جاهای دیدنی تهران و همه آنچه باید از این شهر بدانید

به گزارش مجله سرگرمی، تصوری که از تهران برای بیشتر مردم وجود دارد، شهری شلوغ و صنعتی است اما کمتر کسی می داند در دل این پایتخت، چه گنجینه ای از تاریخ، تفریح و هنر پنهان شده. اگر ساکن شهر تهران نباشید و به عنوان مسافر سری به این شهر بزنید، ممکن است بیشتر اوقات، تنها برای انجام یک ماموریت یا سفر کاری به تهران بروید. با این حال جاهای دیدنی تهران آنقدر زیاد است که بتواند شما را مسافر گردشگری و تفریحی خود کند. دیدنی هایی که بعد از یک روز شلوغ کاری، دیدن شان حسابی شما را سر ذوق می آورد و خستگی را از تن بیرون می نماید. برای دیدن چند پیشنهاد جذاب از دیدنی های تهران همراه ما باشید.

جاهای دیدنی تهران و همه آنچه باید از این شهر بدانید

جاهای دیدنی تهران

از خیابان گردی گرفته تا تاریخ و هنر، همگی در مکان های مختلف دیدنی تهران منتظر شمایند.

خیابان ولیعصر، جز ء قدیمی ترین و زیباترین خیابان های دنیا محسوب می گردد که در دوره های مختلف تاریخ تهران، همواره جزء محبوب ترین دیدنی ها بوده است. درخت های چنار کهن سال از زمان ساخت این خیابان تا به امروز، یاد و تصویری زیبا برای عابران این خیابان می سازد. درخت های سربه فلک کشیده، پارک ها و تفرج گاه های سرسبز و رویایی این خیابان، به قدری روح نواز است که نمی گردد از دیدن آنها چشم پوشی کرد.

اگر هوادار قدم زدن در یک تابلو نقاشی طبیعی و کار دست هنرمند ترین نقاش این دنیاید، سری به پارک های تهران بزنید. پارک ملت، پارک ساعی و پارک جمشیدیه گزینه های خوبی برای گشت وگذارند.

معماری و تاریخ، زلف گرفته خورده به هم دارند. چه یک انسان وفادار به تاریخ و خاطرات گذشته باشید، چه به دنبال ساخت و ترسیم آینده در فضاها و ساختمان های مدرن، تهران پیشنهاد های خوبی برای شما خواهد داشت. گردش خود را از دل تاریخ و بازار تجریش آغاز کنیم. گردشگری ترین نقطه تجاری این شهر که حتی اگر به قصد خرید هم وارد آن نشوید، چشم و دلتان را سیر و راضی می نماید.

علاوه بر جذابیت های تاریخی و معماری قدیمی این بازار، دیدن رنگ ها، مواد غذایی تروتازه، سبزیجات و اشیایی مانند ظروف مسی و ترمه، چیزهایی است که در این بازار میزبان شما است.

تهران را همواره با تصویر برج آزادی و برج میلاد از تلویزیون دیده ایم. تصویری از تهران جدید و قدیم در کنار هم.

برج آزادی در سال 1349 شمسی ساخته شد و در ورودی غربی شهر واقع شده است. این بنا امکانات مختلفی مثل نگارخانه، نمایشگاه، کتابخانه و موزه را در خود جا داده است.

38سال بعد از ساخت برج آزادی، برج میلاد به جمع دیدنی ترین مکان های تهران اضافه شد. هدف اصلی ساخت این برج رفع کردن نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران بود. امروز میلاد به عنوان بلند ترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی دنیا شناخته می گردد. خدمات متنوعی در زمینه های تجاری، رستوران، مرکز همایش، امکانات رفاهی و گردشگری در این برج ارائه می گردد.

حالا که از فراز برج میلاد تهران می توانیم شهر را زیر پای خود ببینیم، صحبت از بام تهران هم خالی از لطف نیست.

بام تهران در شمالی ترین قسمت منطقه سعادت آباد و در انتهای خیابان ولنجک قرار گرفته. محیطی دل نشین و آرام، به دور از هیاهوی زندگی شهری که شما را برای ساعاتی هم نشین طبیعتی بکر و زیبا می نماید. امکانات تفریحی، رفاهی، هایپرمارکت ها و انواع فست فودها و مغازه ها در بام تهران برای شما فراهم شده تا بدون دغدغه و با خیالی آسوده یک گردش دلچسب داشته باشید.

بام تهران و تفریحات آن

اگر اهل ورزش هستید و کوهنوردی را به عنوان یکی از فعالیت های مفرح می شناسید، بام تهران همان جایی است که باید بروید. کوهنوردی تنها یک ورزش برای سلامتی نیست. بلکه امتحانی برای گذشتن از لحظات سخت و طاقت فرسای زندگی و تمرین صبوری و استقامت است.

سنگ نوردی، تله کابین توچال، بگ جامپ بام تهران، بیلیارد، ترامپولین، زیپ لاین و سورتمه از جمله تفریحاتی است که در این منطقه می توانند ساعاتی خوش و هیجان انگیز برای شما بسازند.

با نگاهی به صفحه سفرزون لیستی کامل از بهترین و مهیج ترین تفریحات بام تهران را خواهید دید.

فرقی نمی نماید در حال گردش و خیابان گردی باشید یا مشغول به سرانجام رساندن یک روز کاری و معمولی. شکم گردی و لذت بردن از چشیدن طعم های جدید می تواند همواره کیف شما را کوک کند.

رستوران های تهران

وقتی برای صرف یک وعده غذایی به رستوران می رویم، کیفیت و طعم لذیذ غذا همان چیزی است که خاطره ای خوش و رضایت بخش برا ما می سازد.

رستوران مسلم یکی از معروف ترین و بهترین رستوران های تهران است که با یک بار امتحان، مزه خوش غذاهای آن زیر دندان تان می ماند! اگر قصد صرف غذا در رستوران مسلم را کردید، ممکن است در صف طولانی مشتریان آن، کمی منتظر بمانید. نگران نباشید سرویس دهی عالی و سریع این رستوران انتظار شما را جبران خواهد نمود.

منوی رستوران مسلم شامل انواع کباب، زرشک پلو، باقالی پلو، ته چین و سبزی پلو است.

از قدیمی ترین رستوران تهران که بگذریم، رستوران گردان برج میلاد ترکیبی از غذاهای فرنگی و ایرانی را برای شما خواهد داشت. در طبقه ششم برج میلاد دو بخش ثابت و متحرک این رستوران ساخته شده است. بخش متحرک آن هر یک ساعت، 360 درجه حول محور ثابت خود می چرخد و چشم اندازی 360درجه ای از شهر تهران در اختیارتان می گذارد.

برای کسانی که دوست دار غذاهای فرنگی به خصوص غذاهای خوشمزه ایتالیایی هستند، رستوران ایتالیایی سنسو تهران پیشنهادی وسوسه برانگیز است.

این رستوران که در شرق بلوار فردوس واقع شده، از بهترین و محبوب ترین رستوران های تهران است.

رستوران نایب تهران با شعبه های مختلف در سطح شهر و اصلی ترین شعبه به نام نایب وزرا، سال هاست یکی از لوکس ترین و شیک ترین رستوران ها است. این رستوران با طبخ انواع مختلف غذاهای ایرانی در خدمت مشتریان است. کباب های متنوع رستوران نایب اصلی ترین قسمت منو است.

جمع بندی

در فرصت بعدی سفر خود به تهران، کمی بیشتر در آن بمانید. از جاهای دیدنی تهران دیدن کنید و دلی از عزا در بهترین رستوران های این شهر درآورید. شهری که خاطره خوش با چاشنی تفریح، طبیعت، هیجان و طعم های جدید برای شما می سازد. برنامه ریزی خوب در سفر باعث می گردد از تمام ساعات و روزهای خود بیشترین استفاده را ببرید. سفرزون راهنمای شما برای داشتن یک برنامه خوب است. با سفرزون بگرد، بخند، زندگی کن.

از مقدمات اولیه سفر مثل خرید بلیط قطار، اتوبوس و هواپیماهای داخلی و خارجی گرفته تا رزرو هتل های مختلف، می توانید روی سفرزون حساب کنید

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130612

به "جاهای دیدنی تهران و همه آنچه باید از این شهر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی تهران و همه آنچه باید از این شهر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید