جزئیات قطار ملی مترو ، ورود نسل چهارم قطارها

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر عامل متروی تهران با تشریح جزئیات قطار ملی، درباره اشتغال 25 هزار نفر و ورود نسل چهارم قطارهای مترو توضیحانی را ارائه کرد.

جزئیات قطار ملی مترو ، ورود نسل چهارم قطارها

به گزارش خبرنگاران، علی امام در تبادل نظر با ایسنا در تشریح جزئیات ویژگی های قطار ملی با بیان اینکه قطار ملی مترو، نماد خودباوری و خلاقیت ایرانی است، گفت: با توجه به افزایش طول شبکه و تعداد ایستگاههای مترو در کلانشهرها ، احتیاج به افزایش و همچنین تجهیز واگن ها، بیش از پیش احساس می گردد. این در حالی است که به دلیل تحریم های سخت بین المللی درسال های اخیر، عملا امکان توسعه ناوگان مربوطه و حتی در بعضی موارد تعمیر و به روز رسانی تجهیزات قطارها از متروی کلانشهرها سلب شده و تنها راه برون رفت ازاین بحران بومی سازی قطعات باشد.

وی بیان نمود: در راستای تحقق ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه از تیرماه سال گذشته، همکاری مشترکی بین معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری، شرکت مترو، صندوق نوآوری و شکوفایی شکل گرفت تا طی قراردادی 18 ماهه، پروژه قطار ملی مترو به پایان برسد.

امام گفت: در این پروژه می بایست سهم 25 الی 30 درصدی شرکت های داخلی از دانش طراحی و ساخت و تأمین قطعات قطارهای مترو به 85 درصد افزایش یابد. تا گامی بلند درزمینه شکست انحصار فراوریقطار از سوی شرکت های خارجی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطار ملی مترو با همکاری شرکت های مختلف داخلی از جمله 18 شرکت دانش بنیان و 4 مجموعه صنعتی همچون شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، مپنا و ایریکو ساخته شده است، اضافه کرد: این طراحی و ساخت براساس تجربیات 20 سال گذشته در استفاده از سه نسل واگن ها صورت پذیرفته است که طراحی و ساخت سیستم رانش، تهویه مطبوع، بدنه قطار، ترمز، راهروی بین واگنی، درب ها، دکوراسیون داخلی و هوشمندسازی سیستم اطلاع رسانی از جمله مهمترین اقدامات اجرا شده توسط شرکت های داخلی برای فراوری قطار ملی مترو بوده است.

مدیرعامل متروی تهران ادامه داد: در طرح پیشنهادی قطار ملی مترو، پیش بینی شده است که پس از عقد قرارداد فراوری یک رام قطار ، قرارداد فراوری انبوه آن نیز آماده و به دنبال تأمین منابع اقتصادی لازم، به مرحله اجرا درآید.

امام گفت: تکمیل این پروژه ملی و در ادامه فراوری انبوه قطارهای مترویی، نه تنها باعث کاهش وابستگی شبکه متروی کلانشهرهای کشور به محصولات شرکت های خارجی خواهد شد؛ بلکه دستاوردهای متعدد دیگری نیز برای صنعت داخلی به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص دستاوردهای قطار ملی مترو نیز گفت: ایجاد حداقل 25 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، فعال شدن حدود 250 شرکت داخلی در زمینه تأمین مواد اولیه و همچنین سازندگان قطعات صنعت ریلی، کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت تمام شده واگن های مترو ، صرفه جوئی ارزی، توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان مرتبط با این صنعت، استفاده از ظرفیت کامل پنج شرکت واگن ساز و ... بخشی از ثمرات پروژه قطار ملی مترو است.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه حالا در سال جهش فراوری این پروژه با هم افزایی شرکت ها و نهادهای داخلی به ثمر نشسته و نسل چهارم قطارهای مترو متولد شده است، ادامه داد: از این به بعد کشورمان ایران به یکی از معدود کشورهای توانمند در امر داخلی سازی صنعت فراوری قطار مترو تبدیل شده و به نظر می رسد که حتی امکان حضور صنعتگران ایرانی در بازارهای جهانی طی سال های آینده وجود خواهد داشت.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136748

به "جزئیات قطار ملی مترو ، ورود نسل چهارم قطارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات قطار ملی مترو ، ورود نسل چهارم قطارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید