خبرنگاران سلامت و امنیت انسان ها بر هر چیزی مقدم است؛ سناریوی تعویق روی میز

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- صفحه رسمی اینستاگرام بازی های المپیک با انتشار پستی نوشت: سلامت و امنیت بر همه چیز ارجحیت دارد و از این رو هیات اجرایی این کمیته با برداشتن گام بعدی در فرآیند برنامه ریزی سناریو برای المپیک توکیو موافقت کرد.

خبرنگاران سلامت و امنیت انسان ها بر هر چیزی مقدم است؛ سناریوی تعویق روی میز

متن کامل این پست اینستاگرامی به توضیح زیر است:

در راستای حفظ سلامت تمامی افراد دخیل در این رویداد و مشارکت برای مهار کووید-19، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک اعلام می نماید که این نهاد بین المللی برنامه ریزی راهبردی خود را برای المپیک 2020 توکیو افزایش خواهد داد.

این سناریوها به اصلاح برنامه های عملیاتی موجود برای برگزاری بازی ها در تاریخ 24 جولای 2020 مربوط است.

این اقدام میدان دید وسیع تر و بهتری در مورد تحولات سریع شرایط بهداشت و سلامت در سرتاسر دنیا و البته ژاپن در اختیار ما قرار داده و به عنوان مبنایی برای اتخاذ بهترین تصمیم عمل خواهد نمود؛ تصمیمی که منافع وزرشکاران و تمامی افراد دخیل را تامین می نماید.

از سوی دیگر، در ژاپن یعنی جایی که مردم به گرمی از شعله های مشعل المپیک استقبال می نمایند، پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است. این موضوع می تواند اطمینان کمیته بین المللی المپیک را نسبت به میزبانی ژاپنی ها تقویت کند.

از سوی دیگر، افزایش چشمگیر موارد مبتلا به کووید-19 را در کشورهای مختلف در قاره های دنیا شاهد هستیم. این موضوع هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک را به این نتیجه رساند که کمیته باید در فرآیند برنامه ریزی سناریو خود، گام بعدی را بردارد.

تعدادی از استادیوم های اصلی که برای برگزاری بازی ها ضروری هستند، به طور بالقوه نمی توانند در دسترس باشند. مدیریت کردن میلیون ها اتاق رزرو شده در هتل ها به شدت کار دشواری است و تقویم بین المللی ورزش برای دست کم 33 رشته المپیکی باید تطبیق پیدا نمایند. این تنها بخشی از چندین و چند چالش پیش رو است.

بنابراین، علاوه بر مطالعه و آنالیز سناریوهای مختلف، رسیدگی به این چالش ها نیازمند تعهد و مشارکت کامل کمیته سازماندهی المپیک 2020، مقامات ژاپن و کلیه فدراسیون های بین المللی و کمیته های ملی المپیک است.

ضمن اینکه چنین کاری به تعهد و مشارکت پوشش دهندگان دارای حق پخش و حامیان اقتصادی ما نیازمند است.

با عنایت به این روحیه تعهد مشترک ذینفعان و با توجه به شرایط رو به وخامت دنیا، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (امروز دوشنبه) گام بعدی را در راستای برنامه ریزی سناریوی خود برمی دارد.

این نهاد دنیای همچنین با همکاری و مشارکت تمام و کمال با کمیته سازماندهی المپیک 2020 توکیو، مقامات ژاپن و فرمانداری کلان شهر توکیو آنالیز موشکافانه خود را در جهت تکمیل ارزیابی تحولات سریع شرایط سلامت جامعه دنیای و آثار آن بر بازی های المپیک از جمله سناریوی تعویق شروع می نماید.

کمیته بین المللی المپیک اطمینان دارد که طی چهار هفته آینده آنالیز های خود را به پایان خواهد رساند و از همبستگی و مشارکت کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های بین المللی در حمایت از ورزشکاران و مطابقت با برنامه ریزی بازی ها، بی نهایت قدردانی می نماید.

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک تاکید نمود که لغو المپیک توکیو هیچ مسئله ای را حل ننموده و به هیچکس کمکی نمی نماید، بنابراین گزینه لغو در دستور کار نیست.

پس از نشست هیات اجرایی، توماس باخ طی نامه ای به جامعه ورزشکاران دنیا توضیحاتی را در مورد رویکرد کمیته بین المللی المپیک فراهم کرد.

باخ در نامه خود بار دیگر تاکید نموده است که حفظ سلامت تمام افراد دخیل و مشارکت برای مهار ویروس کرونا اصل بنیادی است.

در این نامه آمده است: زندگی انسان ها بر هر چیزی مقدم است از جمله برگزاری المپیک. کمیته بین المللی المپیک می خواهد بخشی از راه چاره باشد. بنابراین این موضوع را اصل اولیه خود قرار داده ایم.

آرزو دارم و همگی برای تحقق این آرزو کوشش می کنیم تا امیدی که این تعداد از ورزشکار، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بین المللی از پنج قاره دنیا آن را ابراز نموده اند، محقق گردد: و آن این است که در خاتمهی این تونل تاریک که همگی با هم و بدون آگاهی از عمق آن، در حال پیمودنش هستیم، شعله های المپیک نوری باشد که در خاتمه انتظار ما را می کشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78845

به "خبرنگاران سلامت و امنیت انسان ها بر هر چیزی مقدم است؛ سناریوی تعویق روی میز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلامت و امنیت انسان ها بر هر چیزی مقدم است؛ سناریوی تعویق روی میز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید