جاذبه های گردشگری در ارمنستان و وان با سفر باتو

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- کشور زیبای ارمنستان همیشه مقصدی ایده ال برای گردشگران ایرانی بوده و سفر به این شهر هر ساله با شروع فصول گرم سال شروع می گردد . ارمنستان و به خصوص پایتخت زیبای آن شهر ایروان ، دارای طبیعتی شگفت انگیز ، تاریخی کهن و جاذبه های شهری بسیار است .

جاذبه های گردشگری در ارمنستان و وان با سفر باتو

در ادامه باید اضافه کرد این کشور از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار بوده و همجواری آن با کشورمان ایران سبب شده که سفر به آن آسان و نسبتا ارزان باشد .

به همین خاطر قصد داریم تا شما را با بعضی از جاذبه گردشگری معروف در کشور ارمنستان وتور ارمنستان لحظه آخری و شهر ایروان آشنا کنیم و اطلاعاتی هر چند اندک در اختیارتان قرار دهیم .پس تا پایان با ما همراه باشید:

رصد خانه کاراهونج که به آن استون هنج نیز گفته می شود

برای درک بهتر تاریخ و تمدن هزاران ساله این سرزمین شما را به بازدید از رصد خانه کاراهونج دعوت می کنیم . رصد خانه Karahunj یکی از برجسته ترین آثار باستانی در کشور ارمنستان است و نکته شگفت انگیز اینکه باستان شناسان قدمت آن را در حدود سه هزار و پانصد سال پیش از استون هنج انگلستان تخمین زده اند .

این بنای خارق العاده اما ساده به تبعیت از اصول پیچیده ریاضی ساخته شده و دسترسی به چنین دانشی در هزاران ساله پیش، همه دانشمندان را به شگفت وا داشته است . کلمه کارا در زبان ارمنی به معنای سنگ است و هنج نیز در زبان لاتین به معنای ایستاده و آویزان است و در مجموع به معنای سنگ آویزان شده است . در این رصدخانه دویست و بیست و سه سنگ به صورت ایستاده در روی زمین قرار داده شده که برای معین اوقات روز ، ماه و سال مورد استفاده قرار می گرفت.

صومعه تاتو

صومعه تاتو (Tatev) از دیگر شگفتی های کشور ارمنستان است که بر فراز ارتفاعات و بر روی صخره ای به نام جرجبنا شده است . این صخره ها از هر سو به دره هایی با شیب بسیار تند منتهی می شود و دسترسی به آن در گذشته و با نبود امکانات لازم بسیار سخت و غیر ممکن بود . از این رو باستاشناسان از چگونگی ساخت آن و حمل مصالح به آن نقطه در شگفت هستند .

دور تا دور این صومعه را طبیعتی شگفت انگیز و سرسبز در بر گرفته و حین تماشای این منظره برای ساعتها خیره و متحیر خواهید بود . این صومعه برای سالیان سال محل زندگی راهبان مسیحی بوده و همچنین از آن به عنوان دژ دفاعی استفاده می شد . جالب است بدانید معماری منحصر بفرد و زیبای این صومعه که تا کنون نیز از گزند گذر زمان به دور مانده ، مورد توجه معماران بسیاری قرار گرفته و صومعه و کلیساهای بیشماری از این سبک معماری بهره برده اند .

آتایوس سیلورAtayos Silver

در نهایت به معرفی مرکز خرید خوب و مشهور آتایوس سیلور (Atayos Silver) می پردازیم و پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع طلا ، نقره ، اکسسوری و ساعت وهمچنین انواع پوشاک سری به آن بزنید . البته در این مجموعه فروشگاههای مختلفی به عرضه انواع شیرینی جات سنتی این شهر پرداخته که اتفاقا برای تهیه سوغات گزینه مناسبی است .

در ادامه شما را با بعضی از رستوران محبوب و با کیفیت شهر وان آشنا می کنیم .

در ابتدا باید بگوئیم در این شهر رستوران های خوب و با کیفیت بسیار دیده می شود و همگی با انواع خوراکی های لذیذ ترکی و انواع کباب ها از مسافران پذیرایی می نمایند . و از آنجائیکه ذائقه ترک ها با ما ایرانیان همخوانی دارد ، با مشکل چندانی برای یافتن رستوران و خوراکی لذیذ روبرو نخواهید شد .

رستوران آکدامار وان Akdamar Restaurant

این رستوران شگفت انگیز در جزیره آختامار واقع شده است و می توانید با قایق به جزیره Akdmar رفته و پس از گشت و گذار بیاد ماندنی در طبیعت زیبای این جزیره ، مهمان رستوران با کیفیت آکدامار باشید . بهتر است بدانید این رستوران دارای منویی بسیار متنوع است ولی خوراک های دریایی آن بیشترین شهرت را دارند . تور وان زمینی را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

دمک کباب وان Damak Kebap

پیشنهاد بعدی ما رستوران خوب دمک کباب است که آوازه کباب های چرم و نرمش به گوش مسافران نیز رسیده و در میان ایرانیان نیز محبوب است . طمع و مزه کبابهای این رستوران شبیه به کباب کوبیده ما ایرانی هاست و در کنار آن انواع سبزی های خوش عطر سرو می شود . این رستوران در خیابان جمهوریت واقع شده است و با اینکه خیلی بزرگی ندارد ، اما بسیار پر هوادار و مشهور است .

بیشتر بخوانید

رستوران الیت Elite Restaurant

یکی از معروف ترین رستورانهای شهر وان ترکیه ، رستوران الیت نام دارد که دارای محیطی شیک و زیبا بوده وبوفه آن انواع صبحانه های محلی و بین المللی را سرو کرده و برای وعده های نهار و شام نیز با انواعغذاهای لذیذ ترکی و همچنین انواع غذاهای معروف ایتالیایی از مشتریان پذیرایی می شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146333

به "جاذبه های گردشگری در ارمنستان و وان با سفر باتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری در ارمنستان و وان با سفر باتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید