دیپلماسی در زیست بوم دانش بنیان، فصل جدیدی از تعاملات میان ایران و ویتنام گشوده شد

به گزارش مجله سرگرمی، نشست تجاری و فناوری میان ایران و ویتنام پنجم تا سی ام تیرماه سال جاری با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری برگزار می شود.

دیپلماسی در زیست بوم دانش بنیان، فصل جدیدی از تعاملات میان ایران و ویتنام گشوده شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این نشست مجازی میان شرکت های دانش بنیان ایرانی و ویتنامی فعال در حوزه های تجهیزات پزشکی، انرژی، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برگزار خواهد شد و علاقه مندان تا 31 خردادماه سال 1400 برای ثبت نام مجازی فرصت دارند.

راشاتودی، گزارش کرده است که رشد مالی ویتنام از رشد مالی چین در سال 2020 فراتر رفته و این کشور در جهت رونق مالی و توسعه بازار داخلی و دنیای قرار گرفته است. این کشور می تواند مقصد و بازار خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی باشد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را در این کشور ارائه کنند و در تعامل با شرکت های فناور و فعالان مالی آنها، به این بازار بزرگ و بکر دست بیابند.

ویتنام را بیشتر با جنگ آمریکا می شناسیم. کشوری که خسارت های مالی و انسانی زیادی را در این جنگ فرسایشی متحمل شد و زیرساخت های مالی و سیاسی آن از بین رفت. اما این کشور جنگ زده در طی این چند سال اخیر توانست اتفاقات قابل توجهی را در حوزه های مالی و فناورانه برای مردمش رقم بزند. در یک دهه اخیر، ویتنام یکی از بیشترین رشدهای مالی سالانه را تجربه کرده و براساس آخرین آمارها این کشور بیش از 60 میلیارد دلار محصولات و خدمات هم به آمریکا صادر کرده است.

این کشور در حال رشد مالی مقصد بعدی شرکت های دانش بنیان فعال حوزه های فناوری های تجهیزات پزشکی، انرژی، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است تا در یک نشست تجاری با همتایان خود در این کشور، جهت تعامل و تبادلات فناورانه طرفین را توسعه دهند. بازار این کشور تشنه فناوری های نوین و محصولات مبتنی بر این فناوری ها است اما خرید از بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل هزینه های بالا برای آنها میسر نیست.

ویتنام یک اقتصاد در حال رشد و با پتانسیل زیاد در بین اقتصادهای پرانرژی آسیا است. شرکت ها و سرمایه گذاران از همه جای دنیا به طور فزاینده ای به دنبال این بازار هستند. رشد طولانی مدت، جمعیت زیاد، ثبات سیاسی، نیروی انسانی جوان که پذیرای محصولات و خدمات ایرانت ساخت هستند مهم ترین دلایل برای ایجاد تعامل بین فعالان فناور ایرانی با کشور ویتنام است.

به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت بهبود تجهیز بهین اندیش، با هدف ایجاد بازار صادراتی برای شرک های دانش بنیان در این کشور با یکدیگر همکاری می کنند تا فروش محصولات فناورانه ایران در بیرون مرزها را توسعه دهند. ارتباط با این کشور، فناوران ایرانی را منطقه تجارت آزاد آسه آن متصل می کند. موافقت نامه ای که کشورهایی چون اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، بروئنی، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج در آن عضویت دارند و زمینه ساز ورود شرکت های دانش بنیان به بازار این کشورها خواهد بود. منطقه تجارت آزاد آسه آن با هدف کاهش تعرفه های تجاری و گمرکی میان کشورهای عضو شکل گرفته است.

این نشست های رودررو با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به شکل مجازی برگزار می شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 147644

به "دیپلماسی در زیست بوم دانش بنیان، فصل جدیدی از تعاملات میان ایران و ویتنام گشوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی در زیست بوم دانش بنیان، فصل جدیدی از تعاملات میان ایران و ویتنام گشوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید