خبرنگاران نیکزاد: همه کوشش دولت و مجلس حل مسائل مالی مردم است

به گزارش مجله سرگرمی، ایلام - خبرنگاران - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی کوشش دولت و مجلس در حال حاضر حل مسائل مالی مردم است و با جدیت تمام در این زمینه کوشش می نمایند.

خبرنگاران نیکزاد: همه کوشش دولت و مجلس حل مسائل مالی مردم است

به گزارش خبرنگاران، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام اضافه نمود: در این راستا کوشش می گردد بین دولت و مجلس و آنچه که در اجراست اتصال برقرار گردد.

وی تاکید نمود: حفظ ارزش پول ملی حلال مسائل کشور است که اگر این یک کار انجام گردد تورم، فساد و رانت ها شکل نخواهد گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارات رییس جمهوری فرانسه در هتک حرمت پیامبر اسلام را محکوم کرد و گفت: مکرون هیچگونه فهم درستی از تاریخ اسلام ندارد.

نیکزاد اضافه نمود: ایران تنها تهران نیست باید به استان ایلام رسیدگی گردد، چه در این دولت و چه در دولت های گذشته باید حق ایلام از سفره انقلاب ادا گردد.

وی با اشاره به مصوبات نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام گفت: نشست امروز با حضور چندین دستگاه اجرایی انجام شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شد سه هزار واحد مسکونی را در استان ایلام احداث کند و در اجرای طرح های هادی روستایی یاری های لازم را تخصیص دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: سازمان شهرداری ها نیز تقبل کرد اعتبارات لازم جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استان را تخصیص دهد و یاری های لازم را به شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت ارائه دهد.

نیکزاد ادامه داد: سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای نیز در مورد آسفالت راه های اصلی اعتباری افزون بر 10 میلیارد تومان را متقبل شد و در حوزه راه های روستایی نیز سازمان راهداری موظف شد تا هرآنچه را که استان زیرسازی آنرا انجام دهد آسفالت کند.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی نیز تقبل کرد هشت میلیارد تومان اعتبار را در اختیار استان جهت تکمیل زیرساخت ها تخصیص دهد و هزینه کامل تصفیه خانه شهرک صنعتی ایلام را متقبل شد و مصوب شد اگر در شهرها احداث ناحیه و شهرک صنعتی مد نظر استان باشد با واگذاری زمین آنرا انجام دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد راه آهن ایلام نیز قرارگاه خاتم الانبیا تقبل کرد از سمت اندیمشک - دهلران پس از تهیه نقشه مطالعاتی توسط وزارت راه ظرف مدت یک هفته قرارگاه آنالیز های لازم را در این خصوص انجام و وارد فاز اجرایی این پروژه گردد، در مورد 17 کیلومتر راه آهن اجرایی از سمت اسلام آباد - ایلام نیز وزارت راه پیمانکار را خلع ید نموده و به بنیاد مستضعفان وگذار نموده است.

نیکزاد تاکید نمود: در مورد انتقال دفتر نمایدنگی نفت و گاز غرب کشور نیز مقرر شد وزارت نفت پیگیری های لازم را ظرف مدت یک ماه ارائه دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تقبل کرد تا آخر سال 99 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه اینترنت متصل نموده و پوشش تلفن همراه را در جاده های اصلی برقرار کند.

نیکزاد اضافه نمود: برای تسریع در عملیات اجرایی ان جی ال 3100 و پتروشیمی دهلران 130 میلیون دلار اعتبار به وسیله بانک مرکزی و بانک تجارت به وسیله صندوق ارزی اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: برای 2 تونل عظیم کبیرکوه و قلاجه که اصلی ترین کار در حوزه راه است 150 میلیارد تومان توسط بانک ملی اعتبار در نظر گرفته شد که با رایزنی با مدیرعامل بانک ملی این میزان به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: وزارت نیرو نیز موظف شد اعتبار لازم را جهت مشخص و تکلیف بدهی مردم در سد سیمره مشخص و تکلیف کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بعد از شنیدن آخرین شرایط شیوع کرونا و تعداد افراد مبتلا و کمبود دستگاه اکسیژن ساز گفت: ظرف سه روز آینده یک دستگاه اکسیژن ساز به ایلام اختصاص و تحویل می گردد.

وی تاکید نمود: اعتقاد ما در مجلس بر این است که باید به استان ایلام که پیشانی دفاع مقدس بوده و از توسعه عقب مانده است رسیدگی ویژه گردد.

وی گفت: ظرف مدت یک ماه با حضور مجمع نمایدنگان استان و استاندار ایلام پیگیری مصوبات این نشست را به جد دنبال خواهیم کرد.

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116967

به "خبرنگاران نیکزاد: همه کوشش دولت و مجلس حل مسائل مالی مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیکزاد: همه کوشش دولت و مجلس حل مسائل مالی مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید