در یک ابتکار جالب تعیین شده که ایرپادها می توانند به خوبی سمعک های گران قیمت کار نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، طبق تحقیقات جدیدی که ایرپادهای ساخت اپل را در مقابل سمعک های سنتی آزمایش نموده اند، ایرپادهای پرو این پتانسیل را دارند که به عنوان سمعک برای بزرگسالان مبتلا به کم شنوایی خفیف تا میانه عمل نمایند.

در یک ابتکار جالب تعیین شده که ایرپادها می توانند به خوبی سمعک های گران قیمت کار نمایند

این یافته ها می تواند زندگی میلیون ها نفری را که در حال حاضر از سمعک های مورد احتیاج خود استفاده نمی نمایند، به علت هزینه های بالا یا به علت انگ اجتماعی که همراه با آن ها است، متحول کند.

ین فو چنگ ، متخصص گوش و حلق و بینی، از بیمارستان عمومی کهنه سربازان تایپه در تایوان ، می گوید: این هدفون های بی سیم مطمئناً کامل نیستند، اما نقطه آغاز خوبی برای بسیاری از بیمارانی است که به سمعک های حرفه ای دسترسی ندارند.

حتی کیفیت زندگی با این هدفون ها افزایش می ابد.

برای اهداف این مطالعه، 21 شرکت نماینده با کم شنوایی خفیف تا میانه با سمعک های ممتاز (با قیمت 10000 دلار آمریکا در بازار تایوان)، سمعک های پایه (1500 دلار آمریکا)، هدفون های AirPods Pro (249 دلار آمریکا) و AirPods 2 آزمایش شدند.(129 دلار آمریکا). ایرپادها به آیفون های اپل متصل بودند که دارای یک برنامه تقویت نماینده نویز محیطی به نام Live Listen بودند.

جملات کوتاهی برای داوطلبان خوانده شد و سپس از آنها خواسته شد که دوباره آنها را تکرار نمایند.

در محیط های پر سر و صدا، اگر صدا از جلوی مخاطب نمی آمد، نشان داده شد که AirPods Pro از نظر عملکرد با سمعک های ممتاز قابل مقایسه است . در محیط های ساکت، AirPods Pro کمی بدتر از سمعک های ممتاز و تقریباً مانند سمعک های اولیه بود .

AirPods 2 اصلی به خوبی سمعک در سناریوهای ساکت یا پر سر و صدا نبود اما آنها از هیچ چیز بهتر بودند. در محیط های پر سر و صدا، زمانی که منبع نویز جلوی داوطلبان بود، هیچ یک از مدل های AirPods به شرکت نمایندگان در شنیدن بهتر یاری نکردند.

در حالی که AirPods 2 و AirPods Pro دارای فناوری Live Listen هستند که صداها را تقویت می نماید، تنها مدل Pro دارای حذف نویز فعال است که بعضی صداهای خارجی را شناسایی و مسدود می نماید. این ممکن است به شرح اختلاف بین دو مجموعه هدفون بی سیم یاری کند.

Ying-Hui Lai ، مهندس زیستی، از دانشگاه ملی یانگ مینگ چیائو تونگ در تایوان ، می گوید: دو علت ممکن است تفاوت بین این دو امر را شرح دهد . ممکن است مربوط به مسیرهایی باشد که امواج صوتی با آن ها حرکت می نمایند و بعلاوه الگوریتم پردازش سیگنال پیشرفته به وسیله سمعک های ممتاز .

این یافته امیدوار است مهندسان را برای طراحی سمعک ها و محصولات تقویت نماینده صدای شخصی که در جهت های خاص حساس تر هستند، ترغیب کند.

گذشته از قیمت بالای سمعک های حرفه ای ، استفاده نمایندگان می توانند نگران این باشند که سمعک ها آنها را پیر به نظر می رسانند. آنها بعلاوه احتیاج به بازدیدهای متعدد از متخصصان بهداشت برای نصب و تنظیم دارند. در نتیجه، 75 درصد از افراد مبتلا به کم شنوایی در ایالات متحده از این وسایل یاریی استفاده نمی نمایند .

هدفون های بی سیم جایگزین در دسترس تری هستند و تعداد آن ها در حال افزایش است: همه از گوگل گرفته تا سامسونگ و سونی یک جفت هدفون بی سیم می سازند که با هر به روزرسانی برای این محصولات، ویژگی های اضافی در آن گنجانده می گردد.

محققان بر این باورند که کار آنها در واقع می تواند تولیدنمایندگان را تشویق کند تا ویژگی هایی را برای یاری به افراد مبتلا به کم شنوایی و بعلاوه ویژگی هایی برای بهبود صدای موسیقی در نظر بگیرند. با این حال، معرفی نوعی روش نظارتی برای برچسب زدن آن دسته از هدفون هایی که یاری می نمایند و آنهایی که نمی نمایند، مهم است.

لای می گوید: در سطح جهانی، بازار گوشی های بی سیم به سرعت در حال رشد است. بعضی از شرکت ها علاقه مند به آنالیز امکان طراحی هدفون هایی با ویژگی های تقویت صدا هستند. مطالعه ما ثابت می نماید که این ایده قابل قبول است.

این تحقیق در iScience منتشر شده.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164433

به "در یک ابتکار جالب تعیین شده که ایرپادها می توانند به خوبی سمعک های گران قیمت کار نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در یک ابتکار جالب تعیین شده که ایرپادها می توانند به خوبی سمعک های گران قیمت کار نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید