دانمارک، شادترین کشور جهان

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

دانمارک، شادترین کشور جهان

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

امروز و در این مقاله گذر ما به شمال اروپا و دریای بالتیک، به دانمارک کشوری با فرهنگی زیبا و جغرافیایی پیچیده افتاده است. دلیل پیچیده بودن این جغرافیا را می توانید با نگاه کردن به نقشه دانمارک به راحتی تشخیص دهید؛ درست در جایی که آب به قلب سرزمین دانمارک نفوذ کرده و آن را به بیش از 400 جزیره کوچک و عظیم تبدیل کرده است.

علاقه مردم دانمارک به طبیعت و سرسبزی باعث شده حتی در مرکز شهر ها نیز رنگ ها و آداب و رسوم فرهنگی طبیعت گرایانه شما را احاطه کند. چه در ساحل های متنوع و طولانی دانمارک و چه در جنگل های انبوه جاتلند همواره چیزی برای ارتباط دریافت با طبیعت برای شما وجود خواهد داشت. بسکمک از افراد با دیدن تصاویر کشور دانمارک و کسب اطلاعات از آب و هوای دانمارک علاقه مند می شوند که به این کشور سفر نمایند و یا اقامت در این کشور را تجربه نمایند، به همین دلیل بر آن شدیم که با ارائه کردن مجموعه ای از اطلاعات کوتاه اما ضروری، به شما در تصمیم گیری بهتر در این مورد کمک رسانیم. با ما همراه باشید.

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

دانستنی های عمومی از دانمارک

برنامه ریزی سفر به دانمارک

بهترین کارهایی که می توانید در دانمارک انجام دهید

دانستنی های عمومی از دانمارک

واحد پول کشور دانمارک کرون دانمارک است که به اختصار با حروف DKK نشان داده می گردد. هر کرون دانمارک در حال حاضر برابر با 2000 تومان است. پرچم دانمارک از دو رنگ قرمز و سفید تشکیل شده است که صلیبی سفید در میان پس زمینه ای ساده و قرمز رنگ آن نقش بسته است. از آنجاییکه این کشور عضو اتحادیه اروپا است، دولت دانمارک مهاجرت قانونی، اقامت و ویزا را مطابق با قوانین این اتحادیه و مشابه بسکمک دیگر از این کشور ها اجرایی می نماید، یعنی شما می توانید با ویزای دانمارک به صورت نامحدود به دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. همچنین بسکمک از کشور های قاره آمریکا و همچنین کشور های نظیر استرالیا، نیوزلند و امارات متحده عربی نیز ویزای مسافرتی 90 روزه به شما خواهند داد.

دانمارک رتبه اول لیست امن ترین کشور ها را به خود اختصاص داده است و نرخ جرم و جنایت، خشونت، دزدی، ترور و حتی بلایای طبیعی در این کشور فوق العاده پایین است. به همین دلیل سفر به این کشور تقریباً هیچ خطری برای مسافران ندارد و مهربانی و مهمان نوازی مردم دانمارک از مزیت های آن به حساب می آید.

دانمارک رتبه اول لیست امن ترین کشور ها را به خود اختصاص داده است و نرخ جرم و جنایت، خشونت، دزدی، ترور و حتی بلایای طبیعی در این کشور فوق العاده پایین است.

اولین و اصلی ترین زبان مردم دانمارک دانیش یا همان دانمارکی است، بااین حال زبان های دیگر کشور های اسکاندیناوی نظیر سوئد و نروژ نیز تا حدی مورد استفاده قرار می گیرد. البته مانند دیگر کشور های اسکاندیناوی زبان انگلیسی به نوعی دومین زبان مردم دانمارک به حساب می آید.

از سوئد چه می دانید؟

برنامه ریزی سفر به دانمارک

اگرچه سفر به دانمارک در هر فصلی ممکن است و زیبایی های خاص خود را دارد اما برای بسکمک از توریست¬های عادی بهترین فصل سفر به این کشور در بهار و در بازه ماه های می تا ژوئن است. آب و هوای دانمارک را به طورکلی می توان به سه حالت تقسیم کرد:

 سردترین آب و هوای دانمارک که در بازه اکتبر تا آوریل است. طول روز کوتاه و بیشتر مراکز توریستی با محدودیت فعالیت روبرو اند. در شهر های عظیم نظیر کوپنهاگن پایتخت دانمارک می توان اسکی روی یخ و یا چراغانی های سال نو را در این زمان مشاهده کرد.

 فصل معتدل آب و هوای دانمارک در میانه می و ژوئن و میانه آگوست و سپتامبر است. این فصل زمانی ایده آلی برای سفر است.

 گرم ترین آب و هوای دانمارک در فاصله ژوئن تا آگوست که طول روز افزایش یافته و انتظار شلوغی بیشتر است.

یکی از نکاتی که هنگام سفر به دانمارک باید مدنظر داشته باشید میزان بودجه سفر شماست زیرا خدمات مختلف در این کشور نسبت به بسکمک از دیگر کشور های اروپایی قیمت بالاتری دارند. برای سفر به دانمارک احتیاج به تنوع زیادی از لباس ها خواهید داشت، حتی اگر در فصول گرم سفر می کنید بهتر است لباس های مخصوص آب و هوای پاییزی را همراه خود داشته باشید.

بهترین کارهایی که می توانید در دانمارک انجام دهید

 پرسه زدن در کوپنهاگن پایتخت دانمارک: شهر کوپنهاگن یکی از شهر های شناخته شده اروپا و پایتخت دانمارک است. این شهر باکیفیت ، خصوصیات خاصی در خود دارد که آن را از دیگر شهر هایی که تجربه کرده اید متمایز می نماید. شاید دلیلش این باشد که کوپنهاگن تمام آن چیزی را که از یک شهر انتظار دارید مثل فرهنگی غنی، معماری و طراحی های شهری با اصالت، غذای فوق العاده، زندگی شبانه ایده آل و غیره را در اختیار شما می گذارد. هیچ چیزی در پایتخت دانمارک وجود ندارد که عاشقش نشوید! کوپنهاگن یکی از امن ترین، شادترین و محبت آمیز ترین شهر های دنیا است.

 شهر باستانی راسکیلد: اگر به تاریخ و به خصوص تاریخ اروپا علاقه مند هستید، راسکیلد مقصد موردعلاقه شما خواهد بود. خوشبختانه این شهر در فاصله کمی نسبت به کوپنهاگن قرار گرفته است و سفر به آن سخت نخواهد بود. این شهر از سال 960 تا 1536 میلادی پایتخت دانمارک بوده است و به دلیل این قدمت مملو از ساختمان هایی با معماری کلاسیک و گوتیک و موزه های وایکینگی است.

 تفریحات ساحلی و دریایی: همانطور که از نقشه دانمارک نیز پیداست بسکمک از سواحل آن صخره ای و با پوشش های گیاهی متفاوت اند. اگرچه این سواحل نیز زیبایی های خاص خود را دارند، اما ممکن است با تصورات شما از سواحل مدیترانه بسیار متفاوت باشند.. اگر قصد استفاده از ساحل های شنی و تفریحات آبی را دارید، گزینه های فوق العاده ای در اختیار خواهید داشت. به فاصله یک تا دو ساعت از شمال پایتخت دانمارک به ساحل سیلند می رسید که از سواحل شنی معروف این کشور است. غیر از این ساحل، می توانید به سواحل رورویگ(Rorvig) در نزدیکی جنگل Sandflugtsplantagen، سواحل کم عمقLynæs که برای موج سواری مناسب اند و سواحلHornbæk ، که محبوب ترین ساحل دانمارک است بروید.

دانمارک کشور زیبایی است. اگر قصد شما از سفر به دانمارک مهاجرت است به احتمال زیاد دل کندن از این کشور برای شما سخت خواهد بود. آب و هوای دانمارک خصوصیات مطبوعی دارد، زبان مردم دانمارک متنوع است، پایتخت دانمارک از بهترین شهر های دنیا است و تصاویر کشور دانمارک بسیار وسوسه نماینده اند. سفر توریستی به دانمارک نیز تجربه خاصی خواهد بود که حتماً ارزش هزینه ای که می کنید را خواهد داشت. امیدواریم اطلاعاتی که در این مقاله کوتاه در اختیار شما قرار داده ایم برای شما مفید واقع شده باشد و در تصمیم گیری شما کمکی هرچند کوچک کرده باشد.

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله موسیقی و هنری

balio.ir: بالیو | مجله گردشگری و مسافرتی

etre-yas.ir: مجله عطر یاس، محلی برای همفکری استارتاپی

منبع: ققنوس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120368

به "دانمارک، شادترین کشور جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک، شادترین کشور جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید