دولت حاضر نیست کوچکترین فشاری به موتورسیکلت سازان وارد شود

به گزارش مجله سرگرمی، معاون امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متاسفانه تعویق ماده 2 قانون هوای پاک نشان می دهد که دولت حاضر نیست کوچکترین فشاری به موتورسیکلت سازان وارد شود.

دولت حاضر نیست کوچکترین فشاری به موتورسیکلت سازان وارد شود

به گزارش خبرنگار ، محسن پورسیدآقایی معاون امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز در سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: آلاینده ازن به دلیل افزایش شدت آفتاب بالا رفته است، همچنین کاهش ذرات معلق نیز در افزایش غلظت ازن تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تنها دو سال است که شاخص آلاینده ازن اندازه گیری می شود، اضافه نمود: در سال های گذشته نیز مشکل آلاینده ازن وجود داشته، اما تنها در دو سال اخیر است که اندازه گیری این آلاینده دقیق تر شده و می توان به آمار و اطلاعات مربوط به آن اطمینان داشت.

معاون امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با توجه به دستور جلسه مربوط به اسقاط خودرو های فرسوده گفت: تعداد خودرو های فرسوده همچنان در حال افزایش است و حتماً باید تدبیری برای این موضوع بیندیشیم. سن خودروی فرسوده 20 سال مشخص شده است، اما از نظر من این موضوع باید توافقی باشد و چون یک امر محاسباتی نیست.

پورسید آقایی تاکید کرد: در خروج خودرو های فرسوده، حتماً باید خودرو های فرسوده کاربراتوری در اولویت قرار گیرد و تمرکز اصلی روی از رده خارج کردن سواری های فرسوده کاربراتوری باشد. همچنین می توانیم مسئله خودرو های انژکتوری و یورو2 به بالا را از طریق معاینه فنی سخت گیرانه برطرف کنیم و نگران سن خودرو نباشیم، چون در بسیاری از کشور ها خارج کردن خودرو ها از چرخه مصرف بر اساس سن صورت نمی گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در تهران خودرو هایی به معاینه فنی مراجعه می کنند که 45 سال سن دارند، اما به راحتی معاینه فنی را پاس می کنند، چون کیفیت خوبی دارند؛ بنابراین نباید برای پراید و تویوتا یک سن اسقاط قائل باشیم که از نظر من این شکل روبروه بر اساس سن فرسودگی دقیق نیست.

معاون امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید با موتورسیکلت های آلاینده از سرمنشأ مقابله و جلوگیری کنیم، گفت: تا انتها سال 97 یک میلیون و 700 هزار موتورسیکلت فرسوده در تهران وجود داشت که این ها هنوز هم در حال تردد هستند و تعداد آن ها بیشتر هم شده است، نمی توانیم جلوی همه این ها را بگیریم و اجازه تردد به آن ها ندهیم.

پورسیدآقایی با اشاره به تعویق یک ساله ماده 11 آئین نامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط موتورسیکلت های فرسوده در ازای تولید هر دستگاه موتورسیکلت جدید، گفت: متاسفانه این مصوبه در دولت به تعویق افتاد. در حال حاضر پنج ماه هم از این تعویق گذشته است. امیدواریم که آخر امسال مجدداً طرحی مطرح نشود که اجرای قانون هوای پاک به عقب بیفتد. من نگرانم که موتورسیکلت ها دوباره دنبال تعویق این ماده باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید اسقاط موتورسیکلت های کاربراتوری را پیگیری کنیم، گفت: اگر دولت عزم خود را در حوزه اسقاط جزم نکند و اسقاط را جدی نگیرد نمی توان مشکل موتورسیکلت های فرسوده در حال تردد را حل کرد. سازمان محیط زیست باید به طور جدی این موضوع را در دولت پیگیری کند.

معاون حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری تهران گفت: موتورسیکلت سازان به سازمان محیط زیست در مورد اسقاط موتورسیکلت های فرسوده کاربراتوری فشار می آورد، اما باید دولت در این باره تجدید نظر کند.

پورسیدآقایی در ادامه در مورد دستور جلسه مربوط به تولید موتورسیکلت های برقی گفت: کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا یک طرح منسجم، مفصل و جامع در مورد تولید و توسعه موتور های برقی تهیه کرده است که از نظر من اجرای آن با سختی هایی روبرو خواهد شد؛ بنابراین باید روی الزامات اجرایی و ضمانت اجرایی آن تدقیق شود. در این راستا لازم است این برنامه با چکش کاری ها تحت بررسی های کارشناسی قرار گیرد.

وی در مورد دستور جلسه مربوط به تعویق ماده 12 آئین نامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک مبنی بر تولید موتورسیکلت های برقی اضافه نمود: پیشنهاد می کنم که رئیس سازمان محیط زیست یک نامه به دبیرخانه دولت ارسال و اعتراض خود را نسبت به تعویق این ماده از قانون هوای پاک اعلام کند. بر اساس قانون آنچه را که در مجلس به تصویب رسیده؛ دولت اجازه تعویق آن را ندارد.

معاون حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: ماده 12 آئین نامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک بدون طرح و بررسی در کمیسیون های ذیربط و در کمیسیون زیربنایی دولت به تعویق افتاد و لازم است سازمان محیط زیست نسبت به این روند واکنش نشان دهد و شاید نامه رئیس سازمان محیط زیست به دبیرخانه دولت باعث اصلاح این روند شود. متاسفانه تعویق این ماده از قانون هوای پاک نشان می دهد که دولت حاضر نیست کوچکترین فشاری به موتورسیکلت سازان وارد شود.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30589

به "دولت حاضر نیست کوچکترین فشاری به موتورسیکلت سازان وارد شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت حاضر نیست کوچکترین فشاری به موتورسیکلت سازان وارد شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید