جشنواره نانو بسترجدید ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- مسئول برگزاری دهمین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو گفت که این جشنواره بستر جدیدی را برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان در حوزه فناوری نانو ایجاد نموده است.

جشنواره نانو بسترجدید ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی

نسیم ذوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش و پرورش خبرنگاران گفت: یکی از سرفصل های سند راهبردی توسعه فناوری نانو، ترویج و فرهنگ سازی است که این سرفصل به ترویج و اطلاع رسانی عمومی در خصوص علم، فناوری و صنعت نانو توجه دارد.

وی با توجه به برگزاری پیروز چند دوره جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو در کشور اضافه کرد: این جشنواره با استقبال و تمایل جامعه دانش آموزی، بستر جدیدی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان در حوزه فناوری نانو ایجاد نموده است.

مسئول برگزاری جشنواره توضیح داد: به همین منظور ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حمایت از برگزاری جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو درصدد ایجاد یک جریان آموزشی در بین دانش آموزان است.

ذوقی بخش های مختلف دهمین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو را ایده پردازی، مقالات(علمی و پژوهشی و گزارش علمی) ، کارسازه، محصول نرم افزاری و آثار هنری(نقاشی، عکاسی، داستان) خاطرنشان کرد.

وی زمینه سازی برای ترویج فناوری نانو و آشنا نمودن جامعه دانش آموزی با این مفاهیم و راهنمایی دانش آموزان به سمت آموزش پژوهش محور در حوزه علوم و فناوری نانو را از اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد.

وی ادامه داد: زمینه سازی برای شناسایی استعدادها و توانمندی های بالقوه دانش آموزان درحوزه های مختلف و برنامه ریزی برای توانمندسازی آنها و طراحی ایده های خلاقانه در زمینه فناوری نانو در سطح دانش و اطلاعات دانش آموزی از دیگر اهداف این جشنواره است.

مسئول برگزاری جشنواره آغاز ثبت نام دانش آموزی را اول اردیبهشت 98 و آخرین مهلت ارسال آثار را 10 خرداد ماه خاطرنشان کرد و اضافه کرد: داوری اولیه این جشنواره 10خرداد به مدت 20 روز و اعلام نتایج آن در نیمه اول تیر ماه برگزار می گردد.

ذوقی زمان داوری مجدد و ارائه حضوری یا آنلاین را نیمه دوم تیرماه و اعلام طرح های برتر در هر قالب برای حضور در جشنواره را هفته اول مرداد 98 خاطرنشان کرد. همچنین مهلت ارسال اعتراضات و تجدید نظر هفته دوم مرداد است.

وی زمان برگزاری جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو را اواخر مرداد ماه و اوایل شهریورخاطرنشان کرد.

مسئول برگزاری جشنواره علوم و فناوری اضافه کرد: آثار رسیده به جشنواره پس از آنالیز اولیه و برطرف نواقص احتمالی، توسط داوران ارزیابی شده و در صورت درخواست داوران و لزوم ارائه شفاهی طرح توسط نویسندگان آن، از دانش آموزان برای ارائه طرح خود به صورت حضوری و یا آنلاین دعوت خواهد به عمل می آید.

وی ، آب و محیط زیست، انرژی، سلامت و بهداشت و مواد غذایی و کشاورزی را از محورهای دهمین جشنواره دانش آموزی فناوری نانو خاطرنشان کرد و گفت: شرکت کنندگان باید آثار و دستاوردهای خود را در چارچوب یکی از چهار محور ذکر شده و در بخش های کارسازه، ایده پردازی، محصول نرم افزاری، مقاله و آثار هنری ارسال کنند.

ذوقی یادآور شد: دانش آموزان می بایست در سامانه اینترنتی جشنواره www.nanoclub.ir ثبت نام نموده و مشخصات کارسازه خود را ثبت کنند و یک فیلم کوتاه (حداکثر 5 دقیقه) با فرمت HD(720×1080) تهیه و هنگام ثبت نام در سامانه جشنواره بارگذاری کنند.

وی توضیح داد: دانش آموزان باید برای محصول نرم افزاری خود یک متن راهنما تهیه نموده و به همراه سی دی و معرفی محصول نرم افزاری و کاربردهای آن به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول برگزاری جشنواره گفت: سال گذشته این جشنواره در 2 مرحله که اولین مرحله آن در مرداد ماه 97 و دومین مرحله آن مهر ماه سال گذشته در نمایشگاه نانو برگزار گردید که از تعداد 219 مقاله 110 تعداد آن به مرحله اول راه یافته و 65 مقاله دیگر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

مسئولیت اجرای دهمین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو بر عهده باشگاه نانو است.

شناسایی و ساماندهی ایده های خلاقانه ، ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش، مهارت افزایی و توانمندسازی ، ایجاد بستری مناسب جهت تجربه ، ایجاد علاقه مندی و فضای رقابتی در بین دانش آموزان، زمینه سازی برای شناسایی استعدادها و توانمندی های بالقوه ،راهنمایی دانش آموزان به سمت آموزش پژوهش محور ، تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان و زمینه سازی شرایط مناسب برای ارائه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان از مهمترین اهداف برگزاری دهمین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو می باشد.

بر اساس این گزارش؛ این جشنواره در چهار محور ، آب محیط زیست ، انرژی ، سلامت و بهداشت و مواد غذایی و کشاورزی برگزاری می گردد و شرکت کنندگان می بایست آثار و دستاوردهای خود را در چارچوب یکی از چهار محورها ارسال کنند.

دانش آموزان می توانند در بخش های کارسازه (پایه ششم و بالاتر) ، ایده پردازی (پایه پنجم و بالاتر)، محصول نرم افزاری (پایه پنجم و بالاتر)، مقالات پژوهشی (پایه نهم و بالاتر)، گزارش علمی (پایه هفتم و بالاتر) وآثار هنری شامل ؛ داستان نویسی (فقط مقطع ابتدایی)، نقاشی و عکاسی (همه مقاطع تحصیلی) آثار و دستاوردهای خود را بر اساس محورهای جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دانش آموزان جهت ثبت نام و شرکت در دهمین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو می توانند به سایت باشگاه نانو به نشانی https://nanoclub.ir مراجعه کنند.

**8398**1601**

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23540

به "جشنواره نانو بسترجدید ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره نانو بسترجدید ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید