خودرویی برای تردد شهری و مسافرت های کوچک

به گزارش مجله سرگرمی، با توجه به مشخصات فنی و قیمت هیوندای i10 نباید تعجب کنیم که بسیاری از مشتریان توقع وجود تجهیزات رفاهی بیشتری را در این خودرو دارند. اما باید عنوان نمود که هیوندای i10 این انتظار مشتریان را برآورده نمی کند. عرضه نشدن تجهیزاتی همچون ایربگ های جانبی، دوربین دنده عقب، حسگرهای حساس به نور و باران، کروز کنترل، روکش چرمی جایگاه ها، جایگاه برقی و سان روف توجیه چندانی ندارد. البته می توان گفت که این خودرو با وجود تجهیزاتی مانند سیستم آغاز حرکت در سربالایی ها، حسگر فاصله سنج دنده عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک و سامانه ESP از حداقل امکانات مورد احتیاج برای رانندگی برخوردار است. توان متوسط این خودرو در کنار قیمت بالای آن از جمله مواردی است که باعث می گردد خریداران در مواجهه با این خودرو دچار تردید شوند و به دنبال رقبای دیگر این خودرو بروند، رقبایی که در بسیاری از زمینه ها می توانند عملکرد به مراتب بهتری نسبت به i10 داشته باشند.

خودرویی برای تردد شهری و مسافرت های کوچک

طراحی و ویژگی های ظاهری

خط و خطوط بدنه هیوندای i10 طبق قاعده طراحی محصولات دیگر هیوندای درنهایت دقت و برای جلوگیری از سادگی بیش ازحد ترسیم شده اند. با توجه به بازار هدف هیوندای i10 که شامل جوانان و بانوان می گردد سعی شده است طراحی این خودرو مورد پسند سلیقه این قشر باشد. اضافه شدن چراغ های دی لایت دایره ای به همراه طراحی متفاوت کانال های هوارسانی بر روی سپر جلو چهره i10 را تهاجمی و اسپرت نموده است و تغییرات مثبتی در مقایسه با نسخه ساده تر قبل از فیس لیفت این خودرو محسوب می گردد. به طور کلی طراحی داخلی و خارجی هیوندای i10 در کنار فضای داخلی نسبتاً بزرگ آن از نقاط مثبت این خودرو محسوب می گردد.

ویژگی های فنی و امکانات

مجموعه سیستم تعلیق نسبتاً ساده هیوندای i10 شامل فنربندی مک فرسون برای چرخ های جلو و اکسل یک تکه و بازوهای نیمه دنباله ای برای چرخ های عقب است. باید به این نکته اشاره نمود که با توجه به دریافت 4 ستاره از مؤسسه ایمنی یورو انکپ توسط هیوندای i10 این خودرو از شاسی مقاوم و ایمنی خوبی برخوردار است. از طرفی ممکن است با توجه به عرضه کیا پیکانتو در بازارهای جهانی هیوندای تصمیم بگیرد که مدل جدیدتر و ایمن تری را به جای i10 جایگزین کند. شتاب غیررسمی صفر تا صد هیوندای i10 در ارتفاع تهران و با استفاده از بنزین معمولی 16 ثانیه است و مصرف میانگین سوخت این خودرو در سخت ترین شرایط رانندگی به 9.5 لیتر در 100 کیلومتر می رسد. در رانندگی مالی و به دور از هیجان، مصرف سوخت این خودرو 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

وضعیت در بازار خودروی ایران

شاید قیمت زیاد این خودرو آن را به عنوان خودروی دوم و درون شهری یک خانواده ثروتمند مطرح کند، اما می توانیم بگوییم که این خودرو می تواند برای خانواده های جوانی که خودرویی برای تردد شهری و مسافرت های کوچک احتیاج دارند مناسب است. فروش i10 مونتاژ ایران از سال 95 آغاز شد و این خودروها در سال 96 به خریداران تحویل داده شدند. i10 در بازار جهانی مجهز به موتورهای مختلفی است، اما نمونه تولیدشده در ایران از قدرتمندترین موتور بهره می برد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: دیوار
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30842

به "خودرویی برای تردد شهری و مسافرت های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی برای تردد شهری و مسافرت های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید