درآمدم کمتر از یک میلیون تومان است، کسی ما را نمی شناسد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران، گروه استان ها - محمد صالحی: تیم ملی هاکی سالنی ایران برای هشتمین دوره پیاپی با اقتدار قهرمان جام ملت های آسیا شد تا بار دیگر قدرت خود را به رخ حریفانش در قاره کهن بکشد.

درآمدم کمتر از یک میلیون تومان است، کسی ما را نمی شناسد

یکی از عوامل اصلی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی هاکی سالنی ایران در جام ملت های آسیا کسی نبود جز نوید طاهری راد، بازیکن 26 ساله و گلستانی که پنجمین قهرمانی اش با تیم ملی را جشن گرفت و با 22 گل عنوان آقای گلی این رقابت ها را کسب کرد.

طاهری راد در دیدارهای نیمه نهایی و فینال هم عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد تا عملکرد درخشانی از خود در این رقابت ها بر جای بگذارد.

وی در گفتگویی مفصل با خبرنگاران در خصوص قهرمانی و آقای گلی در جام ملت های آسیا، درآمد ناچیز ملی پوشان، لژیونر شدن، کم توجهی رسانه ها به هاکی و ... سخن گفت که در ادامه می خوانید:

* دلیل قهرمانی مقتدرانه در آسیا قوی شدن ایران است یا ضعیف شدن رقبا؟

اتفاقا تیم های آسیایی نسبت به دوره های گذشته پیشرفت نموده اند اما عملکرد فوق العاده ما در دو جام دنیای اخیر ترسی در وجود دیگر تیم های آسیایی انداخته و کار را برای آنها سخت نموده است.

* رجحان 10 بر صفر در فینال مقابل قزاقستان نشان دهنده اختلاف سطح ایران با هاکی آسیا بود.

قبل از فینال تمام عزم خود را جزم نموده بودیم که با اختلاف زیاد پیروز شویم و نشان دهیم که اختلاف زیادی با دیگر تیم های آسیا داریم. اکنون هاکی سالنی ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر دنیا شناخته می گردد و رنکینگ چهارم دنیا را در اختیار داریم در حالی که هیچ تیم دیگری از آسیا بین 10 تیم برتر قرار ندارد.

* این بهترین تورنمنتی بود که از لحاظ انفرادی پشت سر گذاشتی و برای نخستین بار آقای گل آسیا شدی.

در جام دنیای 2018 که مقام سوم را کسب کردیم دوره جدیدی برای من شروع شد زیرا عملکرد خوبی در آن رقابت ها مقابل قدرت های برتر دنیا داشتم و سال گذشته هم آقای گل لیگ برتر شدم. امید زیادی داشتم تا بهترین عملکردم را در جام ملت های آسیا به نمایش بگذارم و تجربیات جام دنیای را در این رقابت ها به کار گرفتم و پیروز به کسب عنوان آقای گلی شدم که البته حاصل کوشش تمامی بازیکنان تیم ملی بود.

* در دیدارهای نیمه نهایی و فینال بهترین بازیکن زمین شدی اما در انتها عنوان بهترین بازیکن مسابقات را کسب نکردی، دلیلش چه بود؟

من هم فکر می کردم به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شوم اما تا کنون این اتفاق رخ نداده که آقای گل و بهترین بازیکن مسابقات یک نفر باشد. خدا را شکر می کنم که بهترین بازیکن مسابقات هم از ایران انتخاب شد و مهم این بود که نام ایران سربلند باشد.

* هشت قهرمانی پیاپی در آسیا تکراری نشده است؟

برای من همیشه قهرمانی و رفتن روی سکو با پرچم ایران لذت بخش است و تکراری نمی گردد. هر بار که به جام ملت های آسیا اعزام می شویم با انگیزه دو چندان به مسابقات می رویم و به دنبال قهرمانی هستیم.

* هاکی ایران پس از مدت ها با سرمربی جدید در یک تورنمنت حاضر شد، کار کردن با ابوالفضل یوسفی چگونه است؟

آقای یوسفی یکی از بزرگ ترین مربیان حال حاضر آسیا هستند که چند دوره به همراه تیم شهرداری اراک قهرمان لیگ برتر شدند و در جام های دنیای گذشته هم یاری مربی تیم ملی بودند. به عقیده من انتخاب خوبی برای نیمکت تیم ملی بود زیرا ایشان جدا از سرمربی مانند یک دوست کنار بازیکنان هستند. البته باید از زحمات آقای بابک عباسی مربی تیم ملی هم قدردانی کنم که در این مدت به بازیکنان یاری زیادی کردند.

* آیا به اندازه کافی به پیروزیت های تیم ملی هاکی ایران در رسانه های کشور توجه شده است؟

واقعا از رسانه ها گله داریم زیرا هیچ وقت آن طور که باید به هاکی توجه نمی نمایند. مسابقات ما هیچ وقت از تلویزیون به صورت زنده پخش نشده و خانواده ها و دوستان ما باید با موبایل و در سایت ها و فضای مجازی بازی ها را دنبال نمایند که خیلی ناراحت نماینده است. امیدواریم پس از کسب پیروزیت در دو جام دنیای اخیر و هشت قهرمانی متوالی در آسیا در رسانه ها هم جایی داشته باشیم. هاکی سومین ورزش پرطرفدار دنیاست اما در ایران جزو 20 رشته اول هم نیست.

* درآمد یک بازیکن تیم ملی از هاکی چقدر است؟

بالاترین رقم قرارداد در لیگ برتر هاکی ایران سالانه 10 میلیون تومان است که میانگین ماهانه آن کمتر از یک میلیون تومان می گردد. این درآمد برای یک ملی پوش هاکی فقط موجب از بین بردن انگیزه ها می گردد و امیدواریم حداقل جزو صندوق حمایت از قهرمانان باشیم تا شامل حقوق ثابت و بیمه شویم.

* آیا با این درآمد هاکی را ادامه می دهی؟

انگیزه و عشق و علاقه به هاکی موجب شده تا این ورزش را ادامه بدهم اما مطمئن نیستم که سال های آینده هم این انگیزه را داشته باشم زیرا با بالا رفتن سن باید بیشتر به فکر درآمد خود باشم و اگر درآمدی نباشد هاکی را کنار می گذارم.

* فکر می کنی مشکل از کجاست؟

وقتی رسانه ها به هاکی توجهی نمی نمایند کسی هم این رشته و بازیکنان تیم ملی را نمی شناسد، اما اگر مسابقات هاکی پخش گردد و پوشش خبری داشته باشد موجب شناخته شدن آن و جذب اسپانسر خواهد شد که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

* پس از درخشش در جام دنیای و جام ملت های آسیا پیشنهاد خارجی نداشتی؟

در جام دنیای پیشنهاداتی از آلمان داشتم که غیر رسمی بودند و به دستم نرسید. به عقیده من احتیاج است تا فدراسیون هاکی مدیر برنامه ای را برای دریافت پیشنهادات خارجی در نظر بگیرد تا ما هم بتوانیم در رجحانن لیگ های دنیا بازی کنیم زیرا در جام دنیای ثابت کردیم هم سطح بهترین بازیکنان دنیا هستیم.

* اما بعضی بازیکنان ایرانی سال گذشته در لیگ ترکیه بازی کردند.

من هم از لیگ ترکیه پیشنهاد دارم و در حال آنالیز هستم و امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرم و انتخاب خوبی داشته باشم.

* وضعیت هاکی ایران با رئیس جدید فدراسیون چطور بوده است؟

قضاوت در خصوص رئیس جدید فدراسیون هنوز زود است اما دکتر قدیمی در همین مدت کوتاه تغییرات خوبی در وضعیت هاکی ایجاد کردند و امیدواریم هاکی ایران به صندلی بالاتری برسد.

* بزرگ ترین هدفت در هاکی سالنی چیست؟

قهرمانی در جام دنیای بزرگ ترین هدفم در هاکی سالنی است. در جام دنیای 2018 هم رویای قهرمانی داشتیم که در نهایت سوم شدیم و اگر در جام دنیای 2022 عضوی از تیم ملی باشم تمام کوشش خود را برای قهرمانی انجام خواهیم داد.

* چرا هاکی چمنی ایران غیر فعال است؟

فدراسیون هاکی برنامه دارد تا در بخش چمن هم فعال شویم و قرار است شهریور ماه در قزاقستات اردوی تدارکاتی مشترک داشته باشیم و امیدواریم روزی برسد که در هاکی چمنی هم مانند هاکی سالنی به قدرت برتر آسیا و یکی از قدرت های برتر دنیا تبدیل شویم.

* آیا از حمایت های هیئت هاکی استان گلستان راضی بوده ای؟

هیئت هاکی گلستان در کشور نمونه و سرآمد است و خوشبختانه سال گذشته تیم هاکی استان به لیگ برتر صعود کرد و باید از آقای طبرسا رئیس و آقای رضایی دبیر هیئت کمال تشکر را داشته باشم که از هر نظر حامی هاکی گلستان و ملی پوشانش هستند.

* صحبت انتهای؟

جا دارد از رسانه های گلستان تشکر کنم که همیشه حامی هاکی هستند و امیدوارم در رسانه های کشور هم شاهد این حمایت ها باشیم.

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کاریکاتوریست ها

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

pariha.com: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34677

به "درآمدم کمتر از یک میلیون تومان است، کسی ما را نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدم کمتر از یک میلیون تومان است، کسی ما را نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید