جنبش پنج ستاره ایتالیا به دنبال قدرت

به گزارش مجله سرگرمی، جنبش اپوزیسیون پنج ستاره ایتالیا پس از شکست رفراندوم اصلاحات قانون اساسی و استعفای نخست وزیر، خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شد.

جنبش پنج ستاره ایتالیا به دنبال قدرت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برای اولین بار جنبش پنج ستاره ایتالیا که جزو مخالفان اصلی اصلاحات قانون اساسی این کشور بود، به دنبال کسب قدرت است.

آلساندرو دی باتیستا، از فعالان اصلی جنبش پنج ستاره گفت که شکست رفراندوم یک پیروزی برای تمام مردم ایتالیا بود که حقوقشان می خواست در این رفراندوم قانون اساسی محدود گردد.

او اضافه نمود: جنبش پنج ستاره تنها طرفی نبود که پیروز شد. این نبرد بیشتر شهفرایندان ایتالیایی بود که اصلاحات قانون اساسی را رد می کردند؛ رفراندومی که مردم ایتالیا را از حقوقشان محروم می کرد.

مردم ایتالیا یکشنبه با شرکت در رفراندوم سراسر برای اصلاح قانون اساسی، آن را رد کردند. طبق آن قرار بود اختیارات سنا محدود گردد و فرایند قانونگذاری شتاب بگیرد. عمدتا به این رفراندوم به چشم آزمونی برای رهبری ماتئو رنتزی، نخست وزیر جوان ایتالیا نگاه می شد که پس از شکست رفراندوم، طبق وعده قبلی کناره گیری کرد. با شمارش 84 درصد آرا تعیین شده است که تقریبا 60 درصد شرکت کنندگان رای خیر به رفراندوم داده اند.

حزب لیگ شمال موسوم به لگا نورد و جنبش پنج ستاره از مخالفان رفراندوم بودند و این پیروزی می تواند راه آنها را برای رسیدن به قدرت هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64948

به "جنبش پنج ستاره ایتالیا به دنبال قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش پنج ستاره ایتالیا به دنبال قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید