خبرنگاران جشنواره مجازی شیخ بهایی تجربه خوبی برای دیگر همایشهاست

به گزارش مجله سرگرمی، اصفهان- خبرنگاران- رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برگزاری جشنواره شیخ بهایی با توجه به شیوع ویروس کرونا تجربه بسیار خوب و یاری بزرگی به رویدادهای مشابه مجازی دیگر در کشور می نماید.

خبرنگاران جشنواره مجازی شیخ بهایی تجربه خوبی برای دیگر همایشهاست

جعفر قیصری روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: همه عملیات اجرایی این جشنواره به صورت فیلم ویدئویی و کلیپ تهیه شد و محتواهای آن هم به ویدئو تبدیل و پخش شد.

وی ادامه داد: برنامه های مختلف جشنواره خوارزمی در مدت 2 روز برگزاری، به صورت استریم از چهار کانال سایت شهرک علمی و تحقیقاتی، آپارات، لنز ایرانسل و لحظه نگار پخش شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: مخاطبان و بینندگان این برنامه ها در بعضی ساعت افزون بر 500 نفر بودند و حتی از برگزاری حضوری هم بیشتر بود.

وی افزود: تاخیر 2 ماهه در برگزاری جشنواره خوارزمی هم فرصتی برای تهیه زیرنویس زبان انگلیسی و پخش این برنامه ها به مسوولان ارائه کرد.

قیصری با اشاره به اینکه تجربه برگزاری این جشنواره یاری بسیار خوبی به برگزاری جشنواره های مجازی دیگر می نماید، گفت: تصمیم داشتیم اختتامه جشنواره و اهدا جوائز به صورت مجازی برگزار گردد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های هفته پژوهش به وسیله فضای مجازی و غیر حضوری اعلام کرد: همه دستگاهها و دانشگاهها و سازمان های مختلف، کلیپ هایی از فناوری ها و پژوهشگران برتر خود تهیه و این کلیپ ها را در طول هفته برای مخاطبان و مردم پخش و تجربه پژوهشی و فناوری خود را معرفی نمایند.

قیصری ادامه داد: برگزیدگان جشنواره هفته پژوهش باید توسط دستگاه های مختلف و دانشگاه ها انتخاب شوند و انتخاب نهایی به صورت مجازی انجام گردد و به وسیله پلتفرم و کلیپ و نمونه کار افراد برگزیده هم در روز آخر این جشنواره با تاکید بیشتر پخش گردد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هزینه های برگزاری جشنواره مجازی نسبت به جشنواره عادی بسیار کمتر است افزود: رسانه ها هم باید فرهنگ سازی لازم را در این زمینه انجام دهند تا مخاطبان برنامه های مختلف جشنواره را به وسیله این کانال ها مشاهده نمایند تا محتوای پژوهش و فناوری استان و خدماتی که پژوهش و فناوری به مردم و شهروندان ارائه می دهد را معرفی کنیم.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و راهنمایی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان شروع کرد و اکنون بیش از 540 شرکت دانش بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرک به عنوان یک مرکز شناخته شده در منطقه و جهان، تاثیر بسزایی در تعاملات بین المللی دارد؛ ایرنیا بوکووا مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در سال 93 از این مجموعه بازدید کرد و پس از آن در پیامی خطاب به استاندار اصفهان وقت، گفت: کارآفرینی زنان و جوانان در عرصه علم و فناوری در ایران ستودنی است که شاهد یک نمونه عالی آن در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بودم.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری بچه ها و نوجوانان در 520 هکتار است.

اکنون شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید-19 در کشور به 46 هزار و 207 نفر و مجموع بیماران به 894 هزار و 385 نفر رسیده است.

بیست و پنجم آذر، روز ملی پژوهش است.

چهارمین هفته آذرماه به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شد.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122045

به "خبرنگاران جشنواره مجازی شیخ بهایی تجربه خوبی برای دیگر همایشهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره مجازی شیخ بهایی تجربه خوبی برای دیگر همایشهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید