خبرنگاران بارندگی هفت میلیارد ریال به کشاورزی تربت حیدریه خسارت زد

به گزارش مجله سرگرمی، تربت حیدریه - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: بارندگی شدید بهاری در روزهای چهارم تا ششم فروردین ماه جاری، هفت میلیارد و 300 میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

خبرنگاران بارندگی هفت میلیارد ریال به کشاورزی تربت حیدریه خسارت زد

محمدرضا عباسپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بارندگی چند روز گذشته به 20 درصد از 85 هکتار مزارع زعفران در بخش های بایگ و کدکن حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت زد.

وی ادامه داد: بارندگی های اخیر همچنین به 35 درصد از 140 هکتار زمین کشاورزی گندم و جو در بخش های رخ و کدکن حدود سه میلیارد و 800 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان، 345 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی و 75 هزار تن نیز محصولات دامی است، گفت: مهمترین محصولات بخش زراعی این شهرستان گندم، جو، سیب زمینی، چقندرقند و مهمترین محصولات باغی آن نیز زعفران، آلو، سیب و بادام است.

رضا صفایی رییس اداره هواشناسی تربت حیدریه نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: از چهارم تا ششم فروردین ماه جاری، 50 میلیمتر باران در این شهرستان ثبت شده است.

وی اضافه نمود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، دمای هوای تربت حیدریه در چند روز آینده فرایند افزایشی خواهد داشت.

ارزش ناخالص اقتصادی مجموع تولیدات بخش کشاورزی تربت حیدریه، 6 هزار و 200 میلیارد ریال در سال است که این رقم معادل پنج درصد کل تولیدات استان خراسان رضوی است. بیش از 12 هزار بهره بردار کشاورزی در تربت حیدریه مشغول فعالیت هستند.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79799

به "خبرنگاران بارندگی هفت میلیارد ریال به کشاورزی تربت حیدریه خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارندگی هفت میلیارد ریال به کشاورزی تربت حیدریه خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید