خبرنگاران رفتار رانندگان عامل سه تصادف اتوبوس در جاده های سمنان ظرف یک هفته

به گزارش مجله سرگرمی، سمنان- خبرنگاران- عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی علت تصادف سه دستگاه اتوبوس در روزهای یکم، دوم و هفتم بهمن جاری در جاده های استان سمنان اعلام شد که کاهش این رخدادهای ناخوشایند فرهنگ سازی در رعایت نکات ایمنی در بین رانندگان را می طلبد.

خبرنگاران رفتار رانندگان عامل سه تصادف اتوبوس در جاده های سمنان ظرف یک هفته

به گزارش خبرنگاران، یکم، دوم و هفتم بهمن سه تصادف مربوط به اتوبوس در محورهای استان سمنان رخ داد که شمار تصادفات در طی مدت کوتاه کمی نگران نماینده است و می طلبد با توجه به علت وقوع تصادفات با رانندگان اتوبوس ها برای رعایت نکات ایمنی جدی تر از پیش برخورد گردد.

در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت های تردد جاده ای در بعضی مناطق استقبال از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس برای سفر و انجام امور ضروری بیشتر شده و انتظار می رود رانندگان اتوبوس در این شرایطی که روزانه شمار زیادی از هموطنان به دلیل کرونا فوت و خانواده های زیادی داغدار می شوند، هوشیارانه با رعایت نکات ایمنی کوشش نمایند بار اضافه بر دوش مدافعان سلامت و داغی بر دل خانواده ها نگذارند.

براساس گزارش ها یکی از تصادفات در اثر برخورد اتوبوس با تریلی در محور دامغان به سمنان در ساعت 5:35 دقیقه بامداد یکم بهمن، تصادف دیگر در اثر واژگونی اتوبوس در محور گرمسار- آرادان در ساعت 7:10 دقیقه بامداد دوم بهمن و تصادف دیگر در اثر برخورد اتوبوس با تریلی در 35 کیلومتری محور آرادان به سرخه در ساعت 23:23 رخ داد که ساعت های وقوع حادثه خود می تواند آشکارا بیان نماینده خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو باشد.

خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی برخورد اتوبوس با تریلی در محور دامغان به سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان علت برخورد یک دستگاه اتوبوس با تریلی در محور دامغان به سمنان در یکم بهمن را برابر نظر کارشناسان عدم توجه راننده اتوبوس به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی گفت.

سرهنگ تقی کبیری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برخورد اتوبوس با تریلی در ساعت 5 و 35 دقیقه بامداد یکم بهمن در کیلومتر 54 محور دامغان به سمنان به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام شد.

وی توضیح داد: اتوبوس از شهرستان نیشابور راهی تهران بود با یک دستگاه تریلی برخورد کرد و متأسفانه در این حادثه یک نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند.

وی بیان داشت: در این حادثه یک نوجوان 14ساله جان خود را از دست داد و 6 نفردیگر نیز در این حادثه مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرعت غیرمجاز عامل واژگونی اتوبوس در محور گرمسار به آرادان

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور گرمسار ـ آرادان در دوم بهمن برابر نظر کارشناسی به علت تخطی راننده از سرعت مطمئن رخ داد.

سرهنگ کبیری بیان داشت: در سانحه واژگونی اتوبوس در دوم بهمن یک نفر کشته و پنج نفر راهی بیمارستان و 9 نفر با جراحت سطحی به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: سانحه واژگونی اتوبوس دوم بهمن در کیلومتر 9 محور گرمسار به آرادان در ساعت 7:10 صبح رخ داد.

خواب آلودگی عامل اصلی تصادف اتوبوس با تریلی در محور آرادان به سرخه

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: عدم توجه به جلو ، خستگی و خواب آلودگی راننده علت اصلی برخورد اتوبوس با تریلی حامل سوخت در محور آرادان به سرخه بود.

سرهنگ کبیری گفت: برخورد اتوبوس با تریلی حامل سوخت در محور آرادان به سرخه در ساعت 23:22 دقیقه هفتم بهمن رخ داد.

رئیس پلیس راه استان سمنان بیان داشت: خوشبختانه برخورد اتوبوس با تریلی حامل سوخت در محور آرادان به سرخه فوتی نداشت، اما به دلیل برودت هوا سرنشینان اتوبوس به بیمارستان منتقل شدند و در نهایت چهار نفر به دلیل مصدومیت بستری شدند.

تمهیدات قانونی برای سفر ایمن

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت:اگر در اتوبوس های بیرون شهری در جهتهای طولانی 2 راننده حضور نداشته باشند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: وسایل نقلیه عمومی اتوبوس در جهتهای طولانی به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات و حفظ ایمنی باید 2 راننده داشته باشد تا در صورت خستگی و خواب آلودگی یکی از رانندگان ، راننده دیگر طی جهت را بر عهده بگیرد.

وی تاکید نمود: رعایت نکات ایمنی مانند رعایت فاصله طولی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از تخلف هایی مانند سرعت و سبقت غیر مجاز در طول سفر ، استراحت کافی در فواصل رانندگی عامل اصلی سفر و رانندگی ایمن است.

کبیری بیان نمود: رانندگان باید قبل از سفرهای طولانی استراحت کافی داشته باشند و در حین رانندگی از خوردن، صحبت با تلفن همراه و هر چیزی که تهدید در رانندگی محسوب می گردد خودداری نمایند و پلیس در صورت مشاهده تخلف، با راننده خاطی با جدیت برخورد می نماید.

وی اضافه کرد: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور (سپهتن) برای ارتقای بهره وری در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای فعال است و بر رانندگان اتوبوس ها نظارت دارد.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: رانندگان اتوبوس مجاز به رانندگی باسرعت مجاز براساس سامانه سپهتن هستند.

برآیند اظهارات رئیس پلیس راه استان سمنان به عنوان کارشناس مسئول در حوزه جاده ای نشان می دهد کاهش تصادفات جاده ای در گرو رعایت نکات ایمنی است و این راهبرد تنها با آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه محقق می گردد.

براساس آمار بیش از 600 کیلومتر از جهت اصلی 900 کیلومتری تهران- مشهد از استان سمنان عبورمی نماید و این استان محور ارتباطی مهمی بین جاده های اصلی کشور در جهت شرقی- غربی و شمالی- جنوبی محسوب می گردد.

سالانه بیس از 20 میلیون مسافر از محور مواصلاتی استان سمنان عبور می نمایند که شمار زیادی از مسافران با اتوبوس سفر می نمایند و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیش از پیش به رانندگان اتوبوس در زمینه رعایت نکات ایمنی می تواند تا حد زیادی از تصادفات در استان سمنان بکاهد.

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130685

به "خبرنگاران رفتار رانندگان عامل سه تصادف اتوبوس در جاده های سمنان ظرف یک هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رفتار رانندگان عامل سه تصادف اتوبوس در جاده های سمنان ظرف یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید