حضور ایران در 20 نمایشگاه گردشگری خارجی در سال 98

به گزارش مجله سرگرمی، حضور ایران در نمایشگاه های خارجی قطعی شد

به نقل از خبرگزاری های رسمی کشور، هفته گذشته دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری در راستای اصلاح بازارهای هدف گردشگری بدون اشاره به جزئیات آن اطلاع داد. در پی خبری که از این دفتر منتشر شد است، فهرستی از نمایشگاه هایی که قرار است سال جاری در آن ها حضور داشته باشند را نیز اعلام نمودند و چین کشورهایی است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. بازارهای سنتی نیز که بیشتر به حوزه اروپا مربوط می شوند هم نیز همچنان در اولویت هستند و صندلی خودشان در این فهرست دارند. کشوری که در لیست منتشر شده نامش به چشم می خورد و توجه همه را به خود جذب کرد عراق است. چند سالی است که کشور عراق جز بازار هدف بسیاری از آژانس های گردشگری قرار گرفته و با سرمایه شخصی و بدون حمایت دولت ایارن حضورد در آن را نیز تجربه نموده اند. در ادامه همراه با مجله گردشگری خبرنگاران باشید تا بیشتر از جزئیات خبر حضور ایران در نمایشگاه های خارجی آگاه شوید.

حضور ایران در 20 نمایشگاه گردشگری خارجی در سال 98

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

مطابق با آنچه که در بالا گفتیم، حضور ایران در نمایشگاه های خارجی قطعی شده است و حدودا در 20 نمایشگاه خارجی قرار است که کشور ایران حضور داشته باشد و در راستای توسعه صنعت گردشگری خود اقدامات لازم را انجام دهد. همانطور که گفتیم چین یکی از مهمترین کشورها به منظور حضور ایران در نمایشگاه های خارجی محسوب می گردد و بعد از آن کشور عراق است. آنچه که در این بین نظر بسیاری را به خود جذب نموده غایب بودن دولت انگلستان در بین کشورهایی که برای گردشگری در حال فعالیت هستند نیز بود، که ضروری است بدانید انگلیس به بازار جهانی سفر شهرت دیرینه دارد. در حالی که دولت ایران نزدیک به یک دهه است در آن حضور رسمی ندارد اما به دلیل صندلی پر اهمیت این نمایشگاه، آژانس های گردشگری به صورت خصوصی در آن شرکت می نمایند.

به نقل از محمد ابراهیم لاریجانی مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی فهرست نمایشگاه هایی که ایران سال جاری در آن ها حضور رسمی دارد به توضیح زیر هستند:

AITF آذربایجان، COTTM چین، ATM دبی، عراق، Kotfa کره جنوبی، CMT چین، پاکستان، OIPYKA روسیه، CITM چین، JATA ژاپن، TOP RESA فرانسه، عمان، هند، IITT هند، Fitur اسپانیا، EMITT ترکیه، TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT روسیه و Gitf چین، نمایشگاه های هستند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری در آن ها حضور خواهد داشت.

در ادامه موضوع حضور ایران در نمایشگاه های خارجی لاریجانی درباره نحوه انتخاب این فهرست چنین گفت:

اولین جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه های خارج از کشور با حضور روسا و نمایندگان تشکل های گردشگری از جمله انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، جامعه تخصصی تورگردانان، انجمن راهنمایان ایران، انجمن بوم گردی های ایران، جامعه هتلداران ایران و شرکت هایی که تابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند را با هدف تصویب فهرست نمایشگاه های خارجی و چگونگی روند برگزاری نمایشگاه ها برگزار گردید.

در ادامه این موضوع لاریجانی اضافه نمود:

سال گذشته پس از استعلام از تشکل های مختلف گردشگری برای تنظیم فهرست نمایشگاه های خارجی و تطبیق آن با فهرست کشورهای اولویت دار بازار هدف، 20 نمایشگاه در دستور کار نهاده شد.

در سرانجام بحث در خصوص حضور ایران در نمایشگاه های خارجی لاریجانی اضافه نمود:

در اولین جلسه که برای شورای سیاستگذاری نمایشگاه های خارج از کشور برگزار گردید، فهرستی نهایی از نمایشگاه های خارجی به تصویب رسید و مقرر شد صنعت گردشگری کشور به طور متمرکز و در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت کند. بنابر گفته مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این نشست و در راستانی چگونگی برگزاری نمایشگاه های خارجی مواردی مورد آنالیز نهاده شدند، از جمله مواردی که مورد بحث نهاده شد نیز عبارت بود از نقش استان ها، جوامع و تشکل ها، حضور فرهنگ، آداب و موسیقی ایران، ضرورت توجه به نمایشگاه ها و همچنین برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت رسانه های داخلی و خارجی بود که برای تمامی این موارد برنامه های خاصی ترتیب داده شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36070

به "حضور ایران در 20 نمایشگاه گردشگری خارجی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ایران در 20 نمایشگاه گردشگری خارجی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید