جاذبه های گردشگری هانوفر؛ شهر فوتبالی آلمان

به گزارش مجله سرگرمی، جاذبه های گردشگری هانوفر از نظر موزه ها و بناهای تاریخی حرف های زیادی برای گفتن دارد. باغ های هرن هاوزِن یکی از جاذبه های دیدنی هانوفر می باشد.

جاذبه های گردشگری هانوفر؛ شهر فوتبالی آلمان

هانوفر شهر مدرنی است با فرهنگ و سنت های غنی، با باغ های زیبا و پارک های عظیم. مرکز تاریخی شهر بارها در جنگ تخریب و بعد از آن بازسازی شده است. به همین دلیل هانوفر شهر مدرن و جدیدی است که حتی مرکز شهر قدیمی اش هم جدید است. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری هانوفر انداخته ایم.

موقعیت جغرافیایی جاذبه های گردشگری هانوفر آلمان

1. شهر قدیم هانوفر

آلت اشتات یا شهر قدیم هانوفر با وجود بمب گذاری های جنگ جهانی دوم همچنان زیبا و جذاب است. سه دیدنی تاریخی اینجا عناصر اوریجینال خودشان را حفظ نموده اند و گشت و گذار میانشان لذت دلچسبی دارد: کلیسای مارکت با نمای آجری قرمزرنگ و سبک معماری گوتیک در میدان بازار؛ رات هاوس قدیم یا آلتِس رات هاوس که ساختش در سال 1455 آغاز شده؛ و سالن ورزشی بال هوف که در قرن هفدهم ساخته شده است. در میان ردیف خانه های چوبی نزدیک کلیسا، خانه لایبنیتز، فیلسوف و ریاضی دان قرن هفدهم با نمای سبک رنسانس قرار گرفته و مقابل خانه هم چشمه اسکار وینتر را خواهید دید. تالار شهر جدید یا نویِس رات هاوس هم در شهر قدیم هانوفر واقع شده است.

بخشی از شهر قدیم هانوفر

2.کلیسای مارکت

شهر قدیم هانوفر یا به قول آلمانی ها آلت اشتات، چند بنای تاریخی دارد که دور و بر میدان مارکت جمع شده اند. کلیسای مارکت یکی از این بناها است که با نمای آجری قرمزرنگ و سبک معماری گوتیک، جان می دهد برای گردش تاریخی و کلی عکاسی. این کلیسا قدمتش حدود 700 سال است و بین سال های 1349 تا 1359 ساخته شده است. بنای کلیسا با وجود تخریب های جنگ جهانی دوم, عناصر اورجینال خودش را حفظ نموده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هانوفر به خصوص برای جهانگرد های حرفه ای اهل تاریخ و معماری است. کلیسا در اصل متعلق به دو قدیس به نام های جورج و جیمز بوده، اما چون در میدان مارکت و نزدیک بازار قرار گرفته به کلیسای مارکت معروف شده. برج غربی کلیسا یکی از بلندترین برج ها در ایالت ساکسونی پایین و نماد شهر هانوفر است.

کلیسای مارکت در قسمت قدیمی شهر هانوفر

3. دریاچه ماش

دریاچه مصنوعی ماش یا ماش زِه یکی از پروژه های عمومی اولیه نازی ها بوده و الان یکی از زیباترین دیدنی های طبیعی هانوفر و پاتوق عصرگاهی شناگران و قایق سواران است. ماش زه در امتداد ورزشگاه فوتبال هانوفر قرار گرفته و از مرکز شهر هم دور نیست. از ایستگاه قطار اصلی شهر تا دریاچه حدود نیم ساعت راه است. گردش و بازی اطراف دریاچه ماش و گشت قایقی روی آب از بهترین تفریحات هانوفر برای بچه ها است. از نیمه آوریل که هوا رو به گرمی می رود تا حوالی اکتبر که هنوز سرد نشده، می توانید قایق موتوری، پدالی یا پارویی کرایه کنید و دریاچه را حسابی بگردید.

دریاچه ماش یکی از جاذبه های گردشگری هانوفر

4. بازار هانوفر

بازار هانوفر در بخش قدیمی شهر واقع شده است. فواره های نئوگوتیک به همراه معماری تاریخی بازار، این بازار را به یکی از مناطق گردشگری پربازدید هانوفر تبدیل نموده است. کلیسای مارکت و برجی به ارتفاع نود و هفت متر از دیگر زیبایی های جذاب این منطقه هستند.

تصویر هوایی از بازار هانوفر

5. باغ های هرن هاوزن

مجموعه باغ سلطنتی هرن هاوزن یکی از مهم ترین باغ های تاریخی اروپا است که نشان می دهد هانوفر شهری صرفاً تجاری و نمایشگاهی نیست و دیدنی های سرسبز هم کم ندارد. این چهار باغ که در ساختشان از باغ های کاخ ورسای الهام گرفته اند، بهترین جا برای گردش بهاری چندساعته میان گل های رز هستند. برای ورود به باغ گُروسر و باغ بِرگ باید ورودی بپردازید و ساعت بازدید هم تا 5 بعدازظهر است. اما باغ گئورگو باغ وِلف رایگان و شب و روز به روی عموم باز هستند. باغ گئورگ موزه زیبایی هم به نام ویلهلم بوش دارد.

باغ های هرن هاوزن هانوفر

6. تالار شهر جدید

بهترین نقطه برای آغاز گشت و گذار در هانوفر، تالار شهر جدید یا نویِس رات هاوس است که در اوایل قرن بیستم ساخته شده. این تالار هم خودش یکی از مکان های دیدنی هانوفر است و هم از گنبد سبزرنگ زیبایش می گردد هانوفر را از ارتفاع 98 متری تماشا کرد و حسابی عکس گرفت. گنبد رات هاوس چهار سکو برای تماشای شهر دارد که چشم اندازهای پانورامایی فوق العاده ای تا تپه های دوردست دایستر نشانتان می دهند. البته خودتان را برای ایستادن در صف آماده کنید چون ظرفیت کابین 5 نفر است. بازدید تا 6 بعدازظهر است و برای بالا رفتن با آسانسور باید حدود 3 یورو بپردازید.

نمای بیرونی تالار شهر جدید هانوفر

کلام آخر

جالب است بدانیم پروفسور مجید سمیعی، پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی و رئیس فدراسیون جهانی جراحان اعصاب، ساکن این شهر بوده و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر را بر عهده دارد که خود بنیانگذار آن بوده است.

منابع: زورق، ویکی پدیا، سون تارا

گروه گردشگری خبرنگاران

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: setare.com
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124613

به "جاذبه های گردشگری هانوفر؛ شهر فوتبالی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری هانوفر؛ شهر فوتبالی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید