دست خالی ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027

به گزارش مجله سرگرمی، فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی درخواست میزبانی جام ملت های آسیا را به AFC داده که در مقایسه با رقبا امکانات کمتری دارد.

دست خالی ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، فدراسیون فوتبال ایران درخواست اولیه خود را برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نموده است. این اتفاق با عنوان کمپین ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 عنوان شده اما سؤالی که در این میان ایجاد می گردد این است که فدراسیون با چه مبنایی و بر اساس چه زیرساخت هایی میخواهد میزبانی مهم ترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا را بر عهده بگیرد؟

یکی از مهم ترین احتیاجهای فوتبال ایران برای میزبانی در جام ملت های آسیا، داشتن حداقل هشت استادیوم آماده مطابق با استانداردهای مدنظر فیفاست. وقتی ایران حتی یک استادیوم با امکانات 100 درصد مورد تأیید فیفا را فراهم ننموده، چگونه می خواهد انتظار داشته باشد در رقابت با کشورهایی مانند عربستان و هند (البته تا به امروز) میزبانی را به دست آورد. عربستان میزبانی مسابقات فرمول یک دنیا را بر عهده داشته و استادیوم های لازم برای میزبانی مهم ترین تورنمنت فوتبال آسیا را در اختیار دارد. هند نیز در جام دنیای 2017 نوجوانان میزبان بود و به خوبی از پس این مسئولیت مهم برآمد. فراموش نکنیم آخرین بار که ایران میزبان جام ملت های آسیا بود، در سال 1976 بود و حالا ایران میخواهد پس از 51 سال میزبان جام ملت های آسیا گردد، اتفاقی که نمی تواند قابل قیاس با آن موقع باشد.

درست است که ایران هفت سال تا آغاز رقابت های جام ملت های آسیا فرصت دارد ولی نباید فراموش کنیم که در تمام این سال ها به غیر از استادیوم آزادی تهران که ساخت آن برای پیش از انقلاب اسلامی است، تنها استادیوم های نقش دنیا اصفهان، فولاد آرنا اهواز و امام رضا(ع) مشهد افتتاح شده اند که جزء استادیوم های مدرن فوتبال ایران به شمار می فرایند ولی هیچ یک از این چهار استادیوم نیز استانداردهای لازم فیفا را ندارند. در این میان بعضی شاید استادیوم یادگار امام تبریز را هم به عنوان یکی از استادیوم های مدرن ایران به شمار آورند که اگر بخواهیم با اغماض این استادیوم را هم در میان استادیوم های قابل قبول کشورمان بدانیم، باز هم هیچ کدام از این استادیوم ها مطابق با استانداردهای روز فیفا ساخته نشده اند.

سؤالی که در این میان به ذهن تمامی کارشناسان فوتبال متبادر می گردد، این است که کشوری در عمر بالغ بر 80 ساله فوتبال خود پنج استادیوم نسبتاً خوب دارد که هیچ کدام از آن ها هنوز با استانداردهای فیفا برابری نمی کند، دیگر مسائل را هم اگر بخواهیم به آن ها بپردازیم، بدون تردید از حوصله خواننده خارج می گردد ولی باید به این نکته اشاره کنیم که زیرساخت های بسیار زیادی برای اعطای میزبانی جام ملت های آسیا از سوی AFC وجود دارد که ما فاقد آن ها هستیم.

به عنوان نمونه می توانیم به این نکته اشاره کنیم که کمبود زمین تمرین و کمپ استاندارد به وفور در ایران حس می گردد. در واقع هتل های ما اگر ستاره های زیادی هم به آن ها اختصاص داده شده، این ستاره ها پوچ و تهی هستند و در مجموع باید بپذیریم برای برگزاری مهم ترین رویداد فوتبالی ملی قاره کهن، کاستی های بسیار زیادی داریم. هتل های ما احتیاج به هزینه های فراوانی دارد و مدیریت ورزش ایران در سالیان گذشته نشان داده که استطاعت تغییرات شگفت در سال های پیش رو تا جام ملت های آسیا 2027 را ندارد.

4048/پ

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87741

به "دست خالی ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست خالی ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید