارنگ و نورهای زیبا تزئین می شود و غرفه های کریسمس در جای جای شهر به چشم می خورند.

جشن موسیقی (Fête de la Musique)

علاقه مندان به جهانی موسیقی و ساز و نوا و لودی و صدا این شهر برای شما نیز برنامه در نظر گرفته است. جشن موسیقی توسط ژاک لانگ، وزیر فرهنگ وقت فرانسه در سال 1982 پایه گذاری شد که هر سال در 21 ژوئن همزمان با اولین روز فصل تابستان برگزار می شود. در حال حاضر این جشن در صدها شهر جهان از جمله ژنو برگزار می شود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140072

به "راهنمای آشنایی با آب و هوای ژنو و بهترین زمان برای سفر به این شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای آشنایی با آب و هوای ژنو و بهترین زمان برای سفر به این شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید