خبرنگاران خودکفایی ایران در طراحی و ساخت تونل و ایستگاه های مترو

به گزارش مجله سرگرمی، شیراز- خبرنگاران- فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) گفت: در بحث اجرای طراحی و ساخت پروژه های مترو هیچ وابستگی و نیازی به خارج نیست و تجهیزات مترو تا حدود زیادی داخلی سازی شده است.

خبرنگاران خودکفایی ایران در طراحی و ساخت تونل و ایستگاه های مترو

سعید محمد، پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط سه مترو شیراز اضافه نمود: تا به امروز نیز در زمینه اجرای پروژه های قطار شهری اتفافات خوبی در کشور از جمله شهر شیراز افتاده است و امیدواریم بدون خروج ارز از کشور بتوانیم این خطوط را تکمیل کنیم.

او ادامه داد: ما در قرارگاه خاتم این آمادگی را داریم که با یاری و حمایتی که در سال جهش فراوری از سوی دولت انجام می گردد بسیاری از پروژه های در حال اجرا در این استان مانند راه آهن اقلید - یزد، سد نرگسی کازرون، سد هایقر فیروزآباد و بزرگراه دشت ارژن - ابوالحیات را به اتمام برسانیم.

وی، با اشاره به مشارکت قرارگاه خاتم در اجرای خط سه مترو شیراز گفت: از آنجا که شهر شیراز بیشتر از سمت غرب در حال توسعه است، در مناطق غربی به ویژه اطراف بولوار دکتر حسابی شاهد ترافیک سنگینی هستیم.

محمد افزود: خط سه مترو شیراز که به نوعی ادامه خط یک است از میدان میرزای شیرازی تا راه آهن ادامه دارد می تواند ترافیک این منطقه را راهنمایی کند و با توجه به تقاطعی که با خط یک و 2 دارد می تواند جمعیت را به شکل مناسب در شهر توزیع نموده و در آینده شاهد ترافیک روان در این کلانشهر باشیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) توضیح داد: این قرارگاه در حوزه مترو تجربیات خوبی دارد و هم اینک از 590 کیلومتری مترو که در کشور در حال احداث است، حدود 290 کیلومتر آن توسط قرارگاه در حال اجرا است.

امکان افتتاح بخشی از خط 2 مترو شیراز تا خاتمه سال وجود دارد

شهردار شیراز هم در این آیین گفت: اراده ما بر این است که تا خاتمه سال جاری خط 2 قطار شهری شیراز را با سه ایستگاه به بهره برداری برسانیم.

حیدر اسکندرپور اضافه نمود: خط 2 هم اینک شرایط مطلوبی دارد و سال گذشته یک رکورد را ثبت کردیم و 6 و نیم کیلومتر در این خط حفاری انجام شد و کار ریل گذاری را نیز بلافاصله آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بهره برداری از این خط آن هم در یک فاصله کوتاه می تواند یک کار ارزشمند در سطح کشور باشد اما تحقق این مهم نیازمند یک سری مقدمات است.

شهردار شیراز، با اشاره به سفر سال 97 معاون اول رییس جمهوری به این کلانشهر گفت: در آن سفر قول دادیم که چنانچه 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین گردد تا خاتمه این دولت خط 2 را به بهره برداری برسانیم که این رقم در سال 97 تامین شد و نتایج آنرا در پیشرفت فیزیکی پروژه در سال 98 دیدیم.

او اضافه نمود: اما 600 میلیارد تومان دوم با وجود اینکه تمام مقدمات کار فراهم شد در آخرین روزها به 300 میلیارد تومان کاهش یافت.

وی، با اشاره به ابتکار سازمان برنامه و بودجه در زمینه اوراق مشارکت گفت: اتفاقات بسیار خوبی که در مترو کشور و شیراز با همکاری دولت و شهرداری ها روی داد حاصل ابتکار مسولان در سازمان برنامه و بودجه در بحث اوراق مشارکت بود که در همین شهر شیراز از سال 92 با اولین اوراق یعنی 120 میلیارد تومان آغاز شد و در سال 97 به حدود 600 میلیارد تومان رسید.

اسکندرپور، خط سه قطار شهری شیراز را یکی از مهمترین خطوط مترو این کلانشهر دانست و اضافه نمود: قطعا اگر امروز بنا بود اجرای مترو در شیراز آغاز گردد قطعا با توجه به ترافیک سنگینی که در محور شمال غرب شاهد هستیم، این خط در اولویت اجرا بود.

او گفت: ما در بحث تامین و پرداخت 50 درصد سهم شهرداری برای اجرای خط سه آمادگی کامل کامل داریم و در صورت تامین اعتبار تا خاتمه سال آینده حفاری خط سه را انجام خواهیم داد.

سهم شیراز از اعتبارات حوزه مدیریت و توسعه شهری متناسب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: سهم شیراز در حوزه مدیریت و توسعه شهری از اعتبارات ملی متانسب با موقعیت و شرایط آن نبوده و نیست.

عبدالرزاق موسوی اضافه نمود: امروز مردم این کلانشهر با معضل آلاینده های زیست محیطی روبرو هستند که نمونه روشن آن کارخانه سیمان است.

وی ادامه داد: سال هاست که قرار بوده این کارخانه به بیرون از شهر منتقل گردد و مسئولان امر مشکل اصلی را تامین منابع اقتصادی می دانند اما این اتفاق هنوز روی نداده و روح و روان و جسم بخشی از مردم این شهر از این کارخانه و آلاینده های آن به شدت در عذاب است که امیدواریم این مشکل حل گردد.

او اضافه نمود: شهرداری شیراز در این دوره با حمایت استاندار فارس و همکاری پیمانکار طرف قرارداد و حمایت شورا اقدامات خوبی در زمینه توسعه مترو انجام داد اما به حمایت های اقتصادی دولت نیازمندیم.

وی، از رییس سازمان برنامه و بودجه تقاضا کرد که در جهت افزایش سرعت این پروژه قول مساعد دهد دهد که به شکل ویژه به این خط نگاه گردد.

فاز اول پروژه خط سه قطار شهری شیراز به طول 9 کیلومتر با سه ایستگاه با اعتبار هزار و 250 میلیارد تومان با حضور معاون رییس جمهوری و استاندار فارس در این آیین آغاز شد که این فاز در طول پنج سال به بهره برداری می رسد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، عصر چهارشنبه هشتم مردادماه جاری در آغاز سفر 2 روزه به استان فارس در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز گفت: تا به امروز بیش از سه هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفر رییس جمهوری به استان فارس اختصاص داده شده و با توجه به اینکه ابعاد و حجم بعضی از پروژه ها افزایش یافته، نیازمند تقویت اقتصادی هستند که در این سفر درباره آن، تصمیم گیری خواهد شد.

بازدید هوایی از بزرگراه دشت ارژن - قائمیه، افتتاح نمایشگاه دائمی دفاع مقدس استان فارس و شرکت در نشستی با نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی از برنامه های روز نخست سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان فارس بود.

آغاز عملیات ساخت مسکن محرومان، بازدید از استادیوم در حال ساخت 6 هزار نفری شیراز، بهره برداری از فاز اول دانشگاه صنعتی شیراز و شرکت در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از برنامه های روز پنجشنبه نوبخت در شیراز اعلام شده است.

مجله سلنا: مجله سلنا، مجله گردشگری و سفر با سلنا

مجله گوگل ایرانی: مجله گوگل ایرانی، آشنایی با تکنولوژی و فناوری های روز دنیا

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102936

به "خبرنگاران خودکفایی ایران در طراحی و ساخت تونل و ایستگاه های مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خودکفایی ایران در طراحی و ساخت تونل و ایستگاه های مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید