خیابان های معروف استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، استانبول

استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهر های ترکیه است. این شهر اروپا و آسیا را به هم وصل می نماید. از نظر تاریخ و فرهنگ، غنی ترین شهر در آسیاست. این شهر قدیمی مکان های دیدنی و تاریخی فراوانی دارد و یک شهر ایده آل هم برای گشت و گذار و هم برای خرید می باشد. مراکز خرید و خیابان های معروف آن از زیباترین جذابیت های شهری استانبول است. استانبول با 15 میلیون جمعیت و بافت معماری قدیم، زیبایی اش را حفظ نموده است. خیابان های معروف استانبول روز به روز هواداران زیادی پیدا می نماید. استانبول با نمای فریبنده سوژه خوبی برای عکاسان و عاشقان استانبول است. در این مطلب می خواهیم شما را با جذابیت های شهری استانبول و خیابان های معروف و دیدنی آن آشنا کنیم.

خیابان های معروف استانبول

1-خیابان فرانسوی از زیباترین از خیابان های معروف استانبول

این مکان معتبر معروف به خیابان الجزایر، پشت دبیرستان Galatasaray در خیابان ایستیکلال واقع شده است. خیابان فرانسوی از معروف ترین خیابان های استانبول، جایی برای خوشگذرانی و سرگرمی تا دم صبح می باشد. اگر به دنبال خوش گذرانی در منطقه ای پرطرفدار همراه با گالری های هنری هستید، خیابان فرانسه بهترین گزینه و از زیباترین جذابیت های شهری استانبول است. خیابان های باریک، پله های گسترده و ساختمان های رنگی از ویژگی های این مکان زیباست. غذا و نوشیدنی فراوانی در رستوران های خیابان فرانسوی است اما توقع خوردن غذاهای فرانسوی در این خیابان را نداشته باشید.

آدرس خیابان فرانسوی

استانبول، بیک اوغلو (Beyoglu)، جاده Hayriye

2-خیابان بغداد از مراکز خرید و جذابیت های شهری استانبول

خیابان بغداد از دیگر خیابان های معروف و جذابیت های شهری استانبول است و در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. در این خیابان انواع بوتیک های لوکس وجود دارد و در بعضی قسمت های دیگر خیابان بغداد می توانید فروشگاه هایی با قیمت های مناسب و کیفیت خوب پیدا کنید. در طول خیابان کارهای دستی هنرمندان مجسمه ساز، نقاش ها و سرامیک ساز ها به فروش می رسند. رستوران، کافی شاپ و کافی نت های زیادی در این منطقه وجود دارند.

آدرس خیابان بغداد

استانبول، کادیکوی، مالتپه (Maltepe)

3-خیابان ایستیکلال از لوکس ترین جذابیت های شهری استانبول

خیابان ایستیکلال از معروفترین جذابیت های شهر استانبول بوده و در قسمت اروپایی ترکیه قرار گرفته است. مابین خیابان های معروف استانبول، بیشتر مردم خیابان ایستیکلال را می شناسند. در این منطقه فروشگاه های بزرگ، اجناس لوکس و گرانبهایی می فروشند. در حالی که انواع دیگر کالا ها در مغازه های کوچک آن به فروش می رسند. روزانه میلیون ها نفر از مردم ترکیه و گردشگران به این خیابان می آیند و در فروشگاه ها، رستوران و کافه های آن گشت و گذار می نمایند. همچنین یک قطار تراموای توریستی، مسافران را از میدان تقسیم تا میدان تونل راهنمایی می نماید. بنابراین گردشگران می توانند در طول این سفر کوتاه از معماری قرن 19 هم لذت ببرند. این قطار از قدیمی ترین قطار های دنیا بعد از متروی لندن است. رستوران های خیابانی ترکیه از بهترین های دنیا هستند. اگر می خواهید کباب ترک با قیمت مناسب و کیفیت خوب بخرید، رستوران های خیابانی ایستیکلال انتخاب بهتری است.

آدرس خیابان ایستیکلال

استانبول، بیک اوغلو (Beyoglu)

4-خیابان عبدی ایپکچی از زیباترین جذابیت های شهری استانبول

خیابان عبدی ایپکچی مکانی شیک و منحصر به فرد از خیابان های معروف استانبول می باشد. این خیابان خانه بعضی از هنرمندان معروف، روشنفکران و همچنین خارجی هاست. ترکیب ساختمان های تاریخی زیبا با کافه ها، رستوران های شیک و ساکنین با کلاس جلوه زیبا و اروپایی به خیابان بخشیده است. و به حتم از جذابیت های شهری استانبول می باشد. برای برندهای کلاس بالا و مد های روز، خیابان عبدی ایپکچی همه چیز را یکجا دارد از آرمانی و لوئیس ویتون گرفته تا پرادا. همچنین برندهای ترکیه ای طرفدارهای زیادی در این خیابان دارند. خیابان ایپکچی در همسایگی نیشان تاشی که لوکس ترین مغازه ها را دارد، قرار گرفته است. اینجا مکانی مناسب برای خریداران اجناس گران قیمت می باشد.

آدرس خیابان عبدی ایپکچی

استانبول، شیشلی، هاربیه

5-خیابان تشویقیه (Tesvikiye) از دیگر جذابیت های شهری استانبول

از جذابیت های شهری استانبول، خیابان تشویقیه در نزدیکی خیابان عبدی ایپکچی را می توان نام برد. اگر دوست دارید معقولانه پول خرج کنید، این مکان جای ایده آلی است. خیابان تشویقیه بیشتر برند های متوسط با قیمت مناسب را دارد. بوتیک های زارا، ماسیمو دوتی، اسکاچ و سودا و برندهای ترکیه ای چون کوتون و رومن از مارک های معروف این خیابان هستند.

آدرس تشویقیه:

استانبول، شیشلی

6-خیابان نیسپتیه (Nispetiye) از زیباترین جذابیت های شهری استانبول

خیابان های معروف استانبول از مهمترین جذابیت های شهری استانبول می باشند. اگر دوست دارید در برج های تجاری و پاساژ ها خرید کنید، به خیابان نیسپتیه باید بروید. خیابان های این منطقه پرطرفدارترین خیابان ها برای خرید هستند. ((Akmerkez mall آک مرکز مال به مساحت 180000 متر مربع از بزرگترین مراکز خرید در استانبول است. این خیابان در منطقه بشیکتاش و در همسایگی Etiler قرار گرفته است. آک مرکز مال یک ساختمان 4 طبقه ای با 250 فروشگاه می باشد. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

آدرس خیابان نیسپتیه

استانبول، بشیکتاش، جاده نیسپتیه

7-خیابان نور عثمانیه از مهمترین جذابیت های شهری استانبول

نورعثمانیه از قدیمی ترین خیابان های معروف استانبول است. ترکیه به خاطر فرش، جواهر آلات و اجناس عتیقه، شهرت دنیای دارد. برای خرید این دست از اجناس به خیابان نور عثمانیه باید بروید. نورعثمانیه خیابانی معتبر با تولیدات محلی ترکیه از جذابیت های شهری استانبول می باشد و هواداران زیادی مابین اهالی ترکیه و گردشگران خارجی دارد. این منطقه یک مکان پیاده روی است و به بازار بزرگ ختم می گردد. یک ساختمان خیلی بزرگ 7 طبقه ای به نام ارمغان در این خیابان واقع شده است. ساختمان ارمغان کالاهایی چون لوازم خانگی، صنایع دستی سنتی، طلا جواهرات، پارچه و لباس عرضه می نماید. مسجد معروف نورعثمانیه هم در این خیابان واقع شده است. این مسجد مربوط به قرن 18 ام، در سال 2016 به ثبت دنیای رسیده است و از قدیمی ترین جذابیت های شهری استانبول است.

آدرس نورعثمانیه

استانبول، فاتیح، جاده نور عثمانیه

8-خیابان سردار اکرام از توریست پذیرترین جذابیت های شهری استانبول

خیابان سردار اکرام از معروف ترین خیابان های استانبول است و بایستی حتما از نزدیک ببینید. این خیابان با بوتیک های عجیب و غریب در کنار برج گالاتا از مهمترین جذابیت های شهری استانبول است. در این مرکز خرید هیچ برند معروفی را نخواهید دید، تنها شهرت خیابان گالاتا به خاطر مغازه های خاص و فروشگاه های طراح آن است. گردشگران ترکیه ای و خارجی زیادی به دیدن این خیابان می آیند و از کافه ها، رستوران ها و گالری های هنری آن لذت می برند. 50 متر آن طرف تر از برج گالاتا، خیابان ایستیکلال واقع شده است.

آدرس خیابان سردار اکرام

استانبول، بیک اوغلو ((Beyoglu

9-خیابان نیشان تاشی از لوکس ترین جذابیت های شهری استانبول

خیابان نیشان تاشی از لوکس ترین و باکلاس ترین خیابان های معروف استانبول، محل هنرمندان معروف و افراد برجسته ترکیه است. ساختمان های مجلل، فروشگاه ها، کافه و رستوران های زیادی در این مکان قرار دارند. خیابان های معروف زیادی در نشان تاشی چون تشویکیه و عبدی ایپکچی و … وجود دارند. اگر دنبال مکانی شیک و پرجنب وجوش برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید، این مکان زیبا و پر زرق و برق را از دست ندهید. بیشتر مارک های برتر ترکیه و دنیا در این مکان به فروش می رسند. نیشان تاشی از جذابیت های شهری استانبول و از مهمترین خیابان های معروف استانبول است.

آدرس نیشان تاشی

استانبول، شیشلی، میدان تقسیم

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: دلتابان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40565

به "خیابان های معروف استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های معروف استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید