خبرنگاران توییت طعنه آمیز ظریف درباره ادعای وزیر خارجه آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی طعنه آمیز به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران پاسخ داد.

خبرنگاران توییت طعنه آمیز ظریف درباره ادعای وزیر خارجه آمریکا

محمدجواد ظریف در این توئیتر، در واکنش به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران نوشت:

آقای پمپئو آن قدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا می کند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده می خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه شان به پرواز در می آورد. شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگنده ها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز می گردند!

مایک پمپئو سه شنبه شب در توئیتی نوشت: اگر تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران در ماه اکتبر سرانجام یابد، تهران قادر خواهد بود جنگنده های جدید SU-30 روسیه و J-10 چین را خریداری کند.

وی ادعا کرد: با این هواپیماهای بسیار مرگبار، اروپا و آسیا ممکن است در تیررس ایران قرار بگیرند. آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد این اتفاق رخ دهد.

به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که ذیل توافق هسته ای ایران موسوم به برجام با اجماع اعضای شورا به تصویب رسید، جمهوری اسلامی ایران مجاز خواهد بود از 27 مهرماه امسال نسبت به خرید و فروش تسلیحات متعارف اقدام کند.

پیش از این، قطعنامه 2231 خرید و فروش این تسلیحات را منوط به اخذ مجوز از شورای امنیت کرده بود و در واقع خرید و فروش تسلیحات، تحت تحریم قرار نگرفته بود.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97996

به "خبرنگاران توییت طعنه آمیز ظریف درباره ادعای وزیر خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توییت طعنه آمیز ظریف درباره ادعای وزیر خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید