دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

به گزارش مجله سرگرمی، دریاچه غربی چین | West Lake

یک سخنران و نویسنده قدیمی چینی برای توصیف زیبایی سوژو و هانگژو چنین جمله ای را گفته بود: زیباترین مکان ها در بهشت، سوژو و هانگزو وجود دارند. این جمله نشان دهنده زیبایی طبیعتی است که در مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به شما معرفی کنیم. یکی از بهترین طبیعت های چین که الهام بخش بسیاری از طبیعت گردها، نقاشان، شاعران و حتی جهانگردانی مانند مارکوپولو بوده است. هر چند که شهر چین جاذبه های بی شماری دارد اما طبیعت آن در میان کوه های سر سبز و سر به فلک کشیده، آن هم در کنار دریاچه غربی چین می تواند هر گردشگری را برای ساعت ها مسحور خود نماید.

دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

زیبایی های دریاچه غربی چین

در واقع باید گفت که زیبایی که در دریاچه غربی چین خواهید دید چنان خیره نماینده است که هر بیننده ای را وادار می نماید تا راجع به زیبایی آن سخن بگوید. نام دیگر این دریاچه، ژیهو (Xihu) بوده و دقیقا در مرکز شهر هانگژو چین قرار گرفته است. بنابراین اگر سفری به هانگژو چین داشتید، قطعا از این دریاچه که توسط سه کوه از سه طرف احاطه شده دیدن خواهید نمود. شهر هانگژو نیز در سمت ساحل شرقی دریاچه غربی چین قرار گرفته است.

دسترسی به این دریاچه و طبیعت زیبای چین بسیار راحت خواهد بود. مردم چین این دریاچه و منطقه اطراف آن را به عنوان سرزمینی شگفت انگیز می شناسند. به طور مثال یک شاعر معروف چینی به نام سو شی (Su Shi) که در سلسله سونگ زندگی می کرد، زیبایی دریاچه غربی چین را با زیبایی زنی به نام ژی زی مقایسه کرده است. این احساسات شاعرانه بدون هیچ شک و تردیدی از زیبایی مناظر اطراف دریاچه الهام گرفته است.

گر چه امروزه سدی بر روی آن ساخته شده است، اما دریاچه غربی همچنان عمق کم و پهنای قدیم خود را حفظ کرده است. در اطراف دریاچه درختان زیبای مگنولیا، بید مجنون و دیگر درختان دیده می گردد. همچنین حدود 6 پل سنگی را در طول پهناور 2.6 کیلومتری آن قرار گرفته اند. اگر دلتان می خواهد می توانید در میان خیابان و جهت پیاده روی کنار دریاچه قدم بزنید یا اینکه از روی پل های سنگی آن قدم بزنید.

جاذبه های دریاچه غربی چین

گردشگران و مردم چین هنگامی که برای قدم زدن به کنار دریاچه می آمدند، ده ناحیه از دریاچه را پیدا کردند که در هر فصلی جاذبه بی نظیری را ارائه می داد. به همان نسبت به این نواحی نامی دادند و عموما مکانی رویایی توصیفش می نمایند. هر یک از این مکان ها شما را به یاد نقاشی های غربی از طبیعت خیال انگیز می اندازد. نام این ده منظره دیدنی را در ادامه بخوانید:

  • سپیده دم بهاری در گذرگاه سو | Su Causeway
  • حیاط منحنی و استخر لوتوس در تابستان | Curved Yard and Lotus Pool
  • تصویر سحر آمیز ماه روی آب آرام دریاچه در پاییز
  • بارش برف بر روی پل های سنگی دریاچه
  • منظره برج لیفنگ پاگودا در غروب آفتاب | Leifeng Pagoda
  • منظره دو قله کوه که از میان ابرها بیرون آمده است
  • شنیدن آواز پرندگان از میان درختان بید مجنون اطراف دریاچه غربی چین
  • سه مرداب آینه ای با تصویر ماه روی آب
  • نواختن ناقوس شبانه در تپه های نانپینگ
  • شش پل سنگی اطراف دریاچه

چرا این دریاچه را افسون شده می خوانند؟

هر یک از این مناظر خیره نماینده و دیدنی دریاچه غربی چین را در فصل های به خصوص و در ساعت های مشخصی می توان دید.

به طور مثال تماشای سپیده دم بهاری در گذرگاه سو نام خود را از کوچکترین شاهزاده سلسله سونگ به نام سو گرفته است. به خاطر زیباسازی اطراف دریاچه توسط این شاهزاده امروزه شاهد درختان بید مجنون و جهت پیاده روی طولانی و زیبایی مخصوصا در بهار خواهید بود.

اگر در تابستان به تماشای دریاچه غربی چین بروید، می توانید هزاران گل لوتوس را ببینید که در پارک رشد کرده اند. مردم از روی پل های سنگی و از میان گل های لوتوس عبور می نمایند.

در غرب گذرگاه بی (Bai Causeway) حرکت آب دریاچه آنچنان آرام می گردد که می توانید تصور واضح خود را درون آب ببنید. در این قسمت سکو و اسکله ای ساخته اند که تا میانه دریاچه پیشروی داشته و مکانی عالی برای تماشای دریاچه در شبی مهتابی است.

گردشگرانی که وارد پارک و منطقه اطراف دریاچه غربی چین می شوند، روش های مختلفی را برای تفریح انتخاب می نمایند. به طور مثال اگر صبح زود به پارک اطراف دریاچه بروید، مردم بومی و البته گردشگرانی را خواهید دید که مشغول پیاده روی، ورزش و دوچرخه سواری هستند. در کنار گشت و گذار در اطراف پارک و بازدید از مکان ها و جاذبه های درون پارک هانگژو، بسیاری از گردشگران قایق سواری را ترجیح می دهند.

کروز دریاچه

یکی از جذاب ترین و زیباترین قایق ها و کرجی های چینی، قایقی به شکل اژدهای عظیم است که تورهای کروز دریاچه را برگزار می نماید. این کروز و دیگر قایق ها، گردشگران را به دیدن جاذبه هایی مانند جزیره لسر پارادایس (Lesser Paradise Island)، سه استخر آینه ای درون دریاچه غربی چین، جهت پیاده روی یانگ، استخر لوتوس و کارخانه مشهور این دریاچه می برند. بازدید از تمام این جاذبه ها بین یک ساعت و نیم تا 3 ساعت زمان می برد.

هر چند که ورود به پارک اطراف دریاچه غربی چین رایگان است اما درون آن جاذبه هایی وجود دارد که برای بازدید یا استفاده از آن ها بایستی هزینه بپردازید. به طور مثال، برای بازدید از 3 استخر آینه ای ماه باید هزینه ورودی 55 یوآن بپردازید. بازدید از این استخرها، از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا ساعت 5 عصر ادامه دارد.

بازدید از برج لیفنگ پاگودا | Leifeng Pagoda

برج لیفینگ پاگودا از یکی از جاذبه های درون پارک اطراف دریاچه غربی چین در هانگژو بوده که 5 طبقه دارد و به راحتی از دور دیده می گردد. این برج در سال 975 ساخته شد اما در سال 1324 فرو ریخت. نهایتا آن را در سال 2002 دوباره بازسازی کردند. تقریبا بازدید از این نقطه در پارک از ساعت 8 صبح تا ساعت 7 شب ادامه دارد. هزینه بلیط ورودی آن 40 یوآن برای عظیمسالان است. فروش بلیط ورودی تا نیم ساعت قبل از بسته شدن مجموعه برج ادامه دارد.

نحوه دسترسی به دریاچه غربی چین در هانگژو

هنگامی که در شهر هانگژو هستید، می توانید با مترو یا اتوبوس خود را به دریاچه غربی چین برسانید.

  • با مترو

برای اینکه مترو سوار شوید، بایستی ابتدا خط مترو شماره 1 را به لانگژیانگکیائو (Longxiangqiao) انتخاب کنید. در ورودی پارک، از قسمت غربی دریاچه و ناحیه کوه های نانشان (Nanshan Mountain area) بیرون خواهید آمد. اگر با مترو به دریاچه بیایید، دسترسی بهتری به جاذبه هایی مانند پل شکسته، گذرگاه بای (Bai Causeway) یا منطقه کوهستانی ووشان (Wushan Mountain area) خواهید داشت.

  • با اتوبوس

اتوبوس 4، 31، 51، 52، 87، 314، 315، 334، 822 ، jy6، y2 یا y10 را به سمت گذرگاه سو یا سودی سوار شوید.

اتوبوس 7، 324، 807 ، j1 یا y2 را به لینگیین (Lingyin) سوار شوید.

اتوبوس 7، 27، 51، 52 یا 118 را به سمت یوئمیائو (آرامگاه ژنرال یو فی) سوار شوید.

جهتهای دیگر و اتوبوس های دیگری هم هستند که می توانید برای رسیدن به دریاچه غربی چین آن پیدا کنید.

  • آدرس: West Lake Scenic, Xihu District, Hangzhou 310000, China

منبع: travelchinaguide.com

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85220

به "دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید