دادگاه گواتمالا اجازه امضای قرارداد مهاجرت با آمریکا را نداد

به گزارش مجله سرگرمی، دادگاه قانون اساسی گواتمالا با صدور حکمی مانع از امضای قرارداد مهاجرتی از سوی رئیس جمهور این کشور با ایالات متحده شد.

دادگاه گواتمالا اجازه امضای قرارداد مهاجرت با آمریکا را نداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دادگاه قانون اساسی گواتمالا اواخر روز یکشنبه با صدور حکمی به جیمی مورالز رئیس جمهور این کشور اجازه نداده است تا قرارداد مهاجرتی را با ایالات متحده امضا کند.

قرارداد پیشنهادی ایالات متحده شامل آن بود که گواتمالا به عنوان کشور ثالث به مهاجرانی که قصد عزیمت به سوی مرزهای آمریکا را دارند، پناهندگی بدهد.

مورالز که تحت فشارهای شدید داخلی برای عدم امضای این قرارداد با آمریکا قرار داشته است، پیش از این مذاکرات با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید درباره قرارداد مهاجرتی را لغو نموده است.

این دیدار قرار بود امروز دوشنبه در واشنگتن انجام گردد. دولت گواتمالا با انتشار بیانیه ای اعلام نموده است که رئیس جمهور منتظر رای دادگاه قانون اساسی بوده و به همین دلیل سفر وی به واشنگتن به تعویق افتاده است.

رای دادگاه قانون اساسی گواتمالا بر این مساله تاکید نموده است که هرگونه توافقی با آمریکا، نخست باید از سوی کنگره گواتمالا به تصویب نهایی برسد.

بر اساس این قرارداد، گواتمالا به عنوان یک کشور ثالث امن می تواند به مهاجرانی که به سوی مرز آمریکا در حال حرکت هستند، پناهندگی اعطا کند. بسیاری از مهاجران از کشورهای هندوراس، السالوادور با عبور از گواتمالا و مکزیک قصد دارند به مرزهای آمریکا برسند.

دولت گواتمالا هفته گذشته از تصمیم رئیس جمهور این کشور برای سفر به واشنگتن و مذاکره با ترامپ درباره مسائل امنیتی و مهاجرتی خبر داده بود.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32161

به "دادگاه گواتمالا اجازه امضای قرارداد مهاجرت با آمریکا را نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه گواتمالا اجازه امضای قرارداد مهاجرت با آمریکا را نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید