جاذبه های دیدنی راستا تهران رشت با اتوبوس

به گزارش مجله سرگرمی، رشت، شهر جذاب در شمال ایران در حدود 40 کیلومتری ساحل دریای خزر است. رشت در ایران به دلیل زیبایی و جنگل های خود معروف است. مردم از اقصی نقاط کشور به آنجا می آیند تا آب و هوای بسیار مرطوب و سردتری را نسبت به بقیه کشور تجربه نمایند. رشت مرکز استان شمالی گیلان است. در کل رشت و اطراف آن تجربه ای کاملاً متفاوت از شمال ایران را مشاهده خواهید کرد. با خرید بلیط اتوبوس تهران رشت علی بابا می توانید از این شهر جذاب دیدن کنید.

جاذبه های دیدنی راستا تهران رشت با اتوبوس

رفتن به رشت با اتوبوس

مانند هر جای ایران، رشت با اتوبوس با تهران و شهرهای همجوار ارتباط خوبی دارد. دو ایستگاه اصلی اتوبوس در تهران هست که پایتخت را به رشت متصل می نماید. چندین اتوبوس در طول روز هستند و مبلغ کمی برای اتوبوس های معمولی و کمی بالاتر برای خدمات اتوبوس VIP (مانند رویال سفر ایرانیان که دارای یک سرویس اتوبوس باکیفیت است) هزینه دارد. خرید بلیط اتوبوس تهران رشت از علی بابا بسیار آسان است و می توانید از این طریق اقدام به خرید کنید.

با داشتن کارت بانکی، می توانید بلیط به وسیله بعضی شرکت ها مانند رویال سفر و همسفر را به صورت آنلاین خریداری کنید. همچنین می توانید بلیط را در دو پایانه اتوبوس تهران و پایانه اتوبوس شهرهای دیگر خریداری کنید یا بلیط اتوبوس رشت را از آژانس های مسافرتی داخل شهرها خریداری کنید. سفر معمولاً 5 ساعت طول می کشد.

فاصله تهران تا رشت 327 کیلومتر است و در زمان هایی که ترافیک نیست می توان در 3 ساعت و 40 دقیقه به این شهر رسید. بهترین راستا برای رسیدن به رشت این است که در تهران به سمت بزرگراه شیخ فضل الله نوری و در ادامه اتوبان تهران- کرج برویم. از کرج راهی قزوین می شویم و در بزرگراه قزوین- رشت را ادامه بدهیم.

اگر قصد رفتن با اتوبوس هم داشته باشیم، از پایانه های غرب(آزادی) و پایانه بیهقی با خرید بلیط اتوبوس رشت می توانیم در مقصد باشیم.

ترمینال 2آرژانتین بیهقی به عنوان ترمینال آرژانتین یا ترمینال بیهقی، واقع در میدان آرژانتین می تواند شما را به رشت برساند. ترمینال 3آزادی غرب، میدان آزادی واقع در میدان آزادی نیز برای رشت اتوبوس دارد.

در راستا تهران رشت زمانی که وارد قزوین می شوید زیبایی های زیادی را تجربه خواهید کرد که خود یک سفر است:

یازده کیلومتر از راستا تهران-رشت را باید از داخل شهر رودبار عبور کنید، شهری که به مرکز اصلی زیتون ایران معروف است و انواع زیتون و فرآورده های آن با کیفیت درجه یک و قیمت مناسب، در این شهر عرضه می گردد.

هم چنین فاصله تقریباً 10 کیلومتری بین رودبار تا منجیل، محل اولین نیروگاه بادی کشور است. توربین های بادی منجیل همواره در حال چرخش هستند و برق مورد احتیاج منطقه را تامین می نمایند.

سد منجیل

امامزاده هاشم

پارک جنگلی سراوان و موزه میراث روستایی گیلان کیلومتر 18 آزادراه رشت- قزوین، نرسیده به پلیس راه، جاده سراوان- شفت

رشت، خیابان گلسار

پس از رسیدن به رشت وارد ترمینال می شوید. ترمینال اتوبوس رشت که همچنین به عنوان ترمینال گیل شناخته شده است در میدان گیل واقع شده است و در جنوب منطقه شهری رشت واقع شده است. شما می توانید تاکسی های مشترک را به راحتی در مرکز شهر پیدا کنید. در ترمینال اتوبوس نیز شرکت های تاکسی خصوصی وجود دارد و شما را به هر نقطه در شهر یا شهرهای همسایه سوق می دهد. توجه کنید قبل از دریافت تاکسی های خصوصی قیمت را بپرسید.در مرحله اول باید منطقه گلسار در شمال شهر را ببینید. این مدرن ترین بخش شهر است و می توانید در آنجا قدم بزنید، مغازه ها و رستوران های زیبایی.

گلسار، حومه شهر رشت است که قبلاً یک محله بسیار کوچک بود به طوری که قبلا یک دروازه زنجیره ای در ورودی قرار داده شده بود. چند نگهبان امنیتی همواره در حال نظارت و مراقبت از این دروازه بودند. طی چند دهه گذشته، تقاضای زندگی در گلسار افزایش یافته است به طوری که این محله به سرعت آغاز به رشد کرد. این منطقه از رشت اکنون گرانترین مکان در شهر برای خرید خانه یا آپارتمان است.

گلسار پر از مغازه ها، رستوران ها، بوتیک ها و کافی شاپ ها است و محبوب ترین مکان برای دیدار و معاشرت است.

دهکده تاریخی ماسوله روستای کوچک دیدنی و جذاب است که در چندین شیب تند و تیز ساخته شده است که جاده های داخل روستا بر روی بام خانه های زیر قرار گرفته است. پیاده روی در شهر بسیار دلپذیر است.

بندر انزلی بندر اصلی خزر ایران است. بازار ماهی و کشتی های بزرگ از کشورهای اطراف خزر را مشاهده خواهید کرد. با مبلغی برای کل قایق می توانید با یک قایق موتوری به وسیله بندر و داخل تالاب بزرگ بروید. رانندگان قایق اغلب به شما پیشنهاد می نمایند که از آنجا دیدن کنید.

قلعه قرون وسطایی قلعه رودخان از آجر و سنگ ساخته شده است. در 50 کیلومتری جنوب غربی رشت واقع شده است و رانندگی در آنجا حدود 1 ساعت طول می کشد. از محل پارکینگ می توانید تا قلعه 1 ساعت به وسیله جنگل عبور نموده و از آبشارها و چایخانه ها عبور کنید. البته باید هزینه ورودی در قلعه پرداخت گردد.

رشت و شهرهای اطراف استان گیلان مکان بسیار خوبی برای امتحان کردن کلوچه های گرم و پر از گردو است. به دنبال فروشگاه هایی باشید که کوکی ها را با الگوهای گرد نقش برجسته در آنها بفروشند که بهترین آنها در نزدیکی فومن فروخته می شوند. شما می توانید نوعی دوغ، نوشیدنی سنتی منطقه را خریداری کنید.

در رشت با توجه به خاک حاصلخیز شمال ایران غذای متنوعی را ارائه می دهند که شامل شامی رشتی، اردبیج انار بیج و باقاله قاتوق است. می توان آنها را در رستوران نیز یافت.

با خرید بلیط اتوبوس تهران رشت از علی بابا بهترین زمان و شرایط را برای سفر خود انتخاب کنید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73792

به "جاذبه های دیدنی راستا تهران رشت با اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی راستا تهران رشت با اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید