دهکده دنیا نما ، بهشت ییلاقی ایران زمین

به گزارش مجله سرگرمی، دهکده دنیا نما روستای بکر و ییلاقی کردکوی گلستان است. برای آگاهی از جاذبه های گردشگری و تفریحی این روستا، این مقاله را بخوانید تا از همین حالا برای سفر به دنیا نما لحظه شماری کنید.

دهکده دنیا نما ، بهشت ییلاقی ایران زمین

اگر به سمت شمال کشور سفر کنید، به بخشی از قدرت خداوند در خلق زیبایی های دنیا پی خواهید برد. در انبوهجنگل های گلستان، منطقه ای تحت عنوان دهکده دنیا نما وجود دارد که گویی تمام آسمان و زمین در اختیار افرادی است که به آن پا می گذارند. تا چه اندازه با این منطقه خارق العاده آشنایی دارید؟

معرفی استان گلستان

بهتر است قبل از آغاز بحث اصلی، در ابتدا به معرفی استان گلستان بپردازیم. استان گلستان را باید یکی از شگفت انگیزترین مناطق کشور دانست که بی شک در خلق زیبایی های بی نظیر ایران زمین سهم عمده ای دارد. شاید با شنیدن اسم گلستان، رنگ سبز در ذهنتان تداعی گردد؛ البته بد نیست بدانید لقب شهر گرگان طلای سفید است. علت این نام گذاری به دلیل وجود مزارع پرشمار پنبه در اینجاست که شبیه به گلوله های برفی دیده می شوند.

این استان با مرکزیت شهر گرگان، گنجینه ای از طبیعت سرسبز است که شمال کشورمان را به زیبایی زینت می دهد. یک شهر با مناظر خارق العاده از جنگل، کوه، چمنزار، دشت، بیابان، شوره زار، دریا، خلیج، رودخانه و تالاب. اقلیم گوناگون و متنوع گرگان، دلبری فریبنده برای دوستداران طبیعت است. در اینجا همه چیز ناب و کم نظیر است. ازاین رو نوشتن درباره گلستان و شهر گرگانتمامی ندارد. اگر شما هم شیفته سیاحت در این شهر هستید، با خرید بلیط هواپیما گرگان خود را به دامن طبیعت این شهر بسپارید. ما هم در این مطلب تصمیم گرفته ایم از بین هزاران جاذبه توریستی گلستان، سراغ دهکده دنیا نما برویم تا این بهشت زمینی را بیشتر بشناسیم. همراه ما در ره بال آسمان باشید.

معرفی بهشت شمالی ایران

تعریف شما از بهشت چیست؟ با فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، هیچ چیز بهتر از سفر به یک منطقه ییلاقی و خوش آب وهوا نیست. باید گفت در ایران، مناطق سرسبز با هوایی دل چسب زیاد است و کافی است نزدیک ترین آن را انتخاب و رهسپار آن شوید. اگر به سمت شمال ایران حرکت می کنید به سمت استان گلستان بروید و مطمئن باشید که در اینجا خاطرات به یادماندنی منتظر شماست.

برای لذت بردن و خاطره سازیبی نظیر به طرف دهکده دنیا نما بروید. این ناحیه به بهشت زمینی شمال ایران معروف است. زیبایی و خاص بودن آن در قامت چندین کلمه نمی گنجد و باید حتماً در آن پا بگذارید تا اینهمه شگفتی را با چشم خود ببینید و باور کنید.

معرفی دهکده دنیا نما

به سمت استان گلستان که حرکت کنید جز جنگل هایانبوه و مناظر دیدنی چشم نواز، چیز دیگری نمی بینید. مناطق ییلاقی فراوانی در این خطه به چشم می خورد که با کلبه های کوچک و عظیم آمیخته شده است. درست در همین حوالی و در شرق شهرستان کردکوی به منطقه دهکده دنیا نما خواهید رسید که بی شک با دیدن آن متحیر خواهید شد.

دهکده دنیا نما یک منطقه محافظت شده با مساحت تقریبی 38 هزار هکتار از دامن رشته کوه های البرز بیرون زده است. این منطقه در ارتفاعی بین 600 تا 3086 متری از سطح دریا واقع شده است؛ ازاین رو چشم اندازبی نظیری را در اختیار رهگذران قرار می دهد.

دنیا نما در میان جنگل های دامنه کوه­های شمال ایران هنوز هم سالم و دست نخورده باقی مانده است و در میان جنگل های بااصالت و قدیمی هیرکانی واقع شده است که از نظر اکوسیستم طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

دیدنی های دهکده دنیا نما

مسافرانی که به دهکده دنیا نما سفر می نمایند، می دانند که یک طبیعت بکر و خارق العاده در انتظارشان است که حسابی آن ها را سر ذوق بیاورد؛ اما جدا از جاذبه های طبیعی، این منطقه دارای قدمتی تاریخی است که می توانید در اوقات فراغت خود از دیدنشان لذت ببرید. در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه می پردازیم.

جاذبه های طبیعی دهکده دنیا نما

  1. چشمه

کوهستانی بودن این منطقه به ایجاد چشمه یاری شایانی نموده است. ازجمله چشمه های این ناحیه می توان بهچهارسرا، مازوکش، تول بنه، پیرزن چشمه، سوته، سرخ چشمه، آبگرم زیارت، نخود چشمه و شربت چشمه اشاره نمود.

  1. رودخانه

در کنار چشمه های طبیعی، رودخانه های زلالی در منطقه دنیا نما جاری است. مغزی، سفیدرود، ترکت و جهرباغ ازجمله رودخانه های این ناحیه هستند.

  1. کوه

بسیاری از افراد، دهکده دنیا نما را مکان مناسبی برای کوهنوردی و صعود به ارتفاعات می دانند. سرسبزی و مناظر خیره نماینده آن کوهنوردان را وسوسه می نماید که کمپ خود را در این ناحیه برپا نمایند. کوه های شاه پسند، تلنبار، زبله، دوکالی، کالت، چلستان و لنده کوه در این منطقه قرار دارند.

به طور کلی اگر بخواهیم طبیعت دنیا نما را توصیف کنیم، باید بگوییم بوی چوب خیس و نیز بوی جنگل و آسمان بی کران آبی شاید رمانتیک ترین جملاتی باشد که در وصف زیبایی های طبیعی دهکده دنیا نما به گوش می رسد. بر فراز مرتفع ترین قسمت های روستا که بایستید می توانید منظره فراخی را مشاهده کنید که حتی شامل کردکوی، گرگان و بندر ترکمن هم می گردد.

جاذبه های تاریخی دهکده دنیا نما

این منطقه نیز دارای تاریخ و پیشینه ای کهن است؛ به همین دلیل بناها و آثار تاریخی متعددی در آن به چشم می خورد. دهکده ییلاقی درازنو، جاده شاه عباسی، میل رادکان، جلینگ بلینگ، امامزاده روشن آباد، گورستان کمر سرک و شهر باستانی تمیشه ازجمله مکان های تاریخی دنیا نما هستند.

برای بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر به سایت ره بال آسمان بروید تا از مناسب ترین قیمت بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس گرگان اطلاع حاصل کنید.

آب وهوای دهکده دنیا نما

دهکده دنیا نما به علت مرتفع بودن، فقط برای ییلاق و فصل گرم سال مناسب است. آب وهوای این منطقه همواره خنک است و حتی در گرمای سوزان تابستان، باید در این منطقه لباس گرم بپوشید. هوا هر چه به سمت خنکی برود، این منطقه غیرقابل سکونت می گردد که علت آن هم سرما و برف شدید است.

بهترین زمان سفر به دهکده دنیا نما

اگر قصد سفر به دنیا نما را دارید، فقط در بهار و تابستان اقدام کنید. اردیبهشت تا مرداد زمان طلایی برای سفر به این منطقه است. با اتمام شهریور ماه، هوا رو به سردی می رود و عملاً رفتن و ماندن در دنیا نما را غیرممکن می گردد.

تفریحاتی که می توانید در دهکده دنیا نما انجام دهید

عمده ترین تفریحاتی که هر توریست می تواند در دهکده دنیا نما انجام دهد، به طبیعت ختم می گردد. طبیعت فراخ این منطقه، انتخاب دیگری برای شما باقی نمی گذارد کهاز آن جمله می توان به کوهنوردی، ورزش های هوایی و جنگل نوردی اشاره نمود.

  1. کوهنوردی

همان طور که در بالا اشاره نمودیم، در این منطقه کوه های فراوانی وجود دارد که کوهنوردان بسیاری را به سمت خود جذب می نماید تا از ارتفاعات آن صعود نمایند؛ اما نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که حتماً با یک راهنما به این مناطق بروید؛ زیرا جنگل های تودرتو ممکن است شما را به خطر بیندازد. همچنین به دلیل بکربودن منطقه، وسایل رفاهی، بهداشتی و آب آشامیدنی وجود ندارد. پس قبل از آغاز تجهیزات لازم را با خود ببرید.

  1. ورزش های هوایی

ارتفاعات دنیا نما، فرصتی عالی برای انجام ورزش های هوایی همچون پاراگلایدر، چتربازی وکایت سواری است. پس اگر اهل هیجان هستید، بر فراز این بهشت زمینی پرواز کنید.

  1. جنگل گردی

وجود جنگل هایانبوه این منطقه موقعیت خاصی را در اختیار طبیعت دوستان قرار می دهد تا در دامن طبیعت و درختان هیرکانی گشت وگذار نمایند. همچنین وجود گل های وحشی بنفش و آبی بساط تفرج شما را کامل می نمایند.

مراکز اقامتی دهکده دنیا نما

با چه وسیله ای قصد سفر به این منطقه را دارید؟ توریستان بسیاری حتی با خرید بلیط لحظه آخری گرگان نیز خود را به این شهرمی رسانند و از آنجا به سمت دنیا نما می فرایند؛ اما تنها وسیله رفتن مهم نیست؛ بلکه مکانی برای اقامت در این منطقه، در درجه اول اهمیت قرار می گیرد.

با ورود توریستان به این منطقه، اقامتگاه های بوم گردی متعددی شکل گرفته که دارای امکانات کامل رفاهی است. مسافران می توانند قبل از آغاز سفر، اقدام به رزرو مکان مدنظر خود نمایند.

وسایل لازم برای سفر به دهکده دنیا نما

بکربودن این منطقه باعث شده که خبری از امکانات رفاهی زندگی شهری در اینجا نباشد. نه برق، نه تلفن، نه اینترنت و نه مغازه ای برای خرید. در دهکده دنیا نما کاملاً باید مطابق با قانون طبیعت رفتار کنید. در این حالت بهتر است قبل از سفر:

1. مواد غذایی کنسروی، نان و خوراکی همراه داشته باشید؛

2. برای گرم کردن غذا می توانید از چوب و آتش بهره ببرید و یا پیک نیک با خود ببرید؛

3. آب آشامیدنی به مقدار کافی همراه خود ببرید؛

4. پتو و لباس های گرم را نباید فراموش کنید؛

5. از همراه داشتن نقشه راه اطمینان حاصل کنید.

شماره تماس ره بال آسمان: 05137170

آدرس سایت: rahbal.com

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: چمدان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106380

به "دهکده دنیا نما ، بهشت ییلاقی ایران زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده دنیا نما ، بهشت ییلاقی ایران زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید