دنیای خمیرها ، راهنمای خرید خمیر آماده برای پیراشکی و پیتزا

به گزارش مجله سرگرمی، خمیرهای آماده به بازار آماده اند تا هنگام تهیه غذاهای خانگی خوشمزه، کمتر به دردسر بیفتید و آشپزی را راحت تر پیش ببرید. در این مطلب با انواع خمیر برای پیتزا و پیراشکی و ... آشنا می شوید.

دنیای خمیرها ، راهنمای خرید خمیر آماده برای پیراشکی و پیتزا

به گزارش خبرنگاران، برای پختن برخی از غذاهای مورد علاقه بچه ها و خیلی از عظیم ترها مانند پیراشکی، پیتزا، راویولی و البته گروهی از شیرینی های خوشمزه مانند باقلواهای خارجی، اول از همه باید خمیر درست کنید. اما تهیه برخی از خمیرها چندان ساده نیست و گذشته از این که به مهارت و تجربه احتیاج دارد، زمان آشپزی شما را هم بیشتر می نماید. برای حل این مشکل خمیرهای آماده به بازار آماده اند تا هنگام تهیه غذاهای خانگی خوشمزه، کمتر به دردسر بیفتید و آشپزی را راحت تر پیش ببرید.

  • ویژگی خمیر خوب

مواد اصلی تشکیل دهنده بیشتر خمیرها آرد، نمک، آب و همین طور خمیرمایه است اما گاهی اوقات شیر، شکر، تخم مرغ، کره یا مواد دیگری هم به خمیر شیرینی جات اضافه می گردد. به هر حال بیشتر خمیرها قبل از طبخ باید از چند ساعت یا یک شبانه روز استراحت نمایند تا حجمشان اضافه گردد و غذای تهیه شده با آنها طعم خوبی داشته باشد. حسن خمیرهای آماده این است که این زمان را در کارخانه طی نموده اند اما تولیدنمایندگان مختلفی خمیرهای گوناگونی را روانه بازار نموده اند.

اگر می خواهید خمیر خوب را بشناسید، به این ویژگی ها توجه کنید:

► صاف و یکدست بودن خمیر هم ویژگی مهم دیگر آن است. وجود آرد گلوله شده از نامرغوب بودن خمیر خبر می دهد.

► خمیر حباب دار هم بعد از پخت، غذایی با کیفیت پایین به شما تحویل می دهد.

► یک خمیر خوب باید سبک و پوک باشد و در عین حال به اندازه کافی استحکام داشته باشد تا وقتی مواد مختلف را روی آن می ریزید، بتواند وزن این مواد را به خوبی تحمل کند و متلاشی نگردد.

بیشتر بخوانید:

دنیای پنیرها | راهنمای خرید پنیر

دنیای زیتون | راهنمای خرید زیتون

  • خمیر پیراشکی

با خرید خمیر پیراشکی آماده می توانید خیلی سریع و ساده پیراشکی های خوشمزه ای بپزید. کمی گوشت چرخ نموده لازم دارید و مقداری قارچ، رب گوجه فرنگی، جعفری یا شوید و البته پنیر پیتزا. حتی می توانید داخل خمیرها را با مواد سمبوسه هم پر کنید. برای پخت راویولی یا شیرینی جات هم قابل استفاده هستند. با یاری این خمیرها در مدت کمتر از یک ساعت پیراشکی های شما حاضر می شوند. خمیرهای آماده داخل یک جعبه در پلاستیک های جداگانه روی هم چیده شده اند. اول از همه باید ببینید چند پیراشکی می خواهید درست کنید و به تعداد مورد نظر ورقه ها را از هم جدا کنید و اجازه دهید پنج تا هفت دقیقه در دمای آشپزخانه باقی بمانند تا از حالت انجماد خارج شوند سپس خمیرهای آماده را از داخل نایلون بیرون بیاورید. بعد می توانید مواد مورد نظرتان را که از قبل آماده نموده اید، روی خمیر ریخته و بعد لبه های خمیر را طوری روی هم قرار دهید تا پیراشکی شما به شکل یک نیم دایره دربیاید. سپس آنها را در روغن سرخ کنید.

  • خمیر پیتزا

خمیر پیتزای آماده از آرد، نمک، خمیرمایه، شکر و روغن تشکیل شده است. اگر بعد از خرید خمیر می خواهید همان روز یا حداکثر در روز بعد پیتزا درست کنید، آن را در یخچال قرار دهید. در غیر این صورت خمیر را در فریزر بگذارید تا تازگی و کیفیت آن بهتر حفظ گردد. هر وقت سایر مواد تهیه پیتزا مانند پنیر، فلفل دلمه ای، سوسیس یا کالباس، کنسرو ذرت و... را هم فراهم کردید، کافی است پنج دقیقه قبل از آغاز کار خمیر پیتزا را از فریزر بیرون بیاورید و در هوای آزاد قرار دهید، سپس کف سینی فر را با مقدار کمی روغن چرب کنید و بعد خمیر را روی آن بگذارید.

بیشتر بخوانید: یک وجب روغن سالم | همه روغن های فانتزی را بشناسید

در فروشگاه های لوازم خانگی سینی های دایره شکل با کف تفلون وجود دارند که یک خمیر پیتزای آماده با قطر 20 سانتی متر به راحتی داخل آنها جا می گردد. حتی انواع ظروف پیرکس دایره ای شکل هم برای تهیه پیتزا مناسب هستند.

به هر حال بعد از این که خمیر را روی سینی فر قرار دادید، کمی سس قرمز تند یا معمولی را روی خمیر خوب پخش کنید و سپس سایر مواد پیتزا را به ترتیب بچینید. به طوری که تمام مواد در تمام سطح خمیر به طور یکسان توزیع گردد. در آخر نوبت پنیر است که باید سطح پیتزا را کاملا بپوشاند. پس از آن سینی را داخل فر قرار دهید. البته فر باید از قبل روشن شده و گرم باشد. هر وقت رنگ پنیر طلایی شد یعنی پیتزای خانگی شما حاضر شده و می توانید آن را نوش جان کنید.

  • خمیر یوفکا

یک خمیر خارجی است که از ترکیه وارد می گردد و مردم این کشور برای تهیه غذا و شیرینی جات مختلف و به ویژه باقلوا از آن استفاده می نمایند. یوفکا مایه خمیر یا بیکینگ پودر ندارد و هنگام پخت افزایش حجم پیدا نمی نماید. در واقع مهم ترین ویژگی خمیر یوفکا نازکی آن بعد از پخت است. به طوری که وقتی با آن باقلوا می پزید، کاملا ترد می گردد و به دلیل شفافیت خمیر، مواد داخل آن کاملا معین است.

برای این که این خمیر را نازک تر کنید باید کمی آرد نشاسته ذرت روی تخته بریزید و بعد با وردنه آن را هر چقدر دلتان می خواهد نازک کنید. یوفکا استحکام خوبی دارد و به سادگی پاره نمی گردد. علاوه بر این از خمیر یوفکای معمولی برای تهیه پیراشکی، سمبوسه یا سایر ساندویچ های کوچک و خوشمزه هم استفاده می نمایند. حتی می توانید یک قالب گرد کوچک نچسب بردارید، کف آن را چرب کنید و بعد دو ورقه از این خمیر نازک را کف ظرف قرار دهید. سپس آن را کمی در فر قرار دهید تا رنگش طلایی گردد. بعد خمیر را از قالب کوچک جدا کنید. حالا شما یک کاسه از جنس خمیر پخته شده دارید که می توانید آن را با انواع سالاد، ماکارونی یا هر غذای دیگری پر کنید. ظاهر متفاوتی دارد و البته مهمان های شما را حسابی شگفت زده می نماید.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه بستنی اکبر مشتی؛ اولین بستنی سنتی زعفرانی ایران

فیلم | طرز تهیه فسنجان ایرانی به سبک معاون سفیر استرالیا

طرز تهیه کوکوی اسپانیایی | آسان و سریع آماده می گردد

طرز تهیه 2 نوع آب دوغ خیار | هر فصلی غذای خودش را دارد

طرز تهیه شامی پوک گیلانی | با این خوراک لذیذ به رشت سفر کنید

  • چند نکته برای پخت پیراشکی

► هر کدام از خمیرهای پیراشکی آماده داخل نایلون های جداگانه بسته بندی شده اند. هنگام پخت باید نایلون ها را به آرامی باز کنید. اگر این کار را با عجله انجام دهید، این احتمال وجود دارد که خمیر هم همراه ورقه های پلاستیکی پاره گردد و در نتیجه دیگر نمی توانید از آن بهره ببرید.

► خمیر پیراشکی را نباید زیاد سرخ کنید چون سفت می گردد. همین که روی آن کمی طلایی و داخلش مغزپخت گردد، کافی است.

► قبل از این که پیراشکی ها را بپیچید، اجازه دهید کاملا از حالت انجماد دربیایند. در غیر این صورت هنگامی که آنها را تا می کنید، با خمیرهای شکسته شده روبه رو می شوید.

► برای این که لبه های پیراشکی خوب به هم بچسبند، از چنگال بهره ببرید.

منبع: آشپزی مثبت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 98327

به "دنیای خمیرها ، راهنمای خرید خمیر آماده برای پیراشکی و پیتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای خمیرها ، راهنمای خرید خمیر آماده برای پیراشکی و پیتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید