خبرنگاران معروف و غفور؛ ستارگان بدون تیم والیبال ایران

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- زمان زیادی تا شروع فصل جدید مسابقات باشگاهی والیبال باقی نمانده است اما هنوز معین نیست دو ستاره والیبال ایران در چه تیمی بازی می نمایند.

خبرنگاران معروف و غفور؛ ستارگان بدون تیم والیبال ایران

همه گیری ویروس کرونا، فصل پیشین مسابقات والیبال در کشورهای مختلف را دچار چالش عظیمی کرد و در بیشتر کشورها، مسابقات نیمه تمام رها شد. اما لغو شدن مسابقات ملی باعث شده که کشورهای مختلف از جمله ایران، مسابقات فصل جدید را زودتر از همواره شروع نمایند.

جام حذفی روسیه از 17 شهریور، لیگ ایران از 19 شهریور، پلاس لیگا لهستان از 22 شهریور و سری آ ایتالیا از 6 مهر شروع می گردد و ترکیب بازیکنان تیم های حاضر در این مسابقات نیز بسته شده است. البته فرصت جابجایی ادامه دارد ولی همچنان خبری از قرارداد سعید معروف و امیر غفور با هیچ تیمی نیست.

معروف در فصل گذشته با تیم بایاک موتورز پکن قرارداد بست اما حتی یک بار هم برای این تیم به میدان نرفت. فدراسیون والیبال چین به دلیل اینکه میزبان انتخابی المپیک بود، شروع لیگ باشگاهی را به تعویق انداخت. قرار بود این رقابت ها از دی شروع گردد ولی پس از برگزاری فقط چند بازی، ویروس کرونا از راه رسید و تمام مسابقات ورزشی را لغو کرد. همه ورزشکاران خارجی چین را ترک کردند، معروف هم راهی آمریکا شد.

از چند روز پیش لیگ چین به صورت متمرکز از سر گرفته شده است اما معروف و دیگر بازیکنان خارجی، اجازه حضور در ترکیب تیم های خود را نیافته اند. این بازیکن هنوز به ایران هم برنگشته و معین نیست برای فصل آینده خود چه برنامه ای دارد. شاید هم قرارداد خود را بایاک موتورز تمدید کند.

در فصل جابجایی تابستانی خبرهایی از حضور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در لیگ لهستان منتشر شد و تیم وروا ورشو صدرنشین فصل گذشته پلاس لیگا هم به عنوان مشتری جدی او مطرح بود. اما آندره آناستازی سرمربی این تیم در مصاحبه ای گفت که به دلیل مسائل اقتصادی که همه گیری ویروس کرونا برای باشگاه به وجود آورده، توانایی اقتصادی خرید معروف را نداریم.

امیر غفور هم پارسال با انتقالی عظیم به تیم لوبه ایتالیا رفت. لوبه در فصل پیش از آن، قهرمان ایتالیا و اروپا شده بود و ستاره های زیادی در اختیار داشت. اما حضور غفور در این تیم عظیم چندان پیروز نبود. شماره 10 تیم ملی والیبال ایران در بیشتر فصل مصدوم بود و حتی نتوانست در کسب مدال طلای جام باشگاه های دنیا هم به تیمش یاری کند.

سری آ ایتالیا هم مانند بیشتر رقابت های ورزشی، با همه گیری کرونا نیمه تمام ماند آن هم در حالی که لوبه در صدر جدول قرار داشت. زمان زیادی تا شروع فصل جدید مسابقات باقی نمانده است اما لوبه بدون غفور خود را آماده رقابت ها می نماید.

وقتی در لیگ ایران مصطفی کارخانه راهنمایی سایپا را بر عهده گرفت، گفته می شد که او به دنبال جذب غفور است اما این موضوع با قرارداد شهرام محمودی بازیکن هم پست غفور با سایپا منتفی شد.

فرصت زیادی تا شروع لیگ برتر ایران نمانده و بعید است تیمی توان اقتصادی به خدمت دریافت این 2 ستاره تیم ملی والیبال ایران را داشته باشد.

در 10 ماه گذشته، معروف به غیر از پنج بازی انتخابی المپیک در قاره آسیا، حتی در یک مسابقه هم حاضر نبوده است. شرایط تمرینی او هم معین نیست. غفور هم که پس از تعطیلی لیگ ایتالیا به ایران بازگشت و درحال حاضر بدون تیم است.

کمتر از یک سال مانده تا برگزاری بازی های المپیک توکیو، تیم ملی والیبال ایران تنها تیم حاضر در مسابقات است که سرمربی ندارد. حتی امیر خوش خبر هم که سال ها سرپرستی تیم ملی را به عهده داشت، این روزها به وزارت ورزش بازگشته است. در سال پیش رو که همه ورزشکاران باید برای حضور در المپیک آماده شوند، 2 ستاره کلیدی والیبال ایران بدون تیم هستند و شاید بدون تیم هم بمانند.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107217

به "خبرنگاران معروف و غفور؛ ستارگان بدون تیم والیبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معروف و غفور؛ ستارگان بدون تیم والیبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید