قطع یاری اقتصادی امریکا به سه کشور امریکای لاتین

به گزارش مجله سرگرمی، دود سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری مهاجرستیز امریکا روز دوشنبه به چشمان رهبران و مردم السالوادور، گواتمالا و هندوراس هم رفت.

قطع یاری اقتصادی امریکا به سه کشور امریکای لاتین

واشنگتن روز گذشته اظهار داشت، این سه کشور امریکای لاتین آن طور که ترامپ می خواسته جلوی موج مهاجران به امریکا را نگرفته اند و از این رو ترامپ دیگر صدها میلیون دلار یاری اقتصادی ای را که قرار بود به این سه کشور اعطا کند، نمی پردازد.

به گزارش فایننشال تایمز، پس از آنکه روز دوشنبه به وقت محلی کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا از توقف یاری اقتصادی به السالوادور، هندوراس و گواتمالا خبر دادند، وزارت کشور امریکا هم تأیید کرد که دولت واشنگتن پیش از اعلام رسمی این خبر کنگره را در جریان تصمیم خود گذاشته بود اما دونفر از مشاوران کنگره گفتند، دولت به کنگره گفته بود، قصد مدیریت مجدد 550 میلیون دلار یاری تصویبی به این سه کشور امریکای لاتین را دارد. قانونگذاران کنگره پیشتر تصویب نموده بودند از بودجه سال های 2017 و 2018 به این سه کشور امریکای لاتین 550 میلیون دلار یاری گردد.

ترامپ سه ماه قبل هشدار داده بود، یاری اقتصادی به السالوادور، گواتمالا و هندوراس را قطع می نماید زیرا آنها هیچ کاری برای امریکا انجام نمی دهند. مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت کشور امریکا هم روز دوشنبه گفت، تا زمانی که این سه کشور اقدام های عملی در جهت کاستن از موج مهاجران غیرقانونی به امریکا انجام ندهند، امریکا سرمایه گذاری جدیدی در این کشورها نخواهد کرد. این در حالی است که دموکرات ها و حتی بعضی از جمهوریخواهان از این قطع یاری اقتصادی به سه کشور امریکای لاتین ابراز نگرانی نموده اند زیرا معتقدند، قطع یاری های اقتصادی به این کشورها که درگیر فقر و شرایط سخت معیشت هستند می تواند به مهاجرت بیشتر مردمان این کشورها به امریکا منجر گردد و نتیجه عکس بدهد. اگرچه رهبران هیچ یک از این سه کشور تا لحظه تنظیم گزارش اظهارنظری درباره این تصمیم ترامپ ننموده بودند اما یک مقام ارشد مکزیک که نامش فاش نشده گفت: این کار یاری کننده نخواهد بود بلکه به بحران مهاجران بیش از پیش دامن می زند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28820

به "قطع یاری اقتصادی امریکا به سه کشور امریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع یاری اقتصادی امریکا به سه کشور امریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید