راهنمای سفر به ساری

به گزارش مجله سرگرمی، راهنمای مسافرتی به ساری | Travel Guide To Sari

مازندران یکی از استان عظیم ایران است که در میان جنگل های سرسبز و دریای خزر قرار گرفته و به جرات می توان از بهترین مناطق ایران برای سفر به شمال کشور محسوب می گردد. یکی از شهرهای دیدنی این استان ساری است، شهری با جاذبه های تماشایی بی نظیر، مردمانی خونگرم و مهمانواز و غذاهایی دلپذیر و خوشمزه گزینه ای بسیار مناسب و جذاب برای سفر به خطه شمالی کشور محسوب می گردد. جالب است بدانید که شهر ساری که یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است در تابستان 1396 اولین شهر برتر گردشگرپذیر ایران با بیش از 2 میلیون سفر تابستانی شناخته شد. اما برای سفر به این شهر ضروری است که درباره هتل ها و رستوران هایی که در آن قرار اطلاعات بیشتری داشته باشید، از همین رو ما در راهنمای سفر به ساری در مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا هر آنچه که ضروری است قبل سفر به این شهر شمالی بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

راهنمای سفر به ساری

موقعیت جغرافیایی ساری

شهر ساری یکی از پرجمعیت و عظیمترین شهرهای استان مازندران است و مطابق با گزارش مرکز آمار در تابستان 96 به عنوان اولین شهری برتر گردشگرپذیر ایران با بیش از دو میلیون سفر تابستانی شناخته شده است. از لحاظ جغرافیایی شهر ساری در کوهپایه های رشته کوه البرز واقع شده است و دارای دو بخش کوهستانی و دشت می باشد. این شهر در فاصله 150 کیلومتری ایران واقع شده و از اولین گزینه ها برای سفر به خارج شهر تهرانی ها محسوب می گردد.

آب و هوای ساری

خوب شرایط آب و هوایی شهر ساری مطابق با موقعیت جغرافیایی این شهر با برخورداری از کوه، جنگل و دریا همیشه معتدل و مرطوب می باشد و در مقایسه با دیگر شهرهای مازندران هوای ملایم تری را شامل می باشد. این شهر در تابستان ها معتدل و مرطوب و در زمستان ها تقریبا سرد و خشک است. شهر ساری نسبت به سایر شهرهای مازندران آب و هوای ملایم تری دارد.

شکم گردی در شهر ساری

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر ساری و نزدیکی آن به دریا و جنگل سبب شده فرهنگ غذایی این خطه از کشورمان بسیار متنوع و دلپذیر باشد. غذاها در مازندران بیشتر به صورت ترش و ملس پخته می شوند و معمولا برای کنترل طعم آن از رب انار و شکر بهره می گیرند. ما در مطلب راهنمای سفر به ساری قصد داریم تا معروف ترین غذاهای این شهر را خدمتتان معرفی کنیم تا در صورتی که خواستید غذای سنتی میل کنید اطلاع از غذاهای این شهر داشته باشید.

تعدادی از معروف ترین غذاهای شمالی

مالابیج (نوعی ماهی شکم پر)، ناز خاتون (ترکیبی از بادمجان کبابی، رب انار یا آب انار، گوجه فرنگی و طعم دهنده های مختلف)، خورشت ناردون (مرغ و انار)، اردک شکم پر، باقلا وابیج (شامل باقالی و تخم مرغ و سیر)، قلیه (ترکیبی از ترکیب عدس، باقلا، اسفناج سرخ شده، گوشت و گردوی ساییده شده) و بورانی بادمجان کبابی

بهترین رستوران های شهر ساری

در راهنمای سفر به ساری دو رستوران بسیار معروف این شهر معرفی خواهیم کرد.

  • رستوران حاج حسن

قطعا یکی از بهترین قسمت های سفر غذاهایی است که در شهر مقصد میل خواهید کرد. رستوران حاج حسن یکی از بهترین رستوران هایی است که می توانید برای غذا خوردن در شهر ساری به سمت آن بروید. این رستوران چلوگردنش بسیار معروف است و می توانید آن را در منوی این رستوران انتخاب کنید.

آدرس: کیلومتر 2 جاده ساری-نکا

  • اکبرجوجه

یکی از معروف ترین غذاهایی که در خطه شمالی می توانید آن را میل کنید اکبر جوجه است، اگرچه شعبه اصلی آن در گرگان است اما دیگر شهرهای شمالی هم سعی نموده اند که این غذای خوشمزه شمالی را طبخ نمایند. رستوران اکبرجوجه در شهر ساری که در بلوار ولیعصر واقع شده است نیز یکی از گزینه های مناسب برای رستوران رفتن محسوب می گردد.

آدرس: ساری، بلوار ولیعصر

اقامت در شهر ساری

برای اقامت در شهر ساری خیلی کم پیش می آید مسافران دچار سردرگمی و مشکل شوند، چرا که به غیر از هتل ها و مسافرخانه هایی که در سطح شهر وجود دارد، معمولا روستایی ها و اهالی شهر هم با اجاره دادن خانه هایشان شرایط مناسبی را برای اقامت مسافران فراهم می آورند.

بهترین هتل های شهر ساری

  • هتل جنگلی سالاردره

شماره تلفن: 01133455101

وب سایت: salardarehhotel.com

آدرس: مازندران، ساری، 12 کیلومتری جنوب ساری، در نزدیکی رودخانه سالاردره

  • هتل نارنج

شماره تلفن: 01133032251 | 01133032372 | 01133032231

آدرس: مازندران، ساری میدان خزر، کیلومتر 3 جاده فرح اباد

جاذبه های گردشگری ساری

  • میدان ساعت

یک میدان بسیار عظیم و مشهور در شهر ساری وجود دارد که از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. میان این میدان یک برج ساعت عقربه ای با صدای زنگ ناقوس واقع شده است که پس از هر تغییر ساعت به تعداد رقم های ساعت به صدا در میاید. این برج ساعت در سال 1309 شمسی توسط محمد علی حمیدی و میدان در سال 1355 ساخته شده است.

آدرس: ساری خیابان جمهوری، میدان ساعت

  • عمارت فاضلی

دیگر جاذبه ای که در این شهر وجود دارد، عمارت فاضلی است، عمارتی با ابهت و زیبا که دارای دو عمارت مسکونی که متعلق به دوره قاجار و پهلوی است نیز می باشد. عمارت فاضلی همانگونه که از نام آن معین است متعلق به خاندان فاضلی ها بوده است. صاحب ملک با توجه به پرس و جوهای اجرا شده معلم بوده ولی از معمار بنا هیچ اطلاعاتی موجود نیست.

آدرس: ساری، محله آب انبار نو

  • خانه (موزه) کلبادی

خانه منوچهر خان کلبادی در دوره قاجار ساخته شد و قدمت آن به حدود 150 سال پیش می رسد. پس از فوت وی خانه در اختیار سازمان میراث فرهنگی نهاده شد. معماری آن بسیار زیبا و دیدنی است. قسمتی از این عمارت را به موزه تاریخ شهر ساری اختصاص داده اند. درون موزه آثار باستانی با قدمت 7000 سال دیده می شوند که جنس آن ها فلز، سفال، شیشه و سنگ است و از دوران پیش از تاریخ تا اواخر دوره قاجار گذشته مازندران و ایران را در بر می گیرد.

آدرس: ساری، محله آب انبار نو

  • سد شهید رجایی (سلیمان تنگه)

سدی میان کوهستان در 45 کیلومتری جنوب غربی که از جاذبه های شهر ساری به شمار می آید. اگر قصد پیک نیک و گردشگری در میان طبیعت زیبا و کنار آب را دارید این مکان فوق العاده را از دست ندهید. امکان قایقرانی، اسکی، ماهیگیری و بازدید از آن با تهیه بلیت نیز وجود دارد. همچنین در این محل سرویس بهداشتی، رستوران و سکوهایی مناسب نشستن نیز تاسیس شده است.

آدرس: جاده فرعی بین ساری کیاسر

  • پارک جنگلی شهید زارع

ما در راهنمای سفر به ساری سعی داریم تا از تمامی جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد نام ببریم تا بتوانید با اطلاعات کامل برای گردشگری به سمت این شهر بروید. پارکی با وسعت 70هکتار که در سال 1344 جهت جلوگیری از انهدام جنگل و بازسازی آن با کاج های تهران و زربین جنگلکاری شد. منظره پارک بسیار دیدنی و چشم نواز است. پارک مناسب گذراندن یک روز زیبا همراه با خانواده در دل طبیعت است. همچنین به خاطر امکاناتی که دارد بسیاری از مسافرانی که قصد اقامت در چادر را دارند این پارک را انتخاب می نمایند. امکانات پارک: جاده مناسب، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آب آشامیدنی، مواد غذایی و … می باشد.

آدرس: سه کیلومتری ساری جاده ساری بهشهر

  • پناهگاه حیات وحش میانکاله

با توجه به موقعیت جغرافیایی که شهر ساری دارد و در بین جنگل و دریا نهاده شده، پناهگاه هایی در این شهر به وجود آمده که از حیوانات نگهداری گردد. یک پناهگاه 60 کیلومتری که در این شهر وجود دارد میانکاله نام دارد و جمعیت کثیری از گونه های مختلف جانداری در آن زندگی می نمایند. امیدواریم تمامی بازدیدنمایندگان به منطقه نکات زیست محیطی را رعایت نمایند و از آسیب زدن به طبیعت بپرهیزند.

آدرس: 12 کیلومتری شمال بهشهر، پناهگاه حیات وحش میانکاله

  • پناهگاه حیات وحش دشت ناز

همیشه تماشای حیوانات یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی است که در طول سفر می توانید انجام دهید، در شهر ساری هم یک پناهگاه به نام دشت ناز در مساحت 55 هکتاری وجود دارد که برای علاقمندان به طبیعت و حیات وحش می تواند منطقه ای جذاب و دیدنی باشد.

آدرس: جاده اصلی ساری به گهرباران 29 کیلومتری شمال شرق ساری

  • چشمه های باداب سورت

یکی از جاذبه های بسیار جذاب و دیدنی شهر ساری چشمه های باداب سورت است، چشمه های پله پله ای که علاوه بر زیبای های بسری که دارا می باشد دارای خواص درمانی هم می باشد. این چشمه ها هزاران سال در جهت عبور آب های خود از بالای کوه به پایین آن ده ها حوضچه زیبا و رنگارنگ نیز تشکیل شده است.

آدرس: جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست

  • مسجد جامع شاه عباسی

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر ساری، مسجد جامع شاه عباسی است. بنایی تاریخی که یکی از آثار به جا مانده از دوران صفویان در استان مازندران می باشد و از سال 1025 هجری قمری قدمت آن تخمین زده شده است.

آدرس: ساری جاده دریا، روستای فرح آباد

مراکز خرید شهر ساری

  • بازار عظیم امام رضا (ترکمن مرکزی)

آدرس: ساری، بلوار امام رضا، قبل از پل فراورده های نفتی، بازار عظیم امام رضا (ع)

  • بازار ترکمن های ساری

آدرس: ساری، خیابان ملا مجدین، بازار ترکمن ها

  • بازار عظیم ماهی فروشان

آدرس: ساری، 6 کیلومتری اتوبان ساری- قائم شهر

  • بازار روز راه آهن و کشاورز

آدرس: ساری، بلوار کشاورز، بازار روز راه آهن و کشاورز

  • پاساژ الهیه

آدرس: ساری، خیابان قارن

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85381

به "راهنمای سفر به ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید