خبرنگاران شروع کاشت 12 هزار اصله نهال در فاروج

به گزارش مجله سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران- مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فاروج گفت: کاشت 12 هزار اصله نهال در این شهرستان خراسان شمالی از روز آدینه شروع شده، که بخشی از آن صنوبر سریع الرشد است.

خبرنگاران شروع کاشت 12 هزار اصله نهال در فاروج

امیر بتوئی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بیان داشت: با توجه به ضرورت پیشگیری از ازدحام جمعیت برای پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا، سال جاری برنامه های جمعی هفته منابع طبیعی برای درختکاری لغو شده است و نهال ها به دهیاران متقاضی روستاها تحویل داده می گردد.

وی اضافه کرد: مردم هم می توانند برای دریافت نهال به اداره منابع طبیعی مراجعه نمایند و به تعداد تقاضای آنها دریافت نمایند.

وی گونه نهال های تامین شده را ارغوان، زبان گنجشک، سرو و افرا مطرح کرد و گفت: گونه های بومی و گونه هایی که احتیاج آبی و مراقبتی کمتری دارند باید کاشته شوند.

بتوئی اضافه کرد: سال جاری باید به سمتی حرکت کنیم که به ازای هر نفر درشهرستان یک درخت غرس کنیم.

اسفند ماه سال گذشته پنج هزار اصله صنوبر سریع الرشد در شهرستان توزیع شد

مساحت کل شهرستان فاروج 164 هزار هکتار است که 100 هزار هکتار بصورت منابع ملی و 64هزار هکتار مستثنیات است از این 100 هزار هکتار 10 هزار هکتار مراتع و 10 هزار هکتار جنگل است که در ضلع شمالی در منطقه ای به نام بردر با درختان ارس و قره تیکان واقع شده است.

در این شهرستان بیشتر صنوبر کشت می گردد که این گونه دارای ریشه های سطحی بوده و درکمتر از 15 سال به ارتفاع 25 متر می رسد.

صنوبرها از نظر رده بندی گیاهی، متعلق به جنس صنوبر و خانواده بیدیان می باشند. چوب صنوبرها در صنایع کبریت سازی، نئوپان، فیبر، جعبه سازی و غیره استفاده می گردد.

این درختان سریع الرشد، 15 - 10 برابر درختان جنگلی چوب فراوری می نمایند و از نظر گونه متنوع هستند. صنوبرها در منطقه های آب و هوایی مختلف قابل کشت می باشند و از خود سازگاری نشان داده اند.

هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی 15 تا 21 اسفندماه با شعار نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز برگزار می گردد.

مرکز شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74870

به "خبرنگاران شروع کاشت 12 هزار اصله نهال در فاروج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع کاشت 12 هزار اصله نهال در فاروج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید