جاذبه های گردشگری ماداگاسکار ، جزیره ای عجیب اما افسانه ای

به گزارش مجله سرگرمی، در اقیانوس هند و در سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا، یکی از بزرگترین جزایر دنیا به نام ماداگاسکار قرار گرفته است. این جزیره با مساحت 592 هزار کیلومترمربع، چهارمین جزیره بزرگ دنیا است. 88 میلیون سال پیش، این قطعه از زمین از شبه جزیره هند جدا شد و بعد از آن دیگر به هیچ خشکی متصل نبود. این جدایی باعث شد تا گونه های جانوری و گیاهی آن منحصر بفرد بوده و در جای دیگری از دنیا وجود نداشته باشند. 90 درصد پوشش گیاهی و جانوری آن به صورت بوم زاد هستند. این جزیره طبیعت فوق العاده زیبایی دارد و به همین دلیل در این مطلب جاذبه های گردشگری ماداگاسکار که حتما از آن ها باید دیدن کرد را معرفی نموده ایم. پس برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی ماداگاسکار در ادامه با ما همراه باشید. همچنین، حواستان باشد که نقشه ای صحیح یا هدایت مجرب را برای تماشا و لذت بردن از دیدنی های ماداگاسکار همراه داشته باشید، چون در غیر اینصورت دچار مشکل می شوید.

جاذبه های گردشگری ماداگاسکار ، جزیره ای عجیب اما افسانه ای

شهر آنتاناناریوو

یکی از جذاب ترین شهرهای قاره آفریقا و پایتخت ماداگاسکار، آنتاناناریوو است. آنتاناناریو همچنین بزرگترین شهر این جزیره به حساب می آید. جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر، آن را به یک شهر شلوغ و پر رفت و آمد و یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار تبدیل نموده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید.

پارک ملی آنداسبیه

یکی از بهترین پارک های ملی ماداگاسکار که افراد بسیاری در طول سال به بازدید از آن می روند و شامل تنوعی وسیع از گیاهان و جانوران بوده، پارک ملی آنداسبیه است. همانطور که گفته شد به دلیل آنکه ماداگاسکار با هیچ خشکی در ارتباط نبوده، جانوران و گیاهان آن در جای دیگری از کره زمین وجود ندارند و خودشان رشد و پیشرفت نموده اند. این تنوع زیستی در پارک ملی آنداسبیه وجود دارد، به طور مثال 11 گونه از میمون های لمور را می توان در این پارک ملی مشاهده کرد.

جزیره نوزی بی

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی ماداگاسکار، جزیره نوزی بی واقع در سواحل شمال غربی آن است. این جزیره مکان بسیار مناسبی برای استراحت و آرامش در کنار تفریحاتی مانند غواصی، شنا و حمام آفتاب دریافت بوده و آب هایی فیروزه ای در کنار شن های نرم و جذاب دارد.

دهکده ایفاتی

دهکده ایفاتی که یکی از معروف ترین دیدنی های ماداگاسکار به حساب می آید، در جنوب غربی ماداگاسکار قرار گرفته است. ماهیگیری در این جزیره از شهرت بسیار برخوردار بوده و افراد بسیاری برای چنین تفریح و کاری به ایفاتی سفر می نمایند. در آب های این دهکده، صخره مرجانی با طول 96 کیلومتر وجود دارد که چشم انداز و منظره بسیار زیبایی را پدید آورده و از جمله تفریحات اصلی در این دهکده ماهیگیری، غواصی و تجربه دیدن مناظر زیبای زیر آب است.

جاده درختان بئوبابز

مشهورترین جاده شاهی در جهان، جاده درختان بئوبابز هست. این جاده از جمله جاهای دیدنی ماداگاسکار بوده که در بین گردشگران هواداران بسیاری دارد. در جاده بئوبابز درختان بسیار مرتفعی را مشاهده خواهید کرد که قسمتی از شهرت آن به خاطر همین درختان است.

جزیره ایلت سانت ماری

برای دیدن وال ها و نمایش های بسیار جذاب آن ها، باید بین ماه های ژوئن تا سپتامبر به شرق جزیره ماداگاسکار یعنی بین جزایر ایلت سانت ماری و نوزی بی بروید. علاوه بر مشاهده وال ها در این جزایر، تورها و امکانات بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته شده اند. در قسمت شرقی ماداگاسکار، جزیره زیبا و دست نخورده ای به نام ایلت سانت ماری قرار گرفته است. این جزیره مکان بسیار مناسبی برای استراحت و تفریحات مختلفی مانند غواصی، حمام آفتاب دریافت داشته و در هیمن راستا، افراد بسیاری به این جزیره زیبا سفر می نمایند. در قرن های 17 و 18 میلادی، دزدان دریایی بسیاری در بین این جزیره و دیگر جزایر اطراف آن در حال تردد بودند تا گنج های خود را پنهان نمایند، اما اکثر آن ها در همین راستا از بین می رفتند.

رودخانه سیری بیهی نا

رودخانه سیری بیهی نا، مکان بسیار مناسبی برای کایاک سواری است و افراد بسیاری از جمله بومیان و گردشگران برای کایاک سواری به این شهر که یکی از بهترین دیدنی های ماداگاسکار هست، سفر می نمایند. تورهای بسیاری در این منطقه زیبا وجود دارند که این فرصت را ایجاد می نمایند تا با دهکده های ماهیگیری، خیابان باب، آبشارها و پارک سینگی آشنا شوید و آن ها را از نزدیک ببینید.

پارک ملی سینگی د بماراها

یکی دیگر از پارک های ملی این جزیره، پارک ملی سینگی د بماراها است. این پارک ملی یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار بوده که به ثبت جهانی یونسکو رسید و در بین گردشگران هواداران بسیاری دارد. در سینگی د بماراها سنگ های آهکی با اشکال متفاوتی وجود دارند که افراد را به خود جذب می نمایند، بعضی افراد در بازدید از این پارک از این سنگ ها بالا می روند که حتما شجاعت بسیاری برای این کار دارند.

پارک ملی ایسالو

یکی از مکان های تاریخی و جذاب این جزیره، محل سکونت قبیله باراست. ایسالو متعلق به دوران ژوراسیک بوده و این موضوع از سنگ های آهکی باستانی آن تعیین است. از جمله عناصر موجود در این پارک ملی می توان به جنگل های تاپیا، چندین دره، نخلستان ها و جنگل ها اشاره نمود. در این پارک همچنین سنگ هایی دیده می گردد که در واقع قبرهایی بوده که در گذشته ساخته شده اند. قبیله بارا این پارک را یک مکان مقدس می دانند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: همگردی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45413

به "جاذبه های گردشگری ماداگاسکار ، جزیره ای عجیب اما افسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ماداگاسکار ، جزیره ای عجیب اما افسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید