درآمد NBA 2K19 از جی تی ای آنلاین هم بیش تر است

به گزارش مجله سرگرمی، از زمان انتشار NBA 2K19 در سپتامبر سال 2017 هر دو گروه منتقدان و بازی کننده ها نقدها زیادی به سیستم پرداخت های درون برنامه ای بازی وارد کردند. با وجود تمام گله ها و شکایت ها، NBA 2K19 توانسته عنوان پیروز ترین بازی ورزشی تاریخ شرکت 2K را نصیب خود کند.

درآمد NBA 2K19 از جی تی ای آنلاین هم بیش تر است

در گزارش اقتصادی Take-Two (صاحب استودیوهای 2K)، این شرکت گفت که تاکنون 12 میلیون نسخه از بازی روانه بازار شده است؛ آماری که باعث شده بازی به پیروز ترین اثر ورزشی تاریخ 2K تبدیل گردد.

اما همه چیز تنها به آمار فروش محدود نمی گردد و پرداخت های درون برنامه ای NBA 2K19 هم توانسته اند پول بسیار زیادی را راهی جیب سازندگان نمایند. به گفته استراوس زلنیک (مدیرعامل شرکت تیک تو) درآمد حاصل شده از هزینه های مکرر مشتری های - که شامل پرداخت های درون برنامه ای هم می گردد - طی سه ماهه سال اقتصادی که در 30 جون به سرانجام رسید حدود 140 درصد رشد داشته و نسبت به قبل بیش تر شده است.

زلنیک در ادامه گفت که NBA 2K19 رشد فوق العاده ای را در زمینه تعداد بازی های انجام شده و کاربران فعال روزانه شاهد است.

پرداخت های NBA 2K19 توسط واحد پولی درون بازی (VC) صورت می گیرد که سازندگان آن ها را در حالت ها و بسته های مختلفی می فروشند. قیمت بسته های پولی بازی از 2 دلار آغاز می گردد و تا 100 دلار هم بالا می رود. خریداری ارز درون بازی به افراد اجازه می دهد کاراکتر خود را ارتقا داده و آن را قوی تر نمایند و یا با خرید بازی کن و موارد مختلف تیم دلخواه خود را بسازند.

این در حالی است که عده زیادی از منتقدان و بازی نماینده ها در زمان انتشار بازی به سیستم پرداخت های درون برنامه ای و نحوه به کارگیری آن حسابی خرده گرفتند.

علاوه بر این، مدتی قبل شرکت 2K پیش از آغاز هر بازی تبلیغاتی را به نمایش می گذاشت که بازی نماینده ها مجبور بودند آن را تماشا نمایند و هیچ راهی برای رد کردن آن ها وجود نداشت. همین موضوع باعث شد تا باری دیگر موج جدیدی از نقدها به سوی سازندگان سرازیر گردد.

با تمام این صحبت ها باید اعتراف کرد که مجموعه NBA 2K هر ساله هم از نظر گیم پلی و هم از گرافیکی پیشرفت می نمایند و بدون تردید کامل ترین اثر ورزشی حال حاضر صنعت بازی به شمار می رود و بعید می دانیم به این زودی ها رقیبی برای آن پیدا گردد.

شرکت تیک تو در گزارش خود گفت که مردم از NBA 2K لذت می برند چرا که با یک اثر پیشرو در زمینه بازی های شبیه سازی شده طرف هستند. علاوه بر این، بازی نماینده ها از المان های بخش ساخت کاراکتر و پیشرفت در بخش کریر مود بسیار لذت می برند.

در همین حال، زلینک از تکامل و پیشرفت های انجام شده طی سال های اخیر گفت: فکر می کنم شش یا هفت سال پیش، بسکتبال یک تجربه سه ماهه بود و حالا به یک تجربه نه یا ده ماهه تبدیل شده. فکر می کنیم که این مقدار باز هم پیشرفت می نماید و بازی به یک تجربه کامل و یکساله تبدیل خواهد شد.

کارل اسلاتوف (رئیس کل شرکت تیک تو) در ادامه اضافه نمود که 2K League - یک سازمان مسابقات ورزش های الکتریکی که فعالیت های آن به مجموعه بازی های NBA 2K اختصاص داده شده - به پیشرفت بازی و جذب بازی نماینده های جدید یاری بسیار زیادی نموده است. علاوه بر این، او گفت که حالت ها و ویژگی های مختلف بازی تاثیر بسیار زیادی بر جذب و حفظ بازی نماینده ها داشته است: اگر عده بیش تری درگیر بازی شوند، همان افراد پول بسیار بیش تری را خرج بازی خواهند کرد. سرمایه بسیار زیادی در این راه وجود دارد و ما همچنان داریم یاد می گیریم که چگونه آن را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنیم.

درآمد حاصل از خرید مشتری ها که شامل واحد پولی بازی، محتوای اضافی و خریدهای درون برنامه ای می گردد حدود 58 درصد رشد داشته و 313.5 میلیون دلار را برای تیک تو به دست است. همین موضوع باعث شده تا NBA 2K19 به پیروز ترین و سودآورترین اثر تیک تو در سه ماهه اخیر تبدیل گردد و عملکرد آن حتی نسبت به GTA Online و Red Dead Online هم بهتر باشد.

سال گذشته، راب جونس (تهیه نماینده بازی NBA 2K19) در مصاحبه ای گفته بود که خریدهای درون برنامه ای یک واقعیت تاسف آور از بازی های امروزی هستند: همه بازی ها، در یک زمانی، واحد پولی خود را خواهند داشت و سازندگان سعی می نمایند درآمد بیش تری را از هر بازی نماینده ای که اثر آن ها را تجربه می نماید، به دست بیاورند.

NBA 2K20 در 29 شهریور راهی بازار می گردد و با توجه به پیروزیت اقتصادی قسمت قبلی، باید منتظر بازگشت حالت های جدید خریدهای درون برنامه ای باشیم. لازم به ذکر است که تیک تو مدتی قبل اعلام نموده بود که می خواهد خرده تراکنش ها را در تمامی بازی های خودش قرار دهد.

مجموعه بازی های NBA 2K تنها اثری نیست که به خاطر استفاده از این سیستم موردانتقاد قرار گرفته است. شرکت الکترونیک آرتز هم که یکی از قدیمی های این حوزه به حساب می آید، بارها سعی نموده به وسیله بازی های ورزشی خود پول زیادی را به جیب بزند. یکی از سودآورترین بخش های بازی های امروزی حالت Ultimate Team است که به بازی نماینده ها اجازه می دهد با خرج پول های واقعی، تیم موردعلاقه خود را در بازی بسازند. حالت آلتیمیت تیم حالا به یکی از بزرگ ترین کسب و کارهای الکترونیک آرتز تبدیل شده و آن ها سالانه صدها میلیون دلار از این طریق به دست می آورد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

estekhdamjadid.ir: استخدام جدید: مجله کسب و کار، استارتاپ های گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37161

به "درآمد NBA 2K19 از جی تی ای آنلاین هم بیش تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد NBA 2K19 از جی تی ای آنلاین هم بیش تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید