خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای عمران روستای گردشگری چرداول هزینه شد

به گزارش مجله سرگرمی، ایلام - خبرنگاران - فرماندار چرداول گفت: برای توسعه زیرساخت ها و عمران روستای هدف گردشگری زنجیره در این شهرستان 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای عمران روستای گردشگری چرداول هزینه شد

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق چوبی آماده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

الیاس فتاحی روز چهارشنبه در بازدید از زنجیره علیا که یک روستای هدف گردشکری در استان ایلام است، اضافه نمود: اجرای برنامه های مناسب و طرح توسعه پایدار در روستاها برای ماندگاری مردم و عدم مهاجرت به شهرها از شعارهای عملیاتی دولت تدبیر و امید است که نتایج خوبی به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: هم اکنون با برنامه مدون و تعریف شده در روستاها با کاهش محسوس مهاجرت از روستا به شهرها روبرو شده ایم.

وی گفت: دولت کنونی توسعه زیربنایی، مالی و عمرانی روستاها و توازن در خدمات رسانی را در عمل ثابت نموده است و امروز شاهد خدمات ارزشمندی از دولت و نظام جمهوری اسلامی در دورافتاده ترین روستاها و مناطق کمتر برخوردار هستیم و بهره مندی آحاد مختلف مردم از خدمات عمومی همچون راه، برق، آب، اینترنت، فضاهای آموزشی و فرهنگی و طرح های اشتغال زا موید این موضوع است.

فتاحی بر نقش روستاها در توسعه همه جانبه کشور تاکید نمود و گفت: روستاها بعنوان تولیدکنندگان مهم، نقطه امنی در خودکفایی همه جانبه مردم در کشور بوده و در توسعه مالی، اجتماعی، سیاسی فرهنگی نقشی مهم و تاثیرگذار دارند و محلی مناسب برای توسعه و رونق کسب و کار به شمار می آیند.

وی بیان داشت: روستای زنجیره علیا با توجه به موقعیت جغرافیایی از روستاهای هدف گردشگری در استان است که برای توسعه آن برنامه هایی از گذشته در دست اجرا بود که هم اکنون با نگاه ویژه دولت کارهای مهمی همچون سیل بند و سازه سنگ ملاتی، دیوار کشی جاده ارتباطی به منطقه تفرج گاه، آسفالت راه روستا از جاده اصلی تا ورودی روستا و بازگشایی، تعمیر و تسطیح جاده عشایری در این روستا اجرا شده است.

فرماندار چرداول یادآور شد: برای توسعه و آسفالت جاده روستا به میزان 2 کیلومتر هفت میلیارد ریال، سیل بند یک میلیارد و 700 میلیون ریال، تسطیح، تیغه زنی و دیوارکشی و تعمیر پل راه تنگه و منطقه تفرج گاه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و احیای جاده عشایری یک میلیارد و 300 میلون ریال که جمعا 12 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و استان هزینه شده است.

روستای زنجیره علیا در هشت کیلومتری شهر سرابله و 40 کیلومتری ایلام واقع شده است و هفت اثر تاریخی در این روستا ثبت شده است که تنگه باستانی زنجیره، بقعه امام زاده پیرحسین، غارهای دوگانه، آسیاب پلکانی، تفرج گاه بانکول و خرمه،رودخانه زنجیره، و وجود چشمه های پرآب در بالا دست روستا از اماکن تاریخی و زیارتی آن به شمار می آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 13 مرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93683

به "خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای عمران روستای گردشگری چرداول هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای عمران روستای گردشگری چرداول هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید