خبرنگاران فرماندار شیراز:انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است

به گزارش مجله سرگرمی، شیراز-خبرنگاران- فرماندار شهرستان شیراز، انتخابات را ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام دانست و گفت: رسالت همگان در حال حاضر این است که مردم را به شرایط کشور و نظام امیدوار و به انتخابات به عنوان یک فرصت نگاه نمایند.

خبرنگاران فرماندار شیراز:انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است

محمدرضا امیری، شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: تشکل های سیاسی می توانند برای برگزاری این رویداد مهم حضور پُر رنگی در عرصه سیاسی داشته باشند.

وی، مقطع برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی را بسیار حساس دانست و گفت: کشورمان در شرایط سخت جنگ تمام عیار مالی با انواع چالش های سیاسی خارجی و بعضاً داخلی واقع شده است و شیوع بیماری کرونا نیز تمام معادلات جهان و در پی آن کشور ما را بهم زده و در این شرایط سخت، مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری انتخابات پُر شور باید محقق گردد.

امیری، با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی ستاد انتخابات ریاست جمهوری 1400 و شوراهای ششم اسلامی شهر و روستا شهرستان شیراز، اضافه نمود: در 8 کلانشهر کشور از جمله شیراز انتخابات این دوره به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و در روزهای آینده نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) مربوط به این فرآیند در سایت وزارت کشور قرار داده خواهد شد و افراد می توانند با دانلود این نرم افزار و دریافت کُد رهگیری، آن را روی گوشی های تلفن همراه خود نصب نموده و از این طریق اقدام به ثبت نام نمایند.

به گفته فرماندار شهرستان شیراز، پیش بینی می گردد در این شهرستان حدود یک هزار و 200 نفر برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی اسلامی نام نویسی نمایند.

وی، با اعلام خبر تشکیل ستاد انتخابات شهرستان شیراز اضافه نمود: کمیته های مختلفی از جمله حقوقی، امنیتی، استعلامات و حراست، فناوری، نیروی انسانی و پشتیبانی، اطلاع رسانی، اخبار و مستندسازی در ذیل ستاد انتخابات این شهرستان فعال شده است.

امیری بیان داشت: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در مرکز استان فارس (شیراز) برای 13 کرسی، در شهر جدید صدرا برای هفت کرسی، و در داریون و خان زنیان برای پنج کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه در 130 روستای این شهرستان، انتخابات شوراها برگزار می گردد، گفت: شورای 28 روستا در سطح این شهرستان پنج نفر عضو و 102 روستای دیگر نیز سه عضو خواهد داشت و همچنین در مجموع در هشت تیره عشایری شیراز نیز انتخابات شوراها برگزار خواهد شد.

امیری اضافه نمود: در دوره قبلی انتخابات، 553 شعبه اخذ رای در این شهرستان وجود داشت اما در انتخابات پیش رو با 30 درصد رجحان این تعداد به 724 شعبه افزایش خواهد یافت و در مجموع در شهرستان شیراز880 شعبه دایر می گردد.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین بیان نمود: به دلیل شیوع کرونا در انتخابات بیست و هشتم خرداد 1400 موضوع ایمنی و حفظ سلامت فردی اشخاص یکی از اولویت های مهم است، بدین نحو که در همه مراحل انتخابات، کارشناسان بهداشت حاضر و شرایط را رصد خواهند کرد.

امیری، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیاری از مسوولان و نخبگان استان فارس، نحوزه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را یکی از بهترین دوره ها توصیف کردند زیرا حتی یک مورد شکایت در این دوره در این شهرستان ارجاع داده نشده و شیراز نخستین کلانشهر ایران بود که صحت انتخابات آن به تایید شورای نگهبان رسید.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای پنجمنین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه 98 برگزار گردید.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد 1400 برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136197

به "خبرنگاران فرماندار شیراز:انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار شیراز:انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید