خبرنگاران پس لرزه های استعفای سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو

به گزارش مجله سرگرمی، مشهد- خبرنگاران- سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو هجدهم تیر بعد از انتها تمرینات این تیم از بازیکنان خود خداحافظی و استعفای خود را به مالک این تیم تقدیم کرد در حالی که این تیم 21 تیر ماه مقابل تیم سایپا بازی دارد.

خبرنگاران پس لرزه های استعفای سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو

هجدهم تیر ماه خبر استعفای سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان منتشر شد.

این سرمربی به عنوان دومین سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو در لیگ برتر 98 - 99 از هفته هفدهم مسابقات جانشین یحیی گلمحمدی شد و در این هفت بازی چهار پیروزی مقابل تیم های ماشین سازی تبریز، نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن اصفهان و گل گهر سیرجان کسب کرد.

همچنین در این مدت تیم شهر خودرو مقابل تیم های فولاد و پرسپولیس نتیجه را واگذار کرد و در مقابل تیم شاهین شهرداری بوشهر متوقف شد.

هم اینک این تیم از 23 بازی با چهل و یک امتیاز و هم امتیاز با تیم سپاهان به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه سوم جدول 16 تیمی لیگ برتر فوتبال واقع شده است و بیست و یکم تیر ماه باید در مشهد با تیم فوتبال سایپا ملاقات کند.

به گفته مسوولان باشگاه شهرخودرو، استفانو کوزین ایتالیایی در بازی مقابل سایپا به طور موقت راهنمایی تیم را عهده دار است.

سرآسیایی و حمیداوی هر دو برای تیم زحمت کشیدند

سرمربی سابق تیم فوتبال مشکی پوشان و سیاه جامگان ابومسلم در مورد تبعات استعفای سرآسیایی گفت: این استعفا، اتفاق خوبی نبود و به نفع فوتبال استان نیست. ای کاش به هر شکلی ماجرا مدیریت می شد تا در این برهه از زمان که تیم نتیجه گرفته است و برای دومین سال پی در پی به دنبال آسیایی شدن است، طرفین این اتفاق خود را کنترل می کردند.

آرمین رهبر اضافه نمود: این اختلاف نظر معین است که فنی نبوده و به احتمال زیاد ریشه در ماه های گذشته دارد و هم اینک سر باز نموده است. چیزی که در سالهای گذشته در دیگر تیم ها داشته ایم این بود که هیات مدیره های قوی نداشتیم تا بتوانند اینگونه موارد را مدیریت نمایند تا چنین مسائلی اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: نوع تیمداری در تیم شهرخودرو با زمانی که تیم پدیده بود تغییر نموده است. مالک تیم از خودش هزینه می نماید و چرخ اقتصادی در جای دیگر می چرخد و هزینه تیمداری را می دهد. الان معین است وقتی بخواهند با شرایط اقتصادی موجود حساب و کتاب نمایند بدنه را مقداری کوچک نمایند و یکسری افراد را که احساس نمایند افراد دیگر می توانند کارایی آنها را داشته باشند کنار بگذارند. از این نظر حق با مدیریت باشگاه است هر چند این اتفاق ممکن است گاهی باعث ایجاد ناراحتی گردد.

این سرمربی سابق تیم فوتبال گفت: موضوع دیگری که اختلاف نظر ایجاد نموده است استفاده بیشتر از مربی خارجی تیم شهرخودرو است. مدیران انتظار داشتند استفاده بیشتری از او بگردد اما اگر یک نفر سرمربی مورد قبول است در اینصورت باید مختار باشد از تیم خود به نحوی که می خواهد استفاده کند. از این نظر حق با سرمربی است که توضیح وظیفه مربیان خود را معین کند.

وی با بیان اینکه این مسائل عظیم نبوده و می توانست مدیریت گردد اضافه نمود: توصیه ما به عنوان عضو خانواده فوتبال استان این است که در این بازی های باقی مانده تا پایان لیگ، طرفین ماجرا سکوت نمایند و در باره همدیگر در رسانه ها اظهار نظر ننمایند. بیان مسائل به تیم آسیب می زند. دوستان دو طرف هم اگر واقعا تیم و سرنوشت فوتبال استان برای آنها مهم است باید سکوت پیشه نمایند.

رهبر ادامه داد: طرفداری از هر طرف ماجرا ایجاد حاشیه می نماید. با توجه به شرایط جدول و قرعه بازیهای پیش رو امکان آسیایی شدن وجود دارد وحیف است که این اتفاق نیفتد و حسرت بخوریم که چرا خودزنی کردیم.

وی گفت: نباید فراموش کرد هر دو طرف ماجرا برای این تیم زحمت کشیده اند. سرآسیایی در روزهای سخت کنار تیم بوده است و حمیداوی در شرایطی که هیچکس از نظر اقتصادی این تیم را قبول نمی کرد و دچار مشکل بود با اینکه خراسانی نبود این تیم را زیرپوشش خود قرار داد.

این پیشکسوت فوتبال استان با اشاره به کوزین مربی ایتالیایی تیم شهرخودرو هم اضافه نمود: تجربه ثابت نموده مربیان خوب به فوتبال ما نمی آیند اگر اندک مربیان خارجی خوب همانند برانکو در فوتبال ایران نتیجه گرفتند به خاطر شناختی بوده که از فوتبال و لیگ ما داشته اند. بیشتر بازیکنان و مربیان خارجی، چون از راستا درستی نمی آیند و شناخت ما نسبت به آنها کم است آینده مبهم و غیرقابل پیش بینی دارند و کوزین مربی تیم شهرخودرو هم همینطور است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی طوری است که نمی توانیم پول خوب برای مربیان خوب خارجی هزینه کنیم و لیگ ما برای سرمربیان مطرح دنیا شناخته شده و جذاب نیست.

رهبر با اشاره به بازی روز بیست و یکم تیر ماه شهرخودرو با تیم سایپا هم گفت: در این مدت بیش از اینکه احتیاج به کار فنی داشته باشیم احتیاجمند همدلی و حمایت ارکان مدیریتی تیم هستیم. شاکله تیم از زمان گلمحمدی شکل خود را پیدا نموده است و هر کسی بیاید از نظر فنی کار خارق العاده نمی تواند انجام دهد و عوامل غیر فنی تاثیر بیشتری دارند.

مسائل قابل حل است

دیگر پیشکسوت فوتبال استان هم گفت: تیم شهرخودرو با زحمات کادر فنی خود یک فوتبال روان ارائه می دهد و تیم یکدست تشکیل داده است. سرآسیایی نشان داد می تواند تیم را سرجمع کند و سر و سامان دهد و همانطور که فوتبال زیبا ارائه می نماید نتیجه هم بگیرد.

سعید جوشش با بیان اینکه وقتی تیم خوب بازی می نماید و نتیجه می گیرد دلیلی ندارد سرمربی از شغل خود استعفا دهد اضافه نمود: این استعفا به صلاح تیم نیست.

وی ادامه داد: در هر تیم مسائلی وجود دارد که تمام مسائل را تحت الشعاع قرار می دهد. در این مورد هم قبل از این باید مشکل را حل می کردند و بنظر می رسد قابل حل هم باشد.

این پیشکسوت فوتبال گفت: یک تیم زمانی که نتیجه نمی گیرد راحت تر می گردد مسائل آن را حل کرد. جلسه می گذارند و منابع اقتصادی اختصاص می دهند مدیران و مسوولان شهری وارد می شوند تا مشکل را حل نمایند. اما وقتی تیم نتیجه می گیرد به مراتب حفظ کردن شرایط آن سخت تر از زمانی است که نتیجه نمی گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ همدلی و حمایت از تیم شهرخودرو اضافه نمود: با توجه به اینکه بازی های بسیار تا پایان لیگ نمانده است امیدواریم این استعفا جدی نباشد و قابل برگشت باشد و همه چیز به سرجای خود برگردد. اگر اختلاف نظری وجود دارد سعه صدر به خرج دهند تا این فصل تمام گردد و حرف و حدیث و خواسته ها را برای فصل آینده نگه دارند.

جوشش ادامه داد: سرمربی، کارگردان تیم و کسی است که همه مسائل باید با نظر او هماهنگ باشد و پیش برود. چنین استعفایی همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد و ممکن است شوکی وارد گردد که جمع کردن تبعات آن سخت باشد.

وی گفت: کسانی که متولی ورزش استان و شهر هستند در این شرایط به نوعی وارد قضیه شوند و اجازه ندهند کار سخت تر و پیچیده تر گردد.

بی خبری از جزییات استعفا

دستیار سرمربی مستعفی تیم شهرخودرو خراسان هم با بیان اینکه استعفای سرمربی هر تیم قبل از بازی با یک تیم دیگر هر تیمی را دچار مشکل می نماید گفت: در نامه استعفای سرآسیایی چیزی از جزییات استعفا نیامده و از مدیریت باشگاه تشکر نموده و چون شرایط موجود مناسب نبوده تیم را ترک نموده است. باشگاه باید جزییات را اعلام کند و تا به امروز چیزی از پذیرفته شدن استعفا نشنیده ایم.

مصطفی صداقت اضافه نمود: با استعفای سرمربی هر تیم، سردرگمی ها و مسائل روانی به تیم ضربه می زند و باشگاه زودتر باید به این استعفا عکس العمل نشان دهد.

وی ادامه داد: از جزییات استعفا خبر نداریم هیچ مربی در زمان پیروزی و زمانی که تیم در بالای جدول واقع شده است و شانه به شانه تیم های میلیاردی رقابت می نماید مایل نیست تیم خود را ترک کند. در مورد این ماجرا علت را نمی دانیم و دلایل را باید از زبان خودشان شنید.

صداقت با اشاره به بازی روز شنبه هم گفت: تیم ما چهار چوب خوب و بازیکنان باتجربه ای دارد. شاکله اصلی ممکن است ازنظر روحی و روانی لطمه ببیند اما در مجموع چهارچوب و ساختار معین و تمرینات برقرار است. آنچه معین است در بازی با تیم سایپا مسائل روحی و روانی اثرگذار خواهد بود.

تصمیم گیری بعد از بازی با سایپا

مالک باشگاه شهرخودرو خراسان هم گفت: سرآسیایی سرمایه این باشگاه است و از شنیدن خبر استعفای او شوکه شدم. حتما از او در باشگاه استفاده خواهیم کرد.

فرهاد حمیداوی اضافه نمود: با توجه به اینکه دو نفر از اعضای هیات مدیره در مشهد حضور نداشتند تصمیم گیری در مورد استعفای این سرمربی به بعد از بازی با تیم سایپا موکول شد. در این مدت با سرمربی مستعفی تیم هم صحبت خواهیم کرد تا ببینیم علت استعفا چه بوده است.

وی ادامه داد: تیم در حال حاضر احتیاجمند آرامش است. در صورتی که بتوانیم برای دومین سال پی در پی سهمیه آسیا را به دست آوریم یک افتخار بسیار عظیم برای فوتبال خراسان است.

تیم فوتبال شهرخودرو در هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر بیست و یکم تیرماه در استادیوم امام رضا (ع) مشهد میزبان تیم فوتبال سایپا خواهد بود.

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

slimfa.ir: اسلیم فا | مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100426

به "خبرنگاران پس لرزه های استعفای سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پس لرزه های استعفای سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید