خوش به حال لیکنز: تولد اَشه در تبریز

به گزارش مجله سرگرمی، اشکان دژاگه ستاره این روزهای تراکتورسازی است. بازیکنی که هم گل می زند و هم موثر بازی می نماید. او در تبریز دوباره متولد شده و خوش به حال لیکنز که چنین بازیکن آماده ای در اختیار دارد.

خوش به حال لیکنز: تولد اَشه در تبریز

دژاگه، ستاره این روزهای تراکتورسازی

امیر اسدی ، اشکان دژاگه به همان بازیکنی تبدیل شده که همه انتظارش را می کشیدند. نه به خاطر گل هایی که می زند بلکه تأثیری که روی بازی تراکتورسازی و البته نتایج این تیم می گذارد. اشکان در نیم فصل دوم، بازیکن متفاوتی شده و در 32 سالگی خبر از روزهای اوج جوانی می دهد. همان زمانی که در آلمان کشف شد و بوندس لیگا را فتح کرد.

فوتبال اشکان دژاگه را می توان به دوره های کاملا متفاوتی تقسیم کرد. از کشف استعدادش در هرتا تا قهرمانی شگفت انگیز بوندس لیگا در وولفسبورگ. از اوج دریافت در فولام تا سقوط در ترکیب العربی قطر و از بازگشت ناکام به بوندس لیگا و انگلیس تا شکستن طلسم حضور در فوتبال باشگاهی ایران. تا سرانجام دوران بازی این ستاره، زمان چندان زیادی باقی نمانده اما در چند هفته گذشته، تقریبا همه متقاعد شده اند که اشه تمام نشده و هنوز می تواند در ترکیب تیم تبریزی، دست به کارهای بزرگی بزند.

دژاگه فصل خوبی را زیرنظر توشاک آغاز نکرد و در آخرین روزهای حضور مربی ولزی روی نیمکت باشگاه، با این مربی درگیر شد. تقوی هم نتوانست بهترین فرم دژاگه را در تیمش داشته باشد اما با آغاز نیم فصل دوم، این فوتبالیست به همان کیفیتی رسیده که تراکتوری ها از ابتدای فصل در انتظارش بودند. دژاگه در زمان حضور جرج لیکنز، همراه تیم ملی در جام ملت های آسیا حضور داشت. اشکان در امارات، بهترین بازی های چند سال اخیر خود را برای تیم ملی انجام داد و 2 گل نیز به ثمر رساند. یکی مقابل یمن و دیگری برابر عمان. هر چند این گل ها هم نتوانست ایران را به فینال جام ملت های آسیا برساند.

-

اشکان دژاگه وقتی از جام ملت ها برگشت، سرمربی تراکتورسازی انتخاب شده بود. اشکان که به تبریز رسید، جورج لیکنز استقبال خوبی از او انجام داد. انگار که بدجوری به توانایی های او دل بسته بود. اتفاقا همینطور هم شد. دژاگه بهترین بازی های خود برای تراکتورسازی ر ا در زمان حضور لیکنز انجام داده و ستاره تیمش لقب گرفته. اشکان نیم فصل دوم لیگ هجدهم را با یک گل تماشایی از روی ضربه ایستگاهی آغاز کرد. گلی که هفته شانزدهم و دقیقه 50 وارد دروازه فرعباسی و نفت مسجدسلیمان شد.

-

2 هفته بعد در نبرد حساس و معین کننده با استقلال، دژاگه مرد اول زمین مسابقه بود. او هم خوب بازی کرد و هم گل زیبایی وارد دروازه رحمتی کرد. یک گل تأثیرگذار برای تراکتورسازی که سعی می کرد به جمع تیم های مدعی راه پیدا کند. مقابل سایپا و در هفته نوزدهم کوشش دژاگه بی نتیجه بود و بازی با حساب صفر بر صفر به سرانجام رسید. اشکان مقابل سپاهان و در هفته بیستم محروم بود و البته بازگشت خود به ترکیب تراکتورسازی را با گلزنی برابر ماشین سازی جشن گرفت. گل نخست تراکتورسازی که به زیبایی وارد دروازه فرناندو دخسوس شد.

-

اشکان دژاگه در 5 بازی اخیر خود برای تراکتورسازی 3 گل زده و روی بازی این تیم تأثیر فراوانی گذاشته. او البته در تیم ملی هم 2 گل زیبا به ثمر رساند و نشان داد در 32 سالگی، نه تنها یک بازیساز تمام عیار است بلکه در گلزنی نیز تبحر دارد. آمار او در 11 بازی اخیرش برای تراکتورسازی و تیم ملی 5 گل زده است که نشان می دهد او در اوج آمادگی قرار گرفته است.

در کنار تمام این تعریف و تمجیدها اما نمی توانیم خشونت دژاگه در زمین را نادیده گرفت. اشکان در در 3 بازی اخیر خود برای تراکتورسازی، 3 کارت زرد گرفته و همین باعث نگرانی لیکنز و کادر فنی شده. مربیانی که به آمادگی دژاگه و حضور او در زمین دل خوش نموده اند تا شاید پس از سال ها و برای نخستین بار طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشند. با حضور اشکان و این آمادگی، وقوع چنین اتفاقی دور از دسترس تراکتورسازی نخواهد بود.

-

2

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15004

به "خوش به حال لیکنز: تولد اَشه در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش به حال لیکنز: تولد اَشه در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید