درخشش دانشمندان ایرانی این بار در حوزه نانوفناوری

به گزارش مجله سرگرمی، هفته گذشته خبر خوش درخشش دانشمندان ایرانی در حوزه نانوفناوری منتشر شد.

درخشش دانشمندان ایرانی این بار در حوزه نانوفناوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، هفته گذشته هم شاهد خبر درخشش دانشمندان ایرانی بودیم.

این بار دانشمندان ایرانی در حوزه نانوفناوری درخشیدند، در خبرها آمد که تجزیه و تحلیل آمار و ارقام نظام رتبه بندی سایمگو نه تنها حکایت از صدرنشینی ایران در علم نانوفناوری منطقه دارد، بلکه دانشمندان ایرانی در سال 2018 نسبت به سال گذشته آن پیشرفت نموده اند.

بر اساس تاز ه ترین ارقام منتشر شده در این نظام رتبه بندی، دانشمندان ایرانی در سال 2018 باز هم در علم نانو پیشرفت داشته اند و با مقالات علمی خود دانش نانوفناوری منطقه را در دست گرفته اند.

روند صعودی که هر سال با یک نرخ قابل توجه همراه است، نشان دهنده کوشش و زحمت دانشمندان ایرانی برای صدرنشینی در آسیای غربی و حفظ صندلی علمی خود دارد.

در این گزارش به روند پیشرفت ایران و دانشمندان ایرانی در ارائه اسناد علمی در نانوفناوری اشاره می کنیم که سال های 2017 و 2018 را شامل می گردد؛ این گزارش به صندلی کشورهای منطقه و دنیا نیز اشاره دارد.

تسخیر علم نانوی منطقه توسط دانشمندان ایرانی در سال 2018

بر اساس آمار منتشر شده دانشمندان ایرانی در سال 2018، 760 مقاله در زمینه نانوفناوری ارائه نموده اند که از این تعداد 719 مقاله قابل استناد بوده است.

کسب رتبه نخست فراوری علم نانوفناوری توسط دانشمندان ایرانی در سال 2017

بعد از کشور چین ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، آلمان، هند، ژاپن، انگلیس، فرانسه، استرالیا، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، سنگاپور، تایوان و کانادا قرار دارند؛ پس از کانادا، ایران شانزدهمین صندلی جدول را به خود اختصاص داده است.

براساس داده های موجود در سایمگو دانشمندان ایرانی در سال 2017، 720 مقاله در زمینه نانوفناوری ارائه و منتشر نموده اند و توانسته اند خود را به عنوان کشور صدرنشین در علم نانوی آسیا غربی به منطقه معرفی نمایند.

از 720 مقاله ای که توسط دانشمندان ایرانی نوشته شده است 711 مقاله مورد استناد قرار گرفته است؛ عربستان سعودی به عنوان دومین کشور در منطقه تنها 634 مقاله در علم نانو ارائه و منتشر نموده که از این تعداد 626 مقاله قابل استناد بوده است.

آنالیز فراوریات دانشمندان ایرانی در نانوفناوری در سال 2017 و 2018 و تجزیه و تحلیل آمارهای آن به خوبی نشان می دهد که دانشمندان ایرانی در سال 2018 به نسبت سال گذشته آن در فراوریات این علم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند.

تصویب ماده واحده تشکیل شبکه کمیسیون های مشخص نقشه علمی

جلسه 121 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه کبگانیان طی سخنانی گفت: با توجه به اصلاح ساختار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد علم و فناوری در این دبیرخانه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: وظایف این ستاد گسترده تر از وظائف ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ذیل ستاد علم و فناوری کل وظائف شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص علم، فناوری، آموزش و پژوهش ساماندهی خواهد شد

بخشنامه تعطیلات تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه تعطیلی تابستان 1398 را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سما) این دانشگاه ابلاغ کرد.

انتصابات آموزش عالی

پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، طی حکمی دانش­ منش رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس را به سمت دبیر هفتمین جشنواره درون دانشگاهی دستاوردها و توانمند­ی­ های انجمن های علمی دانشجویی (حرکت) دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با صدور حکمی حسین اسفندیاری را به عنوان معاون توسعه مدیریت و جذب منابع خود منصوب کرد.

استاد دانشگاه امیرکبیر جایزه گرامیداشت روز زنان در ریاضیات را کسب کرد

مراسم نخستین گرامیداشت روز زنان در ریاضیات تنها جایزه در دو بخش فعالیتهای پژوهشی و علمی مشترک بین المللی، به سارا سعیدی مدنی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اهدا شد.

شیوه نامه واحدهای پژوهشی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه واحدهای پژوهشی دانشگاه را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

ابلاغ آئین نامه اجرایی مراکز خدمات و شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آیین نامه اجرایی مراکز خدمات و شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

فراخوان حمایت از رساله های دکتری منتشر شد

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ششمین فراخوان حمایت از رساله های دکتری را منتشر کرد.

رساله های دکتری یکی از ظرفیت های پژوهشی و تحقیقاتی در کشور هستند که سوق دادن آنها به سمت اولویت های فناورانه کشور می تواند اثربخش باشد.

در این راستا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به انتشار فراخوان حمایت از رساله های دکتری نموده است تا از این ظرفیت بالقوه موجود در کشور به درستی استفاده گردد.

ششمین فراخوان حمایت از رساله های دکتری توسط صندوق منتشر شد و پژوهشگران از 31 تیرماه تا 15 مهرماه امسال فرصت دارند تا طرح های پژوهشی خود را در سامانه صندوق ثبت نمایند. البته در این میان توجه به نکاتی لازم است.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33695

به "درخشش دانشمندان ایرانی این بار در حوزه نانوفناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانشمندان ایرانی این بار در حوزه نانوفناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید