جایگزین گوگل پلاس رسماً معرفی گردید

به گزارش مجله سرگرمی، گوگل پلاس را می توانیم آخرین کوشش بزرگترین شرکت اینترنتی جهان برای دستیابی به سهمی از بازار شبکه های اجتماعی دانست که به دلیل بعضی تصمیمات غلط، خیلی زود از دور رقابت با دیگر شرکت ها خارج شد. پس از 4 سال بی خبری، شرکت گوگل رسماً جایگزین این سرویس را معرفی و برای آن جایگاهی ویژه در نظر گرفته است.

جایگزین گوگل پلاس رسماً معرفی گردید

در اوایل دهه دوم قرن بیست و یکم بود که با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، بسیاری از شرکت ها به فکر تأسیس شبکه اجتماعی اختصاصی خود گرفتند. در این راه تنها مایکروسافت بود که یک راه جداگانه را دنبال کرد و با خرید شرکت لینکدین، از همان ابتدا در یک زمینه تخصصی، شبکه اجتماعی خود را رهبری کرد. اما شرکت هایی مانند گوگل تصمیم گرفتند تا شبکه اختصاصی و عمومی خود را تأسیس نمایند.

خبر روز بسیاری از رسانه های مرتبط با دنیای فناوری در روز گذشته این بود؛ گوگل پلاس برای همواره تعطیل شد. همانطور که می دانید این شبکه اجتماعی حدود یک دهه قبل و در سال 2011 میلادی راه اندازی شد و تصمیم جدید گوگل این است که آن را به صورت تخصصی درآورده و در همین حین نام آن را نیز به گوگل کارنتس یا Google Currents تغییر داده است.

البته تعطیلی شبکه اجتماعی گوگل غیر منتظره نبود و از یک سال قبل اعلام شده بود. در آوریل 2019 میلادی گوگل پلاس تعطیل شد و گوگل بیان کرد یک ابزار تجاری جدید را جایگزین آن می نماید.

اکنون گوگل کارنتس به یک شبکه اجتماعی برای محل کار مانند فیس بوک ورک پلیس تبدیل شده است. لینک های فعلی گوگل پلاس نیز به صفحات گوگل کارنتس راهنمایی می شوند و به نظر می رسد نحوه ارتباط با کاربران نیز هیچ تغییری نکرده است.

پست ها در صفحه اصلی این شبکه اجتماعی براساس محتوا یا زمان انتشار نشان داده می شوند. همچنین گوگل کیورنتس با گوگل درایو نیز مرتبط است تا متن، لینک، تصاویر و ویژگی های دیگر مانند نظرسنجی را به اشتراک بگذارد.

گوگل پلاس از شروع فعالیت خود تاریخچه چندان پیروزی نداشت و در سال 2016 میلادی تغییراتی بنیادی در آن ایجاد شد تا اپلیکیشن های مرتبط با آن را بیشتر ترویج دهد اما نتوانست پیروز گردد.

منبع : شهر سخت افزار

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: آی تابناک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100185

به "جایگزین گوگل پلاس رسماً معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین گوگل پلاس رسماً معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید