در پاییز به کدام منطقه ها دنیا سفر کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، طبیعت اروپا در هر فصلی زیبایی های خود را دارد، اما در فصل پاییز دیدنی تر نیز می گردد. در فصل پاییز هوا آنقدر گرم نیست که شما را اذیت کند و سرمای زمستان هم هنوز از راه نرسیده است. رنگ های گرم پاییزی، زیبایی دلنوازی به طبیعت بکر اروپا بخشیده اند؛ از همین رو سفرهای پاییزی به اروپا یکی از برترین گزینه ها برای نوازش روح و جان انسان های پرمشغله است که لذتی وصف نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. از دیگر مزایای سفرهای پاییزی به اروپا، هزینه پایین بلیط هواپیما در این فصل است و به دلیل سردی ملایم هوا، تعداد گردشگران نسبتاً کمتر است. اگر شما هم هوس سفرهای پاییزی به اروپا را نموده اید، با خبرنگاران همراه باشید تا برترین جاهای دیدنی اروپا در پاییز را به شما معرفی کنیم.

در پاییز به کدام منطقه ها دنیا سفر کنیم؟

آشنایی با برترین منطقه ها اروپا برای سفرهای پاییزی

رنگهای زرد، قرمز و قهوه ای، طبیعت اروپا را در فصل پاییز رنگ آمیزی می نمایند تا چشمان هر بیننده ای را نوازش کند. صدای خش خش برگ درختان هنگام قدم زدن بر روی آن ها، روحتان را جلا می بخشد. طبیعت بکر اروپا در فصل پاییز به بهشتی تماشایی تبدیل می گردد و آب و هوای ایده آل آن به شما یاری می نماید تا نهایت لذت را از سفرتان ببرید. در فصل پاییز، هرچه به سمت شمال یا شرق اروپا بروید آب و هوا در سایر نقاط ای نقاره غیرقابل پیش بینی تر می گردد اما رنگ های پاییزی، رایحه ها و غذاهای فصلی، هرگونه کمبود نور خورشید را جبران می نمایند. منطقه ها تماشای و مجذوب کنندهی در اروپا وجود دارند که می تواند گزینه مناسبی برای سفرهای پاییزی باشند. اگر هنوز هم مقصدی مناسب برای سفر پاییزی تان پیدا ننموده اید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به یازده مورد از برترین منطقه ها تماشای اروپا شامل:

  1. دره لوور در کشور فرانسه
  2. منطقه بوداپست در کشور مجارستان
  3. منطقه بروژ در کشور بلژیک
  4. منطقه باواریا در کشور آلمان
  5. منطقه آراگون در کشور اسپانیا
  6. منطقه دوبرونیک در کشور کرواسی
  7. منطقه لیسبون در کشور پرتغال
  8. منطقه کامبریا در کشور انگلستان
  9. منطقه پراگ در کشور جمهوری چک
  10. منطقه لوگانو در کشور سوئیس
  11. منطقه یوکنک در اسلوونی
  12. منطقه اورن بودن در کشور اتریش

در فصل پاییز بپردازیم تا بتوانید از میان آنها، برترین منطقه را با توجه به سلیقه تان انتخاب کنید.

1. دره لوور در کشور فرانسه

یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها برای سفرهای پاییزی، دره لوور در کشور فرانسه است که در جنوب پاریس واقع شده است. طبیعت این منطقه در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می رسد. در این منطقه تاکستان ها و جنگل هایی تماشایی وجود دارند که طیف کاملی از رنگ های پاییزی را برای شما به نمایش میگذارند تا زیبایی های طبیعت خداوند را تماشا کنید و لذت ببرید.

2. منطقه بوداپست در کشور مجارستان

منطقه بوداپست شهری هیجان انگیز و زنده است که جشنواره های پاییزی فراوانی در آن برگزار می گردد. از هنر اسب سواری و رویدادهای موسیقی گرفته تا موضوعات عجیب و غریب در این جشنواره ها دیده می شوند. جشن سوسیس و کیک دودکش (شیرینی سنتی مجارستان)، یکی از جشنواره های مخصوص بوداپست است. از آنجایی که تابستان بوداپست سوزان است، سفر به این شهر مجذوب کننده برای سفرهای پاییزی برترین انتخاب است. اگر به این شهر تماشای رفتید، از پارک شهر و میدان قهرمانان نیز تماشا کنید. اگر در فصل پاییز هوا سرد شد، سری به حمام های آب گرم بوداپست بزنید و از گرمای آن در سرمای پاییز لذت ببرید.

3. منطقه بروژ در کشور بلژیک

کشور بلژیک جاذبه های تماشایی زیادی دارد اما بیشتر آنها در منطقه بروژ جمع شده اند و این شهر را به یکی از شهرهای تماشای بلژیک در سفرهای پاییزی تبدیل نموده است. در این شهر، کوچه های سنگفرش شده، برج های کلیسا و برجک هایی با نور کم رنگ را خواهید دید که این شهر را افسانه ای نموده است. شب های شهر بروژ، بسیار رمانتیک و عاشقانه است. یکی از خوردنی های مشهور این شهر، شکلات های دست ساز بومی های آن است که خوردن آنها در هوای سرد بیشتر می چسبد.

4. منطقه باواریا در کشور آلمان

جنوب آلمان، شامل جنگل های آلپاین است که در برابر آنها، کوهستان هایی پوشیده از برف قرار گرفته اند. تضاد رنگی جنگل های زرد و کوهستان های سفید، مجذوب کنندهیت بی نظیری را در این منطقه خلق نموده است که تماشای آنها چشمان شما را نوازش می نماید. اگر شما هم علاقه مند به کوه پیمایی هستید، سفرهای پاییزی فصل مناسبی برای کوهپیمایی در منطقه آلپ و سوار شدن بر کالسکه های قدیمی است. اگر به منطقه باواریا در کشور آلمان سفر کردید، 25 قلعه و کاخ تاریخی همانند قلعه نوشوانشتاین، کاخ لیندرهوف، قلعه نورنبرگ و قلعه برگوسن وجود دارند که می توانید از آن ها نیز تماشا کنید.

5. منطقه آراگون در کشور اسپانیا

منطقه آراگون در اسپانیا در شمال شرقی و قلب کوه های پیرنه، در مرز این کشور با فرانسه قرار گرفته است. این منطقه در فصل پاییز آب و هوای متعادل و دلچسبی دارد و یکی از مفاصد پرطرفدار در سفرهای پاییزی محسوب می گردد. بعلاوه خانه پارک ملی اوردسا و مونت پردیدو که اولین پارک ملی اسپانیا است در منطقه آراگون قرار گرفته است. این پارک ملی، رنگ های پاییزی متنوعی را پیش چشمان شما به نمایش می گذارد. اگر شما هم خواهان تماشای طبیعتی وحشی با آبشارهای باشکوه و زنجیروار هستید حتماً به این منطقه سر بزنید.

6. منطقه دوبرونیک در کشور کرواسی

کرواسی یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که گزینه بسیار مناسبی برای سفرهای پاییزی است. منطقه دوبرونیک در کشور کرواسی دارای فرهنگی غنی است. این منطقه، شهر قدیمی با کلیساهای باروک و کاخ های اشرافی دارد که برای علاقمندان به تاریخ، منطقه بسیار مناسبی است. فصل پاییز در کرواسی، جشنواره های موسیقی به همراه فیلم و غذای کلاسیک برگزار می گردد. از جمله برترین جشنواره های این منطقه، جشنواره غذای خوب و جشنواره فیلم دوبرونیک است که به ترتیب در تاریخ های 14 تا 20 اکتبر و 15 تا 20 اکتبر برگزار می شوند، پس اگر قصد سفر به دوبرونیک را دارید، طوری برنامه ریزی کنید که در این تاریخ ها آنجا حضور داشته باشید و از فرهنگ غنی این منطقه بهره مند شوید.

7. منطقه لیسبون در کشور پرتغال

منطقه لیسبون در کشور پرتغال، آب و هوای آفتابی، معتدل و مدیترانه ای دارد به گونه ای که در فصل پاییز آب و هوای تقریبا عالی با میانگین دمای هوای 60 تا 70 درجه میزبان شما خواهد بود. به دلیل آب و هوای مدیترانه ای این منطقه، احتمال بارندگی در آنجا زیاد است اما زیبایی های بی نظیر این منطقه، ارزش آن را دارد که لیسبون را برای سفرهای پاییزی انتخاب کنید. نرخ هتل ها بسیار ارزان است و می توانید خیلی راحت در یکی از هتل های تاریخی مجذوب کننده شهر اقامت کنید، بعلاوه در فصل پاییز، شاه بلوط های برشته طبیعت منطقه لیسبون را تماشایی تر نموده اند.

8. منطقه کامبریا در کشور انگلستان

انگلستان پر از جاذبه های تماشای و خاص است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. منطقه کامبریا، شامل دریاچه ای با منظره ها تماشایی است. این منطقه افسانه ای با دریاچه های فراوان احاطه شده و به وسیله تپه های پوشیده از طلا و یاقوت سرخ، گزینه مناسبی برای یک پیاده روی الهام بخش است. در منطقه ها جنگلی کامبریا، پارک جنگلی زیبایی واقع شده است که درختان کاج سبز و راش مس در آن قد علم کردند. اگر می خواهید عکس های پاییزی خاص در دل طبیعت بگیرید، حتما به این منطقه جنگلی با دریاچه ای زیبا و تپه های باشکوه سر بزنید.

9. منطقه پراگ در کشور جمهوری چک

پراگ منطقه ای تماشایی در کشور جمهوری چک است و یکی از گزینه های مناسب سفرهای پاییزی برای عاشقان پاییز است. در فصل پاییز، این منطقه رنگ طلایی به خود می گیرد و حال و هوایی رمانتیک را برای رهگذران به ارمغان می آورد. به شما پیشنهاد می کنیم لذت گشت و گذار در پراگ به همراه خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های عالی این منطقه را از دست ندهید. تپه های کاستل هیل پراگ، منظره ابدی از خانه های شهر با سقف های قرمز رنگ و بعلاوه مناره های آنها را پیش چشمان شما باز میکند.

10. منطقه لوگانو در کشور سوئیس

کشور سوئیس یکی از فوق العاده ترین کشورهای اروپایی با طبیعتی بی نظیر و بکر میزبان گردشگران است. شاید طبیعت این کشور برای شما هم رویایی به نظر برسد. وقتی وارد این کشور می شوید احساس میکنید که به بهشت قدم گذاشته اید. منطقه لوگانو در کشور سوئیس یکی از زیباترین شهرهای سوئیس است که در منطقه جنوبی آن و در مرز ایتالیا واقع شده است. لوگانو به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شده است و در کنار دریاچه ای زیبا به همین نام واقع شده است. فصل پاییز لوگانو مجذوب کنندهیت هایی وصف نشدنی دارد، بعلاوه جشنواره های پاییزی مانند جشنواره موسیقی در این منطقه برگزار می گردد که میتوانید با حضور یافتن در آنها لذت سفرهای پاییزی خود را دو چندان کنید.

11. منطقه یوکنک در اسلوونی

شاید نام کشور اسلوونی به عنوان یکی از کشورهای زیبای اروپا برایتان غریب به نظر برسد. منطقه یوکنک در منطقه کارنیولای بالای این کشور زیبا واقع شده است. دهکده یوکنک همانند دیگر منطقه ها تماشای اروپا طبیعت فوق العاده زیبا و بکری دارد که هرگز از سفر به این منطقه پشیمان نخواهید شد. در فصل پاییز این منطقه، بازتاب رنگ های قرمز و طلایی پاییزی در دریاچه ای شفاف، منظره های خیره نماینده را به شما هدیه می دهد. این منطقه، محلی برای شروع سفر یک ساعته با آبشارهای باشکوه ساویکا است. اگر از علاقمندان به کوهپیمایی هستید، می توانید با رفتن به این منطقه به دره هفت دریاچه بروید و کوهپیمایی هیجان انگیزی را تجربه کنید.

12. منطقه اورن بودن در کشور اتریش

منطقه اورن بودن در منطقه نقره ای اتریش در رشته کوه های آلپ واقع شده است. علفزارهای صاف آلپاین به همراه هزاران هزار درخت افرا با برگ های طلایی درخشان، از زیبایی های این منطقه به شمار می روند، بعلاوه درختان افرای اورن بودن بیش از 600 سال قدمت دارند. از آنجایی که اندازه گردشگران در فصل پاییز به شدت کاهش می یابد، شما می توانید با هزینه ای کمتر، سفرهای پاییزی بروید و تخفیف های فراوانی برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بگیرید.

جمع بندی درباره سفرهای پاییزی

تاکستان ها و جنگل های دره لوور در فرانسه، جشنواره های پاییزی شهر هیجان انگیز بوداپست، شهر افسانه ایو قرون وسطایی بروژ، جنگل های بی سرانجام آلپاین، پارک ملی اسپانیا با طبیعتی وحشی و آبشارهای زنجیروار، کاخ های اشرافی و شهر قدیمی دوبرونیک، آب و هوای مدیترانه ای لیسبون پرتغال، تپه های پوشیده شده از طلا و یاقوت سرخ در کامبریا، تپه های کاستل هیل و منظره تماشایی اش، طبیعت بکر لوگانوی سوئیس و آبشارهای ساویکا در اسلوونی، همگی از جاذبه های تماشای اروپا هستند که می توانند انتخاب شما برای سفرهای پاییزی باشند.

فصل پاییز اروپا به شدت خیره نماینده است، چرا که رنگ های پاییزی و پرجنب و جوش در شهرها و منظرههای طبیعی به چشم می آیند. ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر اروپا، بسیار باشکوه است. آفتاب کم و مه صبح زود، طبیعت بکر اروپا را می پوشاند و منظره ها این منطقه را برای عکس های یادگاری مناسب می سازد. برای تجربه سفری به یادماندنی خبرنگاران را دنبال کنید تا با جاذبه های تماشای کشور مقصد تان آشنا شوید.

1. برترین منطقه ها اروپا برای علاقمندان به کوهپیمایی کدامند؟

منطقه باواریا در کشور آلمان و منطقه یوکنک در اسلوونی

2. برترین منطقه ها اروپا برای علاقمندان به تاریخ کدامند؟

منطقه باواریا در کشور آلمان و منطقه دوبرونیک در کشور کرواسی

3. رمانتیک ترین منطقه ها اروپا برای زوج های عاشق کدامند؟

منطقه بروژ در کشور بلژیک و منطقه پراگ در کشور جمهوری چک

4. چرا در فصل پاییز به اروپا سفر کنیم؟

فصل پاییز، آب و هوای مطبوعی دارد و نه سرد اذیت نماینده است نه گرم سوزان. در این فصل تعداد گردشگران به شدت کاهش می یابد و شما می توانید با هزینه ای کمتر و سفر تخفیف های فراوان، بلیط هواپیما خریداری کنید و محل اقامتتان را رزرو کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164411

به "در پاییز به کدام منطقه ها دنیا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پاییز به کدام منطقه ها دنیا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید