داستان جام شماره 13

به گزارش مجله سرگرمی، در روزهای پایانی سال 1399و با وجود خروج فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا، جدال پرهیجانی در صدر جدول رقابت های باشگاهی کشورمان شکل گرفت که برخلاف سال های گذشته، پیش بینی نتیجه نهایی را دشوارتر می کرد.

داستان جام شماره 13

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران، دختران کرمانی فوتبال کوشش می کردند جام را در خانه نگه دارند اما مسأله این بود، بم یا سیرجان! و عاقبت تیم فوتبال شهرداری سیرجان با 13 امتیاز و در غیاب تماشاگران پرشورش، جام سیزدهم را از آن خود کرد. کسب دومین عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان ایران، برای سیرجانی ها در آستانه بهار، طعم شیرین تری دارد. آنها آبان 1400 به عنوان نخستین نمایندگان کشورمان راهی رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا خواهند شد تا روح تازه ای به پیکره فوتبال بانوان ایران دمیده گردد. سال جدید قطعا برای مریم دنیا نجاتی و شاگردانش خالی از ماجرا نخواهد بود. با او درباره این جام خوش یمن برای شهرداری سیرجان و انتظارات آنها از عزیزی خادم و فدراسیون فوتبال به گفت وگو نشستیم.

عشق خانوادگی

شاید یکی از خوش شانسی های مریم دنیا نجاتی این است که به گفته خودش، در خانواده ای فوتبالی به دنیا آمد. خانواده ای که در آن عشق به ورزش، زنانه مردانه نداشت و با یاری برادرانش که هر کدام زمانی بازیکن تیم های نوجوانان و جوانان گل گهر بودند، این عشق را از سال 1379 به سالن فوتسال برد. در لیگ های مختلف کشوری بازی کرد و هم زمان تحصیلات خود را در دانشگاه تهران تا مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی ادامه داد و از سال 90 در رده های مختلف سنی در تیم ملی مربی گری را دنبال می نماید: اشتیاق برادرانم به فوتبال الهام بخش من شد و هر سه در این جهت از من حمایت کردند که اول به عنوان بازیکن و در سال های بعد هم با گذراندن دوره های مربی گری به عنوان مربی کارم را شروع کنم. سال 86، تیم فوتبال زنان سیرجان تشکیل شد. یک سال بعد، با قهرمانی در لیگ دسته دو، به دسته یک و بعد هم به لیگ برتر صعود کردیم. سال نود در صندلی سوم لیگ برتر قرار گرفتیم. پس از آن، تا سال 93 دوران بسیار سختی را گذراندیم و با پول توجیبی خودمان کوشش کردیم در لیگ برتر بمانیم. بعد، همکاری ما با شهرداری سیرجان شروع شد و سال 94 قهرمان لیگ برتر شدیم. پس از آن تیم ما همواره روی سکو بود تا سال جاری و دومین قهرمانی.

یک قول و قرار زنانه

تقریبا حدود ده روز پیش از خاتمه رقابت های لیگ کوثر، تصاویری از چهره های گریان دختران سیرجان منتشر شد که در تقابل با حریف سنتی خود، نتیجه را واگذار نموده بودند. قهرمانی قاطعی که به اما و اگر رسید. آن عکس ها و اشک ها، این پرسش را در ذهن ها تداعی می کرد که آیا باز هم، دختران بم، جام قهرمانی را با خود به خانه می برند؟ سال 99 به دلیل کرونا رقابت ها در دو گروه برگزار گردید. تا پیش از بازی با شهرداری بم، ما تنها تیم بدون باخت در دو گروه بودیم اما بم، با وجود دو باخت و دو تساوی در بازی های پیشین، مقابل ما به پیروزی رسید. بنابراین همه بازیکنان از این باخت و تغییر شرایط، عمیقا ناراحت بودند. من از دخترها خواستم، بدون توجه به حواشی، فقط فوتبال خودشان را بازی نمایند. ما همه توان خود را جمع کردیم تا وچان کردستان را در خانه اش شکست دهیم و همین روحیه تیم را دوباره تقویت کرد. پس از آن با هم قرار گذاشتیم فارغ از هر نتیجه ای تا لحظه آخر امیدوارانه، عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم و این تصمیم تا خاتمه مسابقات در کیفیت کار ما بسیار تأثیر داشت. ما مزد قول و قرارمان را گرفتیم و در مرحله مقدماتی و نهایی با عملکردی قوی ظاهر شدیم. ما در این سال ها کوشش زیادی کردیم که تیم باثباتی داشته باشیم و از ترکیب 35 نفره شهرداری سیرجان در رده های سنی مختلف، تنها هشت بازیکن غیر بومی داریم که آنها هم چون از نوجوانی به ما پیوسته اند اغلب بومی محسوب می شوند. نمایندگان زیادی در تیم ملی داریم و بسیاری از دختران در آموزشگاه فوتبال خودمان در سیرجان پرورش پیدا نموده اند.

قرعه شانس به نام شهرداری سیرجان

فوتبال زنان ایران در سال های اخیر، به جز برگزاری رقابت های باشگاهی، تحرکی خاصی در خود ندیده است. پای درد و دل اهالی آن که بنشینید، با استعدادهایی روبه رو می شوید با انگیزه هایی رو به افول... اما انگار سال جاری شانس دختران فوتبالیست ایران به همین جام شماره 13 گره خورده و داستان لیگ برترشان خاتمه باز و شادی داشته است: با خروج تیم ملی از رنکینگ فیفا، برای انگیزه دخترها در لیگ و کلا فوتبال کشورمان نگران بودیم. اما خبر حضور ما در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا که سال جاری برای اولین بار هم برگزار می گردد برای مان حکم معجزه را داشت. با این اوصاف تیم ها از سال آینده برای قهرمانی، بیشتر می جنگند و این امیدوار نماینده است. طبق اطلاعات اولیه ای که داده اند، تیم ما به عنوان نماینده فوتبال باشگاهی کشورمان، هم گروه با اردن، هند و ازبکستان در رقابت های غرب آسیاست. البته تا آبان ماه فرصت کوتاه است و احتیاج به جلسات بیشتری با مسؤولان فدراسیون داریم. اطلاعات دقیق تری هم از زمان بندی و نحوه برگزاری مسابقات ضروری است. برای هماهنگی و تکمیل برنامه ریزی ها می بایست تعامل بیشتری با فدراسیون صورت بگیرد که ان شاء ا... تیم منسجم و قوی تری را روانه رقابت ها کنیم.

آرزو قنبری - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139184

به "داستان جام شماره 13" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان جام شماره 13"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید