خودروهایی که بازتولیدشان آرزو شده است
به گزارش مجله سرگرمی، شورولت اس اس سدان به عنوان خودرویی که نشانه هایی از خودرو های قدرتمند قدیمی آمریکایی را یدک می کشد و از چهار در بهره می برد حسابی توانسته است جای خود را در دل طرفداران خودرو باز کند.

صنعت خودروسازی بیشتر از یک قرن سابقه دارد و در این مدت شاهد عرضه خودرو های بیشماری بوده ایم. برخی از این خودرو ها نسبت به سایرین جذابیت های بیشتری داشته اند و درست است که دیگر فراوری نمی شوند، اما مِهر آن ها آنقدر به دل هواداران خودرو نشسته است که آرزو می نمایند ایکاش یک بار دیگر نسخه ای جدید از این خودرو ها روانه بازار گردد.
به این ترتیب اگر شما هم از علاقه مندان قدیمی صنعت خودروسازی هستید و به خودرو هایی علاقه دارید که سال هاست دیگر فراوری نمی شوند، پیشنهاد می کنیم در ادامه با فهرست خودرو هایی که آرزو می کنیم دوباره فراوری شوند با ما همراه باشید.
آکورا اینتِگرا تایپ آر
اینتگرا یکی از خودرو های خوش قیمت آکورا بود که فعلاً جای این خودرو را آکورا ILX گرفته است، آکورا اینتگرا تایپ آر همانند سایر خودرو های این برند از هندلینگ بسیار خوبی برخوردار بود و یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری میزان 195 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده این خودرو قرار می داد.
آکورا اینتگرا تایپ آر که زمانی به عنوان یکی از خودرو های ارزان قیمت ژاپنی محسوب می شد و کسی این خودرو را زیاد جدی نمی گرفت این روز ها به یک خودروی کلکسیونی تبدیل شده است و از آنجایی که اخیراً شاهد محبوبیت خودروی سیویک تایپ آر هستیم شاهد فرصت خوبی باشد تا آکورا دستی بر سروروی اینتگرا بکشد و این خودر را با ظاهری جدید دوباره در بازار ببینیم.
بیوک جی ان ایکس
برند بیوک در دهه 1980 نماد خودرو های قدرتمند بود و بیوک جی ان ایکس نیز در آن موقع چنان ابهتی داشت که لرزه بر اندام علاقه مندان خودرو می انداخت، متأسفانه یا خوشبختانه در دهه 80 شاهد افزایش موج نگرانی ها در مورد خودرو هایی که مصرف زیادی دارند بودیم و بیوک نیز علی رغم تمامی تغییراتی که در بیوک جی ان ایکس اعمال کرد نتوانست این خودرو را در بازار حفظ کند و در سال 1987 شاهد سرانجام فراوری بیوک جی ان ایکس بودیم.
جالب است بدانید تنها 547 دستگاه از این خودرو ساخته شده است. از آنجایی که بیوک جی ان ایکس از پیشرانه ای قدرتمند بهره می برد که نیروی را به چرخ های عقب منتقل می کرد و با توجه به این امر که خودرو های قدرتمند این روز ها هواداران زیادی پیدا نموده اند چه بسا شاهد بازسازی نمونه ای جدید از بیوک جی ان ایکس در آینده ای نه چندان دور باشیم.
شورولت ال کامینو
این خودرو به نوعی طراحی شده بود تا نقش یک وانت پیکاپ را نیز ایفا نماید. این امر باعث شد تا ظاهر شورولت ال کامینو در ذهن هواداران خودرو برای همواره نقش ببندد. ال کامینو اولین بار توسط شورولت در سال 1959 راهی بازار شد و از آن موقع تا اواخر سال های دهه 80 میلادی شاهد فراوری نسخه های مختلف این خودرو بودیم.
جالب است بدانید ال کامینو شهرت جهانی دارد و رانندگان در کشور های مختلفی از این خودور استفاده نموده اند که در این زمینه می توان به استرالیا اشاره نمود، این خودرو به اندازه ای در استرالیا محبوبیت داشت که حتی نام سرخپوستان قبلیه یوت به این خودرو از جانب استرالیایی ها نسبت داده میشد.
شورولت اس اس
برند های کوروت و کامارو همچنان به عنوان محبوب ترین برند های شورولت به حساب می آیند، اما جالب است بدانید شورولت اس اس سدان به عنوان خودرویی که نشانه هایی از خودرو های قدرتمند قدیمی آمریکایی را یدک می کشد و از چهار در بهره می برد حسابی توانسته است جای خود را در دل هواداران خودرو باز کند.
این خودرو در دوران طلایی خودرو های قدرتمند توانسته بود اسم و رسم خوبی برای خودش دست و پا کند، یک پیشرانه 6.2 لیتری از نوع V8 که 415 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می داد نماد قدرت این خودرو به حساب می آمد.
نیروی موتور در این خودرو به چرخ های عقب منتقل می شد و به یک جعبه گیربکس 6 دنده ای مجهز بود. شورولت روی هندلینگ این خودورو نیز حسابی کار نموده بود و این موارد باعث شده است تا شورولت اس اس گزینه خوبی برای فراوری مجدد این خودرو قلمداد گردد.
هوندا اس 2000
انصافاً باید اعتراف کرد هوندا اس 2000 یکی از بهترین خودرو های کوچک و جمع وجور اسپرت به حساب می آید. این خودرو ظاهری جذاب و اسپرت دارد و طراحی ساده ای آن جذابیت بیشتری به هوندا اس 2000 داده است.
یک پیشرانه 2.0 لیتری که در نهایت به میزان 2.2 لیتر افزایش حجم پیدا کرد در این خودرو تعبیه شده بود. همان گونه که از نام این خودرو پیداست در سال 2000 میلادی راهی بازار شد و هوندا اس 2000 را می توان نماد بارزی از خودرویی دانست که در کنار طراحی ساده، تجربه شیرینی از رانندگی را در اختیار رانندگان قرار می دهد.
از آنجایی که خودرو های اسپرت همواره محبوبیت ویژه ای در بین هواداران دارند شایعه هایی از برنامه های هوندا برای فراوری مجدد هوندا اس 2000 به گوش می خورد.
لوتوس اسپریت
شرکت خودروسازی انگلیسی لوتوس خودروی اسپریت را اولین بار در سال 1976 معرفی کرد. این خودرو در فیلم جاسوسی که عاشقم بود از مجموعه فیلم های جیمز باند حضور داشت، جالب است بدانید در این فیلم لوتوس اسپریت قابلیت تبدیل شدن به یک زیردریایی را داشت.
لوتوس تا سال 2004 هوای لوتوس اسپریت را داشت و حتی این خودرو را به پیشرانه V8 نیز مجهز کرد. حدوداً در سال 2010 بود که خبر هایی از عزم لوتوس برای فراوری مجدد لوتوس اسپریت به گوش رسید، بدون شک اگر مدل جدیدی از این خودرو فراوری گردد رقیب خوبی برای خودرو هایی مانند مک لارن 720 اس، فراری 488 جی تی بی و لامبورگینی هوراکان خواهد بود.
مزدا آر ایکس 7
به احتمال زیاد اگر اهل سینما باشید این خودرو را در نسخه های اولیه سری فیلم های سریع و خشن دیده اید. جالب است بدانید مزدا آر ایکس 7 محبوبیت خود را مدیون این فیلم نیست و موتور ویژه ای که در این خودرو تعبیه شده بود آن را یک سر و گردن بالاتر از سایر خودرو های اسپرت همرده در زمان خودش قرار می داد.
البته به احتمال زیاد همین ویژگی نیز کار دست مزدا آر ایکس 7 داد و باعث توقف فراوری این خودرو شد. آخرین سری از این خودرو را با نام مزدا آر ایکس 8 در سال 2013 شاهد بودیم و از آن موقع تاکنون خبر های زیادی از عزم مزدا برای فراوری مجدد این خودرو به گوش می خورد.
مزدا نیز مدل مفهومی آر ایکس ویژن را پیش از این به نمایش گذاشته است که شباهت های زیادی به مزدا آر ایکس 7 دارد. در حال حاضر خبری دقیقی از فراوری مجدد این خودرو مطرح نشده است، اما مزدا پیش از این اشاره نموده که از سیستم موتور مزدا آر ایکس 7 برای ساخت خودور های الکتریکی که در آینده راهی بازار می نماید استفاده خواهد نمود. با این حساب چه بسا در آینده ا نه چندان دور شاهد نمونه ای الکتریکی از مزدا آر ایکس 7 باشیم.
میتسوبیشی لَنسر اولوشِن
میتسوبیشی لنسر اولوشن در دهه 90 میلادی برای حضور در مسابقه های خودرو ساخته شده بود، اما در آن موقع فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی از شرکت های حاضر در این مسابقات خواست تا نسخه های شهری این خودرو ها را نیز فراوری نمایند.
در نتیجه شاهد تولد میتسوبیشی لنسر اولوشن بودیم. این خودروی سدان از پیشرانه قدرتمند توربوشارژ بهره گرفته بود که قدرت موتور را به تمامی چرخ ها منتقل می کرد. این خودرو مشتریان زیادی در کشور های مختلف پیدا کرد و فراوری آن به دهمین نسل خود در حال نزدیک شدن بود که اقبال خودرو های سدان روبه افول گذاشت و با توجه به درخواست بازار برای خودرو های شاسی بلند شاهد توقف فراوری میتسوبیشی لنسر اولوشن در سال 2015 بودیم.
نیسان 240 اس ایکس
نیسان ید طولایی در ساخت خودرو های اسپرت دارد و نیسان 240 اس ایکس یکی از خوش قیمت ترین خودرو های اسپرتی بود که در دهه 80 و 90 میلادی راهی بازار میشد. این خودرو توجه افرادی که به تیونینگ علاقه دارند را نیز به خود جلب کرد.
از آنجایی که این روز ها خودرو های اسپرت کوپه دوباره در مرکز توجه هواداران قرار گرفته است چه بسا شاهد فراوری دوباره مدلی جدید از نیسان اس ایکس 240 باشیم.
در سرانجام پیشنهاد می کنیم اگر شما هم از هواداران قدیمی خودرو هستید و آرزو دارید مدل های قدیمی از خودرو های مورد نظر شما دوباره فراوری گردد، نام این مدل ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: digitaltrends
ترجمه: محمد کاملان
منبع: فرادیدbalio.ir: بالیو | مجله اخبار صنعت گردشگری
baliro.ir: تور بالی ارزان قیمت | تور اندونزی ، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان بالی اندونزی
baham1.ir: مجله باهام | مجله تفریحی و سرگرمی دورهمی، با هم شاد باشیم